Patru luni de alegeri pentru stabilirea conducerii UAIC

1alegeri

Dimensiune font:

| 05-02-2020 00:10

* astăzi, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” organizează primul tur al alegerilor pentru desemnarea membrilor Senatului * alegerile universitare se vor încheia abia în luna iulie, când vor fi numiţi prodecanii şi directorul CSUD * până atunci mai trebuie aleşi rectorul, prorectorii, decanii, directorii de departament şi Consiliul Departamentului

La Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi va avea loc astăzi Adunarea Generală a personalului didactic şi de cercetare în cadrul căreia va avea loc primul tur al alegerilor membrilor Senatului.

Conform Metodologiei Alegerilor pentru Mandatul 2020-2024, „Senatul UAIC este principalul for de decizie şi deliberare la nivelul Universităţii, constituit pe baza principiului reprezentativităţii şi proporţionalităţii facultăţilor şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI) – UAIC, format din 71 de senatori, dintre care 53 cadre didactice şi cercetători şi 18 studenţi”. Adunarea generală a studenţilor la nivel de universitate pentru alegerea reprezentanţilor lor în Senat a avut loc pe data 27 ianuarie.

Durata mandatului unui membru al Senatului universitar este de 4 ani, dar pentru studenţi durata mandatului este reglementată prin Regulamentul de alegere a reprezentanţilor studenţilor în structurile de conducere şi administrative ale universităţii. Pentru a respecta principiul reprezentativităţii şi proporţionalităţii UAIC alocă fiecărei facultăţi cel puţin 2 locuri în Senat (unul pentru cadre didactice şi cercetători şi un loc pentru studenţi), indiferent de numărul de cadre didactice şi de cercetare titulare şi de numărul studenţilor din facultate. Din cele 18 locuri distribuite studenţilor în Senat, 4 sunt alocate studenţilor Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor, în timp ce celelalte 14 facultăţi primesc doar un singur loc.

Doi candidaţi pe un loc

În majoritatea cazurilor înscrişilor la alegerile pentru Senatul UAIC, profesorii şi cercetătorii facultăţilor se luptă cu un contracandidat pentru a ocupa una dintre funcţia de conducere ale Universităţii, deoarece există doi înscrişi pe un singur post. La Facultatea de Biologie s-au înscris 6 persoane din care doar 3 vor fi admise; la Facultatea de Chimie competiţia se rezumă la 2 locuri disponibile pentru care s-a înscris un număr dublu de candidaţi; la Facultatea de Drept există 3 departamente, fiecare dintre ele având doi înscrişi şi o singură poziţie disponibilă; la FEAA există 4 departamente şi un număr de 6 înscrişi pe un număr de 3 posturi în cazul Departamentului de Contabilitate, Informatică Economică şi Statistică, 2 posturi şi 3 înscrişi la Departamentul de Economie şi Relaţii Internaţionale, 2 posturi şi 4 candidaţi ai Departamentului de Finanţe, Monedă şi Administraţie Publică şi 5 candidaţi pentru cele 2 funcţii ale Departamentul de Management, Marketing şi Administrarea Afacerilor. În cazul Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport povestea este una similară, 4 candidaţi pentru 2 poziţii, iar la Filosofie, toate cele 4 departamente au alocată câte o funcţie în Senat pentru care s-au înscris doi candidaţi. Facultatea de Fizică are 8 candidaţi şi 4 poziţii, Facultatea de Geografie şi Geologie are 2 departamente, câte 4 candidaţi şi doar 2 poziţii disponibile, Facultatea de Informatică are 6 înscrişi pe 3 posturi alocate, iar Facultatea de Istorie are 2 posturi şi 4 candidaţi. La Facultatea de Litere există 12 candidaţi şi doar jumătate din numărul acestora vor avea un loc în Senat, iar la Matematică s-au înscris 6 candidaţi dintre care doar 3 vor fi eligibili pentru a ocupa unul dintre scaune. La Facultatea de Psihologie sunt 3 departamente, 2 candidaţi şi o singură poziţie liberă la nivel de departament, iar la Teologie Ortodoxă şi Teologie Romano-Catolică s-au înscris 4, respectiv doi candidaţi pe un număr de posturi pe care doar jumătate dintre acestea le vor putea ocupa. Mai există două posturi alocate Institutului de Cercetări Interdisciplinare, care este alcătuit din două departamente, fiecare având singură funcţie disponibilă şi doi candidaţi.

Sunt consideraţi aleşi candidaţii care au obţinut cele mai multe voturi, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi, în limita locurilor destinate fiecărei facultăţi sau departament. În cazul în care nu s-a îndeplinit condiţia de cvorum se va convoca o nouă şedinţă de alegeri în 48 de ore.

Alegerile la UAIC se vor încheia abia în luna iulie

Mai târziu, în perioada 15-18 februarie vor avea loc înscrierile candidaţilor la poziţia de conducător al Senatului, care va fi ales miercuri, pe 19 februarie.

La UAIC abia o săptămână mai târziu, între 24 şi 28 februarie vor putea fi depuse candidaturile pentru funcţia de rector. Până în prezent, doar Tudorel Toader, actualul rector al Universităţii şi-a anunţat public candidatura, cu toate că a fost contestat în 2019 atât de către studenţi, cât şi de către cadrele didactice titulare, care i-au cerut demisia. Alegerile vor avea loc pe data de 11 martie, aspect care lasă deschisă posibilitatea apariţiei unor contracandidaţi la funcţia de conducere a primei universităţi din ţară.

Situaţia alegerilor la această universitate este diferită faţă de a tuturor celorlalte deoarece acestea se vor încheia abia în luna iulie, când vor fi numiţi prodecanii şi directorul CSUD. Până atunci mai trebuie aleşi prorectorii, decanii, directorii de departament şi Consiliul Departamentului. Daiana SFREDEL

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
 „Gastronomia actuală nu mai ține doar de studiul relației dintre cultură și alimentație, ci tinde să devină artă”
28/03/2024 20:21

- Cum ati reusit să combinati pasiunile pentru literatura, ca bibliotecar, si ciocolaterie intr-un singur univers creativ? - Cele două expozitii de carte si ciocolată, realizate in Biblioteca Centrală Univ ...

Alertă în România: Barajul Bicaz e verificat după cutremurul din această dimineață
28/03/2024 15:38

ISU Neamt anuntă că se fac verificări in localitătile din zona barajului de la Bicaz, după cutremurul care a avut loc in această dimineată, cu epicentrul intre Bicaz si Izvorul Muntelui. „Ca urmare a ...

 Avem nevoie de natură în viața noastră!
28/03/2024 13:32

 Avem nevoie de natură in viata noastră! Silvicultorii ieseni vin cu o provocare pentru comunitătile locale, institutii si persoane fizice cu dragoste de natură! Pepiniera Silvică Galata&nb ...

Omagiu distinsei etnografe Angela Olaru
28/03/2024 09:37

Complexul Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi vă invită miercuri, 3 aprilie 2024, ora 15.00, la Muzeul Memorial „Mihail Kogălniceanu” Iaşi (Str. Mihail Kogălniceanu nr. 11), la un even ...

Iaşul vrea să învețe din experienţa Italiei în domeniul luptei împotriva risipei alimentare
28/03/2024 08:42

  Municipiul Iaşi va adera la Pactul de Politică Alimentară Urbană de la Milano, organism internaţional care are ca scop lupta impotriva risipei alimentare şi a schimbărilor climatice pe glob. Co ...

  Şedinţă festivă a Consiliului Local - 106 ani de la Unirea Basarabiei cu România
28/03/2024 08:30

Întruniţi miercuri in şedinţă ordinară, consilierii locali au aprobat, cu unanimitate de voturi, acordarea titlului de Cetăţean de onoare al municipiului Iaşi profesorului universitar Nicolae Băc ...

CJ se împrumută pentru a moderniza infrastructura rutieră ce leagă județele Iași, Neamț și Vaslui
28/03/2024 08:28

Plenul Consiliului Judetean Iasi a aprobat, miercuri, demararea procedurii de achiziţie publică pentru lucrările de reparaţii cu imbrăcăminţi bituminoase uşoare pe DJ 280 limită judet Neamt - Dagata &n ...

Un criminal sadic s-a pocăit în Penitenciarul Iaşi. Acum e dulgher şi tocmai a fost liberat condiţionat
28/03/2024 08:27

Ciprian Florentin Banu avea doar 18 ani şi locuia in comuna vranceană Jariştea. Pană in primăvara lui 2006, a trăit intr-un anonimat total. Absolvent a doar opt clase şi fără loc de muncă nici nu pute ...

Sute de persoane așteaptă o minune, la Iași
28/03/2024 08:26

Boala cronică de rinichi afectează tot mai multe persoane, sustin cadrele medicale. Astfel, in Iasi, numărul celor care asteaptă să beneficieze de un transplant renal este in crestere. În aceste cond ...

Consilierii locali au dat „undă verde” împrumutului pentru stadion
28/03/2024 08:24

    Cu 15 voturi pentru şi 11 abţineri, plenul Consiliului Local a aprobat in şedinţa desfăşurată ieri contractarea de către Primăria Municipiului Iaşi (PMI) a unei finantări rambursabile ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei