Sute de copii în situaţia de a rămâne acasă în prima zi de şcoală!

1scoala

Dimensiune font:

| 19-08-2019 01:00

* la Şcoala Humosu, din comuna Sireţel, există încă riscul major ca, din cauza blocajului politic şi financiar, copiii să nu înceapă anul şcolar * în judeţul Iaşi există încă 207 şcoli cu toaleta în fundul curţii! * în perioada următoare, echipe mixte de inspectori ai ISJ Iaşi şi ai Direcţiei de Sănătate Publică vor efectua controale în unităţile de învăţământ din judeţ, pentru a se verifica stadiul actual al pregătirii

Deşi prefecţii au primit dispoziţie de la Guvern să ia măsurile necesare pentru a se asigura că unităţile de învăţământ sunt pregătite pentru începerea noului an şcolar, în judeţul Iaşi există încă destule neajunsuri care vor umbri, cu siguranţă, prima zi de şcoală, pe 9 septembrie.

Cele mai importante probleme sunt la Sireţel, comună în care, datorită blocajului politic înregistrat la nivelul Consiliului Local, nu a fost adoptat încă bugetul pe anul în curs. Aşa se face că 120 de copii din satul Humosu riscă să nu înceapă şcoala!

Pe 9 septembrie 2019, Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar – USLIP Iaşi invită parlamentarii ieşeni, prefectul judeţului, preşedintele Consiliului Judeţean şi, nu în ultimul rând, pe viitorul ministru al Educaţiei să participe la „Deschiderea Festivă” a anului şcolar în comuna Sireţel, la şcolile Humosu şi Sireţel. Asta pentru că, spun ei, la Şcoala Humosu lucrările vor fi finalizate optimist abia în luna aprilie 2020. Astfel, 120 de copii cu vârste între 6 şi 14 ani vor fi forţaţi să facă o navetă de 10 km până la Şcoala Slobozia, unde se va învăţa în trei schimburi. „Asta, în situaţia fericită în care conflictul politic din interiorul Consiliului Local Sireţel va conduce la o eventuală votare a bugetului. Există însă riscul major ca din cauza blocajului politic şi financiar, copiii de la Şcoala Humosu să nu înceapă anul şcolar. La cealaltă unitate de centru, din Sireţel, din cauza nefinalizării celui de-al doilea corp de clădire cursurile se vor desfăşura tot în 3 schimburi”, susţine Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iaşi.

ISJ şi DSP, controale tematice prin şcolile judeţului

Prezenţi vineri la Iaşi, unde au participat la şedinţa Comitetului Executiv Judeţean al PSD Iaşi, prim-ministrul şi preşedintele PSD, Viorica Dăncilă, alături de Mihai Fifor, secretarul general al partidului, au declarat, la unison, că Guvernul are în vedere crearea condiţiilor necesare de confort, siguranţă şi securitate pentru toţi copiii în şcoli.
Întrebat de jurnali
şti dacă şcolile din judeţul Iaşi sunt pregătite pentru începerea unui nou an şcolar, Fifor a spus că prefecţii au primit dispoziţie să ia măsurile necesare, în colaborare cu Inspectoratele Şcolare Judeţene, pentru a se asigura că unităţile de învăţământ sunt pregătite pentru începerea şcolii.
Astfel, potrivit lui Fifor, în perioada urm
ătoare, echipe mixte de inspectori ai ISJ Iaşi şi ai Direcţiei de Sănătate Publică vor continua efectuarea controalelor tematice în unităţile de învăţământ din judeţ, pentru a se verifica stadiul actual al pregătirii. „Am cerut prefecţilor să meargă în fiecare localitate cu o echipă mixtă, formată din inspectorul şcolar şi un reprezentant al DSP, pentru a fi convinşi că suntem pregătiţi, că sunt asigurate cele mai bune condiţii. Luni (astăzi – n.n.) vom avea o nouă videoconferinţă, deoarece facem evaluări în fiecare săptămână. Mai mult de atât, am avut o videoconferinţă şi cu inspectorii şefi de la inspectoratele judeţene de Poliţie, pentru că ne interesează ca elevii să fie în siguranţă. În aria unităţii de învăţământ luăm toate măsurile de precauţie", a spus Mihai Fifor în cadrul conferinţei de presă de la Iaşi.

Iaşi - 207 şcoli cu toaleta în fundul curţii

În încercarea de a accentua faptul că Executivul „conştientizează importanţa şcolilor, a unor condiţii foarte bune pentru elevi”, premierul Dăncilă a subliniat că se iau toate măsurile necesare pentru asigurarea unui act educaţional de calitate. „În timp ce alţii au închis şcoli, spitale, noi prin PNDL 1 şi PNDL 2 am reuşit să avem în judeţ 221 de unităţi şcolare, dintre care 80 terminate. Deci, pentru noi, şcoala este o prioritate. Vom face toate eforturile pentru a asigura tot ce este mai bun pentru elevi. În ceea ce priveşte manualele, în scurt timp vom nominaliza noul ministru al Educaţiei, şi sunt convinsă că va veni în spaţiul public cu toate detaliile legate de începerea anului şcolar”, a spus şi Viorica Dăncilă, vineri, la Iaşi.

În replică, președintele USLIP Iaşi, Laviniu Lăcustă, a precizat că fondurile alocate educaţiei în ultimii ani au fost insuficiente, astfel că nu pot fi făcute asemenea declarații. "Urmare a declarației doamnei Dăncilă, dorim să știm concret care sunt cele 80 de unități școlare de la nivelul județului Iași terminate prin PNDL1 sau PNDL 2. Fie doamna a fost informată greșit, fie ne aflăm în fața unor declarații pe care nu știm în ce registru să le încadrăm", a punctat Laviniu Lăcustă.

La nivelul judeţului Iaşi, în anul şcolar 2018-2019, funcţionau un număr de 221 de unităţi de învăţământ de stat cu personalitate juridică.
În prezent, activitatea unit
ăţilor de învăţământ preuniversitar de stat din judeţul Iaşi se desfăşoară în 1.470 clădiri, din care 921 clădiri sunt destinate activităţilor cu elevii, iar 549 clădiri în care nu se desfăşoară activităţi cu elevii.
Nu mai pu
ţin de 2.355 de unităţi de învăţământ de pe teritoriul României, în anul 2019, au toalete în curte, fără să fie racordate la apă curentă sau canalizare. Fapt confirmat de Ministerul Educaţiei.
Ministerul nu are, înc
ă, un proiect pentru remedierea acestei probleme grave, răspunsul dat de oficiali fiind cât se poate de simplu: în opinia lor, autorităţile locale care au în administrare clădirile şi terenurile sunt cele responsabile pentru luarea de măsuri.
Jude
ţele din regiunea Moldovei se situează pe un neonorant podium în ceea ce priveşte numărul şcolilor care încă mai au toalete în exterior. Primul loc este ocupat de Vaslui, cu 389 de şcoli care au toaletele în curte, urmat de Suceava - 217 de şcoli, Botoşani şi Iaşi - 207 şcoli fiecare. Cele mai puţine sunt la Bacău – 64.
Noua structură a anului şcolar

Structura anului şcolar cuprinde semestrul I (9 septembrie – 20 decembrie 2019) şi semestrul al II-lea (13 ianuarie – 12 iunie 2020), cursurile fiind dispuse pe durata a 35 de săptămâni.
Vacan
ţele elevilor din toate ciclurile de învăţământ sunt programate astfel: vacanţa de iarnă (21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020); vacanţa de primăvară (4 aprilie – 21 aprilie 2020); vacanţa de vară (13 iunie – data din septembrie 2020 la care vor începe cursurile anului şcolar 2020 – 2021).
Clasele din înv
ăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de vacanţă în săptămâna 26 octombrie – 3 noiembrie 2019.
Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral
şi frecvenţă redusă, anul şcolar se încheie în data de 29 mai 2020, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 5 iunie 2020.
În ceea ce prive
şte clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor mai sus-menţionate şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are 37 de săptămâni de cursuri. Florentina SANDU, Laura RADU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
CONSORTIUL format din Five Administration SPRL -Filiala Iasi si LD Expert Grup SPRL, in calitate de Administratori judiciari ai Comcereal SA Vaslui -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -¬23.05.2025 inclusiv, intre orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 3 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii astfel: -Licitatia nr. 1 in data de 16.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 29.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in data de 07.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 4 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii astfel: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 07 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 4 in perioada 14 -16.05.2025, termen-limita inscriere: 13.05.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 5 in perioada 21 -23.05.2025, termen-limita inscriere: 20.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regaseste in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratoru lui judiciar, la adresa: vanzari_filiala @five -advisory.ro sau societatii Comcereal SA, la adresa: office@comcereal -vaslui.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este de 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari_filiala @five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari_filiala @five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Comcereal, la numerele de telefon: 0744610064 si 0335407617, sau e-mail: office@comcereal-vaslui.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari_filiala @five -advisory.ro.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei