Ieşenii au parte de panouri cu afișarea timpilor de așteptare în stații

1timpi
1timpi1

Dimensiune font:

| 26-02-2020 00:00

Deocamdată este vorba doar de trei staţii dotate cu astfel de display-uri, însă numărul lor va creşte la 19



Informarea cetăţenilor despre timpul rămas până la venirea următorului mijloc de transport este, din nou, realitate. Şi în trecut au existat, însă doar în câteva staţii, panouri de informare, însă măsura nu a avut impactul dorit întrucât puţine autobuze erau dotate în acel moment cu GPS-uri. Însă lucrurile s-au schimbat. Într-o ordine absolut firească a unor măsuri implementate în cadrul a ceea ce se doreşte a fi sistemul de management al flotei CTP, au apărut baza de date cu informaţii despre fiecare mijloc de transport din parcul Companiei de Transport Public, şoferi/ vatmani, staţii, trasee, reţele wireless, urmărirea flotei prin colectarea informaţiilor de pe GPS-ul mijloacelor de transport şi transpunerea acestora pe o hartă virtuală cu informaţii despre fiecare cursă şi vehicul, iar, mai nou, panourile de informare din staţii. „Am lansat în probe trei panouri de informare, care oferă călătorilor aflaţi în staţii date despre sosirea următorului mijloc de transport. Deocamdată, informaţiile de pe panouri se referă strict la autobuze. Cele trei panouri se află amplasate în staţiile de pe Independenţei (fostul Fidelio), Blocuri Carmen şi Casa Dosoftei. În următoarea perioadă numărul acestor panouri va ajunge la 19”, spune Cristian Stoica, directorul Companiei de Transport Public Iaşi.

Soluţie pusă gratuit la dispoziţia comunităţii ieşene

Informaţii despre panourile din staţii au fost postate şi de cei care le-au realizat: Wink Media. „Platforma dedicată transportului public este compusă dintr-o suită de instrumente digitale care rezolvă problema afișării timpilor de sosire a vehiculelor în staţie și este pusă gratuit la dispoziţia autorităţilor și comunității locale. Soluţiile dezvoltate vizează management flotă și calculare timpi sosire a vehiculelor în staţie, platformă de CMS – content management system - pentru afișarea timpilor de sosire a vehiculelor, pe tabele, display sau alte dispozitive electronice, aplicaţie mobilă dedicată transportului în comun – la care se lucrează în prezent. Întreaga suită este oferită autorităţilor ieșene într-o formă gratuită, pentru utilizare și testare și ajută la o mai bună înţelegere a planificărilor zilnice și asupra managementului de flotă”, spun reprezentanţii Wink Media. Lucrăm de 3 ani la dezvoltarea acestui proiect din dorința de a alinia orașul la un standard de dezvoltare european. Nu intenţionăm să înstrăinăm platformele software dezvoltate, ci să le punem la dispoziţia autorităţilor care doresc să testeze soluţii dedicate și înțeleg importanţa proiectelor inteligente. Un oraș smart nu înseamnă doar digitalizare, ci și deschiderea și implicarea companiilor private în implementarea unor soluţii de care cetăţenii chiar să se bucure. Salutăm iniţiativa CTP Iași de a lansa serviciul open data și deschiderea lor pentru încurajarea platformelor care investesc în comunitate și implicare civică”, spune Doru Eugen Chirica, Managing Director la WINK.

Cum funcționează?

Cu ajutorul platformei de management de flotă, datele de GPS sunt colectate și procesate, sunt interpretate și interconectate la un sistem de CMS prin intermediul căruia informaţiile pot fi afișate pe display sau alte forme de afișaj electronic. Platforma generează o serie de rapoarte care ajută la perfecţionarea activităţii companiilor de transport public – foi de parcurs, planificare, număr de kilometri, monitorizare individuală a vehiculelor, planificarea lor etc. și, cel mai important, generează timpii de sosire în staţii. Prin intermediul unui sistem de CMS datele înregistrate sunt folosite pentru afișarea timpului de așteptare în staţii și integrarea acestora într-o aplicaţie mobilă de transport, la care se lucrează în prezent.

Funcţionarea optimă a acestor soluţii depinde de planificarea zilnică și alocarea corectă a vehiculelor la traseu, cât și de starea și funcţionarea sistemelor de GPS.

Dezvoltarea acestor module vine în urma expertizei de 14 ani în publicitate și soluţii digitale dedicate segmentului transport public și este parte integrantă din modelul de business al companiei WINK – servicii publice finanţate prin advertising. „Fiecare dintre produsele WINK, fiecare acţiune sau parteneriat realizat, are o componentă socială. De la investiţia în modernizarea refugiilor de călători, prin iluminat, înlocuit sticla spartă, verificat, îngrijit, la proiecte speciale care au făcut orașul și brandurile sale cunoscute în întrega lume, sau la sistemul de informare călători,  montarea de bănci și coșuri de gunoi la baza unui panou publicitar, introducerea de informaţii utile în conţinutul difuzat – echipa noastră a pus orașul pe primul loc. Astfel, ne menţinem viziunea pe termen lung și anume că transformarea și creșterea Iașului este dată și de soluţiile dezvoltate de companiile private”, adaugă Doru Eugen Chirica.

În fine, dat fiind faptul că au existat propuneri ca afişajul să conţină o hartă virtuală, cu poziţionarea respectivul mijloc de transport, cei care au gândit sistemul spun că s-au focusat pe timpii de sosire, nu pe poziția mijlocului de transport în comun, însă, pe viitor, ar putea fi afişată şi o astfel de hartă. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:46

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Harmanesti, cu sediul in comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi, telefon 0232.722.000, fax 0232.722.000, e-mail: harmanesti@is.e-adm.ro, cod fiscal 16570210. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata totala de 597 mp, Tarla 6, P 274/1, P 275-276, P 323/1, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului privat al Comunei Harmanesti; -teren in suprafata totala de 123 mp, Tarla 34, P 1211, 1214, 1215, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului public al Comunei Harmanesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Harmanesti nr. 36/25.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Harmanesti. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Comunei Harmanesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original si 2 exemplare copii. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 03.10.2024, ora 11.00, la sediul Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232.260.600, fax 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti @yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -3 parcele de teren, in suprafata totala de 2.000 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43156, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43157, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr. cadastral 43503, sat Todiresti, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial Local -Hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 10.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 04.10.2024, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
Președintele CCR, Marian Enache, s-a căsătorit la 70 de ani. Ce funcții importante ocupă noua sa soție
20/09/2024 15:04

Judecătorul Marian Enache (70 de ani), presedintele Curtii Constitutionale, s-a căsătorit in 2023 cu Irina Iuliana Costache (58 de ani), sefa Sectiei Cardiologie a Spitalulului „Sf. Spiridon” din ...

La Iași începe Festivalul Internațional al Muzicii Mecanice
20/09/2024 10:56

Muzeul Stiintei si Tehnicii „Stefan Procopiu” din cadrul Complexului Muzeal National „Moldova” Iasi, in parteneriat cu Primăria Iasi, Directia Judeteană pentru Cultură Iasi, Centrul ...

Tangoul, o poveste a pasiunii și a artei în mișcare
20/09/2024 10:28

Tango-ul, un dans plin de elegantă si pasiune, a captivat inimile oamenilor din intreaga lume timp de mai bine de un secol. Originar din cartierele sărace ale Buenos Aires-ului si Montevideo-ului, acest dans ...

„Cămașa tradițională - meșteșug și mod de viață”
20/09/2024 10:02

În zilele de 21 si 22 septembrie 2024, pe Esplanada Palas Iasi va avea loc cea de a III-a editie Targului national „Cămasa traditională - mestesug si mod de viată”. Scopul manifestări ...

Un olandez a ajuns prizonier în Iaşi pentru următorii doi ani
20/09/2024 09:50

* a fost condamnat, dar cu suspendarea executării pedepsei * in timpul termenului de supraveghere, nu poate părăsi oraşului fără acordul Probaţiunii * trebuie să meargă periodic la intrevederile cu con ...

La Iași, doar două din zece locuințe sunt asigurate împotriva dezastrelor naturale!
20/09/2024 09:49

* in judetul Iasi, 77.595 locuinte aveau, luna trecută, o asigurare PAID, iar cifra, surprinzător, este in crestere simtitoare * Comparativ cu anul 2014, de exemplu, numărul asigurărilor PAID a crescut, la ...

O şcoală din Pașcani a fost premiată de Comisia Europeană pentru predare inovatoare
20/09/2024 09:48

Şcoala Gimnazială Specială din Paşcani a fost laureată la categoria „Învăţămant secundar” pentru proiectul „Art therapy for Autism”, iar Grădiniţa „Ciupercuţa&rdqu ...

Casei de Pensii anunță modificări majore în privința plății ajutorului de deces
20/09/2024 08:48

Legea 360 din 2023, privind sistemul public de pensii aduce noutăţi şi in ceea ce priveşte acordarea ajutorului de deces. Şefa Casei de Pensii anunţă că prin noul act normativ, legiuitorul a extins cate ...

Într-o singură zi, 12 hoţi au scăpat de urmărirea penală
20/09/2024 07:52

* performanţa aparţine magistraţilor de la Judecătoria Paşcani * e vorba de furturi vechi, cu autori necunoscuţi, prejudicii relativ mici, in cea mai mare parte nerecuperate * aproape jumătate dintre pă ...

S-a dat semnalul de curățenie în cămine
20/09/2024 07:51

Campusul „Tudor Vladimirescu” din Iasi a prins deja viată. 200 de studenti au venit să ajute la curătenie inainte de inceperea noului an universitar. Tinerii se ocupă de toate treburile: văruit ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei