default

Dimensiune font:

Raport exploziv al Curţii de Conturi în privinţa organizării FILIT 2013

| 20-06-2015 14:14

Curtea de Conturi Iaşi a scos la suprafaţă numeroase abateri în organizarea FILIT 2013. În aceste condiţii, majoritatea social-democrată din Consiliul Judeţean sare la gâtul liberalilor, acuzându-i pe aceştia că împreună cu reprezentanţii Muzeului Literaturii Române s-au ocupat de sifonarea banilor

Organizarea Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere (FILIT) din anul 2013 ridică grave semne de întrebare, după ce Curtea de Conturi Iaşi a realizat un raport de audit în urma căruia a fost depistat un prejudiciu de peste 180.000 de lei. „Proiectul de buget aferent anului 2013, aprobat prin HCJ nr. 107/2013 nu a avut la bază o fundamentare reală din care să reiasă necesităţile de finanţat estimate corespunzător pentru desfăşurarea FILIT”, se arată în raport.

Citeşte  şi Liberalii sunt acuzaţi că au sifonat 500.000 de euro


Raport devastator
La capitolul Calitatea gestiunii economico-financiare, reprezentanţii Curţii de Conturi au constat „Neconstituirea şi nereţinerea garanţiilor băneşti persoanelor care îndeplinesc calitatea de gestionar, în cuantumul prevăzut de legislaţia în vigoare, nerespectarea cadrului legal aplicabil unităţii în ceea ce priveşte modul de previzionare a necesarului de credite şi respectiv, de angajare, lichidare, ordonanţarea şi plata cheltuielilor efectuate pentru organizarea şi desfăşurarea Festivalului internaţional de Literatură şi Traducere (F.I.L.I.T) în anul 2013”. Conform raportului, s-a sesizat „neelaborarea programului anual de achiziţii publice conform cadrului legal, nota de fundamentare a bugetului de venituri şi cheltuieli pentru desfăşurarea festivalului nu este susţinută, în detaliu, de necesitatea externalizări tuturor activităţilor componente şi a estimărilor cu privire la acestea, în sensul că nu s-a realizat o evaluare reală, pertinentă, a activităţilor efective ce pot fi realizate cu personalul propriu angajat (având în vedere organigrama instituţiei, pregătirea profesională a angajaţilor din cadrul compartimentelor de specialitate, atribuţiile de serviciu incluse în fişa postului) precum şi de către persoanele acceptate la nivelul instituţiei de a desfăşura activităţi de voluntariat, coroborat cu implicarea efectivă a conducerii manageriale a muzeului, respectiv activităţi specifice de: iniţiere şi lansare a procedurilor de achiziţii publice, derulare şi administrare a contractelor de achiziţii publice, secretariat, fotografiat, editare, etc. şi, nu în ultimul rând de coordonare efectivă a activităţilor specifice festivalului de către conducerea executivă a muzeului”.
La acelaşi capitol, raportul Curţii de Conturi arată că „Nu au fost supuse analizei şi însuşirii/aprobării de către Consiliul de Administraţie al instituţiei: serviciile care au făcut obiectul unor contracte de achiziţii publice care era, în fapt, atributul persoanelor angajate ale muzeului şi/sau conducerii executive a acestuia, precum consultanţă achiziţii publice pentru implementarea Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere
”.
Din aliniatele următoare ale raportului aflăm că „serviciile care au făcut obiectul contractelor de achiziţii publice încheiate cu un număr de patru persoane fizice autorizate erau, în fapt, atributul persoanelor în cauză prevăzute în contractele de voluntariat încheiate anterior de reprezentanţii muzeului pentru realizarea de activităţi identice, existând şi similitudinea activităţilor contractate (cu persoanele în cauză şi/sau cu alte societăţi) precum „activităţi specifice de identificare, contactare şi stabilire a partenerilor pentru FILIT” sau „servicii de secretariat pentru FILIT””, cât şi „prestarea necorespunzătoare a serviciilor de consultanţă, cu consecinţe în divizarea contractelor de achiziţie publică coroborat cu neîntocmirea planului anual al achiziţiilor publice, abatere identificată în situaţia contractului de achiziţie publică nr. 1968/2013 unde, serviciile care fac referire la activităţile efective de organizare a festivalului au fost divizate în contracte de valori mai mici, prestatorul nemotivând şi nejustificând în mod concret în ce a constat consilierea în alegerea modalităţilor de atribuire a contractelor (în condiţiile în care există în nomenclator atribuit cod distinct pentru „organizare festival”), în timp ce programul anual achiziţii FILIT nu este susţinut de documentele de fundamentare”.

Citeşte şi Marius Dangă, gluma săptămânii


Măsurile impuse
În urma acestor constatări, Curtea de Conturi a dispus, pentru stabilirea întinderii prejudiciilor şi recuperarea acestora, aplicarea următoarelor măsuri: „în baza rezultatelor acţiunilor de inventariere şi evaluare a legalităţii modului de previzionare a necesarului de credite şi respectiv, de angajare, lichidare, ordonanţarea şi plata a cheltuielilor efectuate pentru organizarea şi desfăşurarea Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere (F.I.L.I.T) în anul 2013, stabilirea întinderii şi mărimii prejudiciilor aduse bugetului unităţii, datorat de atribuirea unor contracte de achiziţii publice de prestări servicii şi respectiv de angajarea de cheltuieli şi efectuarea de plăţi în legătură cu acestea la o valoare estimată de 188.580 lei, în condiţiile în care: serviciile care au făcut obiectul unor contracte de achiziţii publice era atributul persoanelor angajate ale muzeului şi/sau conducerii executive a acestuia, precum: consultanţă achiziţii publice pentru implementarea Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere - servicii care au făcut obiectul contractului de achiziţii publice nr. 1968/2013 în valoare de 37.200 lei, asistent manager proiect pentru FILIT - servicii care au făcut obiectul contractului de achiziţii publice nr. 2323/15.07.2013 încheiat cu o persoană fizică autorizată în valoare de 9.600 lei, serviciile care au făcut obiectul contractelor de achiziţii publice încheiate cu un număr de patru persoane fizice autorizate erau, în fapt, atributul persoanelor în cauză prevăzute în contractele de voluntariat încheiate anterior de reprezentanţii muzeului pentru realizarea de activităţi identice/similare, existând şi similitudinea activităţilor contractate (cu persoanele în cauză şi/sau cu alte societăţi) precum „activităţi specifice de identificare, contactare şi stabilire a partenerilor pentru FILIT” sau „servicii de secretariat pentru FILIT”, se arată în documentul citat.


Hâra politică pe seama unei fapte cu iz penal
În aceste condiţii, Cristian Stanciu, liderul consilierilor judeţeni PSD, face presiuni asupra liberalilor din Executiv, fiind de părere că „PNL Iaşi va trebui să dea explicaţii despre cum îşi asumă și de unde va fi recuperat prejudiciul de 189.000 lei constatat de Camera de Conturi Iaşi pentru ediţia FILIT din 2013”.
Despre acuzele aduse, liberalul Eduard Boz susţine că sunt nejustificate, dat fiind că FILIT este un eveniment asumat de întreaga conducere CJ Iaşi. Mai mult, directorul Muzeului Literaturii Române din Iaşi se apără de acuzele aduse de social-democraţi, precizând că raportul audit nu este unul definitiv. „Noi am făcut contestaţie la acest raport, am depus documente suplimentare şi aşteptăm să vedem rezultatul”, a declarat Dan Lungu.

Auditul a fost efectuat în perioada 12.05.2014 – 20.06.2014

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, şos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iaşi, tel: 0232/243864; fax: 0232/212231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Com-Beton S.A. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, B-dul Chimiei nr. 14, jud. Iaşi, C.U.I. RO5551582, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/189/1994, numită potrivit Încheierii nr. 349/2017 din data de 15 martie 2017, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secţia II Civilă - Faliment, în dosarul nr. 8380/99/2014, anunţă în data de 27.09.2019, ora 12.00, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, la sediul lichidatorului judiciar din mun, Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, a următoarelor active: Nr. activ - Denumire şi descriere active - Valoare de pornire la licitaţie* (lei, fără T.V.A.) Activ 3 - PROPRIETATEA IMOBILIARĂ FUNCIARĂ amplasată în extravilan com. Vîrfu Cîmpului, jud. Botoşani, compusă din: - teren arabil neproductiv (cu destinaţie Staţie sortare pentru balastieră), în suprafaţă de 5.000 mp, cu număr cadastral 39, C.F. 9/N (nr. cds. nou 39 al C.F. 50595/com. Vîrfu Cîmpului). Imobilul se află în zona periferică a comunei, ocupată preponderent de terenuri virane şi agricole, amplasamentul nu dispune de utilităţi, iar accesul la proprietate se face pe drum pietruit. Imobilul a fost dobândit conform Contractului de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 2939/07.10.2004 de B.N.P. Elena Roman. - 325.000,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 26.09.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia se va organiza în contul S.C. MINERAL COM S.R.L. care a adjudecat activul 3 în cadrul licitaţiei publice din data de 17.07.2019, ora 12.00 la preţul de 325.000,00 lei. S.C. MINERAL COM S.R.L. va putea să achite la termenul de licitaţie preţul oferit iniţial, caz în care va fi obligat numai la plata cheltuielilor cauzate de noua licitaţie. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 26.09.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la: tel. 0232/243864, 0755132473, 0758049904, fax: 0232/212231 email: secretariat@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
COMPANIA NAŢIONALĂ de CĂI FERATE „C.F.R.” S.A., SUCURSALA REGIONALĂ C.F. IAŞI DIVIZIA COMERCIALĂ, sediul: Iaşi, Piaţa Gării nr.1, cod 700090, organizează licitaţie publică, deschisă, cu strigare, în Sala de Consiliu a Sucursalei Regionala C. F. Iaşi, din Iaşi, Piaţa Gării nr.1, corp A, et.2, joi, 31 octombrie 2019, ora 11.00 pentru închirierea de LOCAŢII (spaţii şi terenuri) către persoane juridice (59 locaţii) în staţii şi interstaţii c f, pe raza Sucursalei Regionala C. F. Iaşi, astfel: Bacău, Bârlad, Bicaz, Botoșani, Buhăieşti, Cîmpulung Moldovenesc, Cîmpulung Est, Dornești, Gura Humorului oraș, Hălăucești, Iaşi (Iaşi, Iaşi Nord), Lespezi-Dolhasca, Nicolina, Orbeni, Pașcani, Piatra Neamţ, Podu Iloaiei, Rădăuţi, Roman, Sîrca, Socola (Socola triaj, Socola mărfuri), Suceava (Suceava, Suceava Nord), TÎrgu Frumos, Tîrgu Neamț, Vaslui, Vatra Dornei (Vatra Dornei și Vatra Dornei Băi) și Verești. Lista locaţiilor cu detalii privind amplasarea, suprafaţa, destinaţia/obiectul de activitate, tariful minim de pornire a licitaţiei, taxele necesar a fi achitate pentru participare la licitaţie, este afişată la intrare în sediul Sucursalei Regionala C. F. Iaşi, Piaţa Gării nr.1, corp A sau poate fi accesată pe site-ul http://www.cfr.ro Procurarea caietului de sarcini unde se regăsesc criteriile de selecţie şi admitere a ofertanţilor, preţul minim de pornire, perioada de valabilitate a contractelor de închiriere (maxim 5 ani) precum şi valoarea altor taxe ce trebuie achitate, depunerea documentaţiei necesare participării la licitaţie şi achitarea taxelor, se pot face până vineri, 25 octombrie 2019, ora 12.00, la sediul Sucursala Regionala C.F. Iaşi – Divizia Comercială, Iaşi, Piaţa Gării nr.1, corp A, et.1, cam.123, tel. 0232/215600, centrala - int.123 149 sau 123 802.
Preoți care au construit biserici în comunism, premiați de Înaltpreasfințitul Teofan la Iași
14/10/2019 13:12

  Sfanta Liturghie de Sfanta Parascheva oficiată in faţa Catedralei Mitropolitane din Iaşi s-a incheiat, la ea asistand peste 20.000 de credinciosi. Au fost premiati 17 preoti care au contribuit la co ...

Probleme cu venirea lui Paleologu la Iaşi
14/10/2019 12:01

Theodor Paleologu, candidatul PMP la Preşedinţia Romaniei, nu a putut decola de pe Aeroportul Băneasa din cauza condiţiilor meteo. Prezidenţiabilul este aşteptat astăzi la Iaşi, unde urma să onoreze in ...

A fost doborât recordul pelerinilor veniţi la Sfânta Parascheva: 118.000 de pelerini au trecut pe la raclă şi alţi 61.000 stau la rând
14/10/2019 10:48

Record absolut de pelerini veniţi vreodată la Hramul Cuvioasei Parascheva. În această dimineaţă, conform estimărilor, 118.500 de pelerini au trecut deja pe la raclă, iar la rand aşteapă incă 61. ...

FOTO Imagini spectaculoase de la slujba religioasă din centrul Iaşului
14/10/2019 10:44

Mii de ieşeni asista in aceste momente la slujba din faţa Mitropoliei. Iată cateva imagini surprinse de fotoreporterul Evenimentului Regional al Moldovei

Mii de credincioşi la Sfânta Liturghie închinată Hramului Sfintei Cuvioase Parascheva
14/10/2019 10:43

A inceput Sfanta Liturghie inchinată Hramului Sfintei Cuvioase Parascheva, ocrotitoarea Moldovei şi a Bucovinei. Slujba este oficiată de un sobor de preoţi in frunte cu IPS Teofan, mitropolitul Moldovei ş ...

FOTO - Specialiştii spun că Iaşul nu are nevoie de o „centură” prin CUG!
14/10/2019 10:43

Consilierii locali ieşeni au avizat declanşarea procedurilor de contractare a Şoselei de Centură de către Ministerul Transporturilor, mai precis a investiţiei „Varianta de ocolire a Munici ...

FOTO: Accidente cu victime, la Iaşi
14/10/2019 10:40

Două accidente deosebit de grave s-a produs in această seară, in judeţul Iaşi. Ambii şoferi se indreptau către Sfantă. Un autovehicul in care se aflau trei persoane s-a răsturnat in ...

Ora exactă în Robotică se dă de la Liceul de Informatică!
14/10/2019 10:40

        Atelierul CyLiis cuprinde două laboratoare – unul pentru liceu şi altul pentru gimnaziu, la care pot participa elevi de la toate liceele din Iasi.  „De cand am ...

Candidați de nota 1 la Oncologia din Botoșani
14/10/2019 10:19

    Concursul organizat de Spitalul Judetean de Urgentă „Mavromati” din Botosani pentru ocuparea a două posturi in Sectia Oncologie a fost un dezastru. Dintre cei 11 candidati pentru f ...

Numărul cererilor de adopție s-a dublat
14/10/2019 09:18

      Numărul familiilor din judeţ care doresc să adopte un copil este aproape dublu faţă de anul trecut, potrivit unei statistici intocmite de Direcţia Generală de Asistenţă Socială ...