Hidroelectrica spune că nu poate garanta că va avea în continuare cel mai mic preț

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 13-06-2025 20:26

 Hidroelectrica. Colaj: Ion Mateș / Hotnews. Foto: Dreamstime

 Hidroelectrica spune, într-un răspuns pentru HotNews, că nu produce suficientă energie pentru a prelua toți consumatorii casnici din România. Asta după ce, în urmă cu câteva zile, compania a anunțat că este pregătită să preia toți consumatorii de energie care vor să-și schimbe furnizorul. 

Hidroelectrica este compania care care, în acest moment, are cea mai bună ofertă pe piață, înainte de liberalizarea totală a pieței de electricitate, de la 1 iulie.  

Dacă ar încheia un contract cu Hidroelectrica pentru perioada de după 1 iulie, consumatorul ar plăti 77 de lei pe lună, cu 52% în plus față de acum.

Întrebatăde HotNews dacă poate să garanteze că va avea în continuare cel mai mic preț din piață, Hidroelectrica spune că nu poate oferi astfel de garanții, însă „ne regăsim în situația de a fi mai predictibili”. 

În răspunsurile către HotNews, Hidroelectrica spune și că poate apărea oricând situația în care va fi nevoită să cumpere energie de la alte companii din piață pentru a o livra populației.  

„10.000-11.000 de cereri pe zi”

Reprezentanții companiei nu au spus câte cereri sunt primite în această perioadă, precizând că sunt informații comerciale. A dezvăluit însă acest lucru directorul general, Karoly Borbely, joi, într-o conferință: este vorba despre 10.000-11.000 de cereri pe zi. 

Aceasta înseamnă de două ori mai multe cereri într-o singură zi decât numărul mediu de contracte încheiate de companie într-o lună întreagă, anul trecut.

HotNews.ro: Câte cereri de încheiere contracte ați primit în lunile mai și iunie (defalcat)?
Hidroelectrica: În cele 2 luni, înregistrăm o creștere a solicitărilor de contractare din partea clienților atât casnici, cât și noncasnici. Având în vedere faptul că activăm într-o piață liberalizată, strategiile comerciale, informațiile privind portofoliul de clienți, politica de prețuri sunt influențate de o serie de factori economici și de piață. Menționăm faptul că p

utem da curs solicitărilor dumneavoastră în măsura în care acestea se refera la informații deja diseminate publicului. 

– Câte au fost de la consumatori casnici și câte de la consumatori non-casnici?
– În prezent, numărul de solicitări de contracte din partea clienților casnici depășește cu mult numărul de solicitări primite din partea clienților noncasnici.

Portare în 10 minute

– În medie câte cereri de încheiere contracte ați primit anul trecut pe lună?
– Contracte casnic: 5.362, contracte noncasnic: 496

– Cât durează de regulă procesul de trecere la Hidroelectrica (din momentul trimiterii cererii până când contractul intră în vigoare)?
– Procesul de migrare a clienților se realizează prin intermediul mai multor canale puse la dispoziția acestora, după cum urmează: Portalul de contractare online – aproximativ 10 minute

  • Punctele de Relații cu Clienții – aproximativ 15 minute
  • În situația în care clienții transmit documentația completă necesară procesului de contractare, termenul de răspuns pentru solicitările transmise la adresele de e-mail puse la dispoziția clienților poate varia de la 3 la 5 zile lucrătoare. 

Producția de energie a Hidroelectrica nu acoperă întregul consum al clienților casnici

– Câți consumatori puteți alimenta maximum cu energia pe care o produceți?
– Teoretic nu putem furniza energie electrică pentru toți consumatorii casnici din România doar din producție proprie, spre exemplificare în anul 2024 atunci când producția Hidroelectrica a fost de 13.860 GWh, consumatorii casnici finali au consumat 13.907 GWh, conform ANRE. 

Facem precizarea că sunt suficiente intervale orare în cadrul unui an calendaristic în care producția de energie Hidroelectrica se situează mult sub necesarul clienților casnici.

În același timp fiind un furnizor de energie electrică avem obligația de a avea oferte disponibile și pentru consumatorii industriali (non-casnici), ale căror consumuri sunt mult mai mari decât ale celor casnici și care sunt majoritare în cadrul portofoliului nostru de furnizare.  În concluzie, nu putem vehicula un număr maxim de consumatori pentru că acesta depinde, în primul rând, de consumul mediu al acestora, nu credem ca toți consumatorii casnici vor dori să migreze către Hidroelectrica. Cu siguranță, în cazul unor migrări masive de clienți către Hidroelectrica, pentru atenuarea acestui efect, și ceilalți furnizori își vor reevalua ofertele, în sensul diminuării acestora.

Am anticipat această creștere a numărului de clienți care doresc să se mute către Hidroelectrica și ne-am pregătit, atât prin portalul nostru de contractare online, dar și prin Punctele de Relații cu Clienții, să preluăm clienții doritori să încheie un contract de furnizare a energiei electrice cu Hidroelectrica.  

Hidroelectrica poate apela la achiziția de energie din piață

– Care este soluția pe care o veți adopta în momentul în care cererea de energie din partea clienților Hidroelectrica va fi mai mare decât producția companiei?
– În primul rând, dorim să punctăm că analizăm în permanență numărul solicitărilor primite din partea tuturor clienților atât casnici, cât și noncasnici.

Pentru a onora contractele existente, dar și pentru a oferi un preț competitiv pe piață, Hidroelectrica poate apela la achiziția de energie electrică din surse externe companiei în situația în care identificăm această necesitate. Riscul de a nu avea energie suficientă în anumite intervale orare pentru onorarea tuturor contractelor, atât pe segmentul de furnizare energie electrică, cât și pe cel de producție este în permanență în atenția noastră. Întărim mesajul că, în prezent, acest risc nu este încă manifestat, existând suficiente resurse pentru preluarea de noi clienți. – Cum s-a pregătit Hidroelectrica pentru un val de cereri de încheiere contracte, estimate pentru această perioadă și pentru perioada de după liberalizare?

– În contextul creșterii numărului de solicitări primite din partea clienților, am extins programul Punctului de Relații cu Clienții din București după cum urmează:

  • Luni – Joi: 10:00 – 16:00
  • Vineri: 10:00 – 12:00

În același timp, echipele noastre monitorizează cu atenție portalurile de contractare puse la dispoziția clienților.

Noile centrale care vor fi puse în funcțiune vor duce la scăderea prețurilor în toată piața, estimează oficialii companiei

– Cum puteți garanta că veți avea în continuare cel mai mic preț din piață?
– Nimeni nu poate oferi astfel de garanții, vom fi nevoiți și noi ca restul actorilor din piața de energie să ne adaptăm condițiilor de piață, piața de energie din România fiind una destul de complicată în ultimii ani din cauza inexistenței capacităților suficiente de producție energie electrică în bandă. 

Ne regăsim astfel în situația de a fi mai predictibili din perspectiva existenței cantităților de energie electrică disponibile pentru a fi furnizată clienților noștri, riscul preluării fluctuațiilor de preț din piața spot de energie în ofertele către clienți fiind mai redus, bazându-ne până în prezent pe producție proprie, doar o mai mică cantitate de energie furnizată provenind din achiziții din afara companiei. 

Considerăm în schimb că noile capacități de producție anunțate pentru a fi puse în funcțiune în România în perioada următoare vor aduce o cantitate suplimentară de energie în piață care va conduce la o diminuare generală a prețurilor. Concurența între producători pe de o parte și între furnizori pe de altă parte odată cu liberalizarea pieței de energie reprezintă un alt factor care în timp va conduce la diminuarea prețurilor. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Grumazesti, spatiu 12,90 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Licitatie com. Grumazesti, teren intravilan 850 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren in suprafata de 850 mp, situat in intravilanul satului Curechistea, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, identificat cu nr.cadastral 50232 si cartea funciara nr. 50232 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 73/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 8,62 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 69/06.06.2025 si OUG nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 04.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 14.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
România nu mai poate susține gratuitățile. Ce spune premierul Ilie Bolojan
09/07/2025 06:47

Premierul Ilie Bolojan a anuntat că pensiile de peste 3.000 de lei si mamele in concediu vor fi taxate cu CASS, deoarece sistemul sanitar are mai multi beneficiari decat contributori. Măsura vine in contextul ...

Iancu Guda: Topul marilor restanțieri golesc bugetul României. Datoriile a 1.000 de companii depășesc de patru ori impactul creșterii TVA
09/07/2025 06:46

Iancu Guda scoate la lumină adevăratul focar al deficitului bugetar: 1.000 de companii datorează statului peste 46,6 miliarde lei, mai mult decat tot castigul estimat prin cresterea TVA la 21%. Intr-o analiz ...

Blackout în România? Noul ministru al energiei, anunț de ultimă oră: „Putem avea pene de curent”
08/07/2025 14:57

 Noul ministru al energiei, Bogdan Ivan, a vorbit despre posibilitatea ca Romania să se confrunte cu o pană majoră de curent. Chiar dacă in ultimele zile consumul a crescut cu 300 de MWh, productia din ...

Prețul motorinei urcă înainte de marea scumpire fiscală. Apar primele semne ale valului de taxe din 1 august
08/07/2025 14:23

  Liderul pietei de distributie a carburantilor, OMV Petrom, a crescut marti, 8 iulie, pretul motorinei cu 4 bani pe litru, in timp ce benzina a rămas momentan la acelasi nivel. Scumpirea survine cu ...

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: Iulie 2025 TEXTGEN – Dezvoltare unitate productivă inovatoare în domeniul textilelor tehnice și funcționale în cadrul SC MAJUTEX SRL
08/07/2025 12:24

COMUNICAT DE PRESĂ Data: Iulie 2025 TEXTGEN – Dezvoltare unitate productivă inovatoare in domeniul textilelor tehnice si functionale in cadrul SC MAJUTEX SRL

Mircea Coşea desfiinţează măsurile lui Bolojan: „Unde să ne mai dezvoltăm când economia cade, când nu este susţinută de consum?”
08/07/2025 09:43

Expertul in economie, profesor universitar dr. Mircea Coşea, spune că pachetul măsurilor fiscale prezentat de ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, este un lucru toxic pentru economia ţării. Mircea Co ...

Ce se întâmplă cu indicele ROBOR care ne afectează ratele și creditele
08/07/2025 09:37

Indicele ROBOR la trei luni, in functie de care se calculează costul creditelor de consum in lei, a variat, luni, cu 0,11%. Cum ne influentează ratele. Ce se intamplă cu indicele ROBOR care ne afectează ra ...

Deep in the Forest bate la ușă – ești gata?
08/07/2025 09:20

În cateva zile, cortul e deja montat. Muzica răsună printre copaci. Si undeva, in pădure, te regăsesti. Asta inseamnă Deep in the Forest – nu doar un festival, ci o stare. De la primele acor ...

Comunicat de presă „ FONDUL PENTRU MODERNIZARE” Mai 2025 Lansarea proiectului: „Realizare capacitatilor noi de producere energie electrica din surse solare in comuna Cotnari, judetul Iasi”
08/07/2025 09:00

 Comunicat de presă  „ FONDUL PENTRU MODERNIZARE” Mai 2025 Lansarea proiectului: „Realizare capacitatilor noi de producere energie electrica din surse solare in comuna Cotnari, ...

Varianta finală a măsurilor fiscale adoptate de Guvernul Bolojan (oficial)
07/07/2025 20:28

 Proiect de Lege măsuri fiscale Guvern Varianta finală a proiectului de lege privind măsurile fiscale adoptat de Guvernul Bolojan si consultat de G4Media prevede plata de contributii de asigură social ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei