ong romi

Dimensiune font:

Proiectul „Paşi spre o viaţă mai bună în comunităţile de romi din judeţele Regiunii Nord Est”

| 09-03-2013 05:00

* datorită acestui program, romii din cinci comunităţi aflate în patru judeţe din Moldova trăiesc acum în condiţii mai civilizate

În comunităţile cu mulţi romi, Fondul Român de Dezvoltare Socială (FRDS) derulează Programul de Intervenţii prioritare-unul dintre componentele Proiectului de Incluziune Socială, finanţat dintr-un împrumut de la Banca Mondială. Potrivit reprezentantului regional al Fondului Român de Dezvoltare Socială sucursala Iaşi, Valentina Paraschiv, proiectele au produs modificări ale mentalităților, dovedind capacitatea constructivă a cooperării dintre romi şi autorităţile locale, dând o nouă perspectivă comunitară. El a exemplificat cu judeţul Neamţ, comuna Vânători, unde romii căldărari mai practică meserii tradiţionale, dar ale căror produse nu au căutare - ceaune, cazane, bidinele din păr de porc. În acest context, veniturile comunităţii provin exclusiv din ajutoare sociale, colectarea şi valorificarea fierului vechi, cerşit şi ghena, acolo unde copiii împreună cu mamele, îşi completează masa zilnică. În momentul demarării proiectului „O şansă pentru comunitatea de romi UMTF din Vânători-Neamţ”, romii se confruntau cu o serie de probleme derivate din stilul de viaţă, tradiţii şi cutume, completate cu excluziunea socială. Unul dintre aspectele grevante asupra calităţii vieţii populaţiei din comunitate, îl reprezenta lipsa apei potabile curente, cu consecinţe negative în ceea ce priveşte igiena şi starea de sănătate. Astfel, se înlănţuiau elemente care acutizau fenomenul de excluziune socială a romilor, un exemplu fiind igiena necorespunzătoare a elevilor romi, determinantă a unei proaste relaţionări cu elevii majoritari, primii trăind stări de descurajare şi de frustrare care au condus la abandonarea sistemului de învăţământ. S-a identificat posibilitatea de implementare prin FRDS a unui program integrat, astfel după o serie de adunări publice au fost stabilite în unanimitate, obiectivele proiectului şi anume, construirea unei băi publice-cu duşuri şi maşini de spălat - în comunitate şi înfiinţarea unui serviciu comunitar de informare şi consiliere prin care să fie făcută educaţie sanitară. De la sfârşitul anului trecut, cei 169 de romi şi-au văzut visul cu ochii.
Activităţi after school pentru romii din Valea Şoşii
Şi în comuna Poduri, judeţul Bacău apariţia Programului de Intervenţii Prioritare, a oferit şansa îmbunătăţirii nivelului de viaţă al romilor din comunitatea Valea Şoşii, fiind efectuate lucrări de infrastructură, iar la mijlocul anului trecut a fost deschis oficial „Centrul Social Multifuncţional-Valea Şoşii” cu servicii de consiliere, educaţie, activităţi after school, activităţi recreative, culturale şi sportive. Un număr de 48 de copii şi adolescenţi, beneficiază de aceste activităţi prin care se urmăreşte prevenirea abandonului şcolar şi îmbunătăţirea performanţelor şcolare, 15 tinere au fost consiliate pe tema evitării sarcinilor nedorite şi informate în ceea ce priveşte normele de igienă la nivel individual şi la nivelul familiei, iar 20 de familii au fost consiliate în vederea prevenirii practicilor de violenţă în familie.
Drumuri la Vaslui
Finanţarea acordată de către FRDS comunei Băceşti din judeţul Vaslui, a permis
reabilitarea drumurilor din interiorul comunităţii, reparaţii de mică anvergură la un număr de 31 de locuinţe individuale din comunitatea de romi, derularea unei campanii de informare în domeniul sănătăţii.
O altă comunitate de romi, în judeţul Vaslui se găseşte în comuna Oseşti. Dintre cele aproximativ 60 de gospodării care compun comunitatea Ruginoasa, dispuse de-a lungul a trei uliţe, mai mult de jumătate nu au acces la o sursă de apă potabilă în apropiere, fiind necesară deplasarea pe o distanţă considerabilă, lucru dificil de realizat în condiţii meteo nefavorabile. Absenteismul şcolar prezent în rândul elevilor romi din comunitatea Ruginoasa, se datorează şi condiţiilor extrem de proaste oferite de drumul care face legătura dintre comunitate şi centrul de comună, acolo unde se găsesc instituţiile de învăţământ. Deşi problematica romilor a fost o preocupare constantă a autorităţilor locale, fondurile insuficiente, nu au permis investiţii mari în comunitate. Grupul de iniţiativă constituit în urma unei adunări publice din 21 iulie 2011, a ajuns la concluzia că printre cele mai grave probleme din comunitate se regăseşte numărul insuficient al serviciilor medicale, educaţionale şi sociale, raportat la cel al populaţiei dar şi imposibilitatea asigurării accesului mijloacelor de intervenţie rapidă în zonă (salvare, pompieri) datorată stării foarte proaste a infrastructurii de transport. Potrivit Valentinei Pareschiv, pornind de la aceste nevoi, s-a conturat proiectul „Drum şi Centru cultural - educativ pentru romii din Oşeşti” Astfel, cele două obiective de mică infrastructură respectiv modernizarea pe o porţiune de 700 m a drumului care leagă comunitatea de romi de centrul satului şi amenajarea unui centru cultural-educativ comunitar au dus şi la realizarea obiectivelor componentei sociale, respectiv creşterea accesului membrilor comunităţii de romi la servicii de educaţie, sănătate, pieţe de aprovizionare - căi desfacere; creşterea gradului de conştientizare a problemelor legate de sănătate şi igienă pentru 100 de beneficiari romi din comunitatea Ruginoasa; prevenirea marginalizării sociale a unui număr de 30 de copii din comunitate, prin oferirea de servicii educative, recreative şi de socializare.
Igienizări la Suceava
Un grup numeros de cetăţeni romi-în procent de 45% se găseşte în satul Gulia-oraş Dolhasca din judeţul Suceava. Aici s-a constatat că, una dintre marile probleme care grevează calitatea vieţii romilor din localitate, era reprezentată de starea proastă a drumurilor din pământ. Pe lângă modernizarea drumurilor, membrii comunităţii au considerat ca prioritate, igienizarea comunităţii şi educarea locuitorilor, în ceea ce priveşte menţinerea unui mediu curat, în condiţiile în care, există romi care aruncă la voia întâmplării ambalajele alimentare, dar şi alte produse, neînţelegând încă, importanţa curăţeniei în gospodăriile personale şi în împrejurimile acestora. „În cadrul parteneriatului dintre membrii comunităţii şi reprezentanţii administraţiei publice locale, proiectul şi-a atins obiectivele stabilite, în ciuda unor dificultăţi întâmpinate pe parcursul perioadei de implementare”, a subliniat reprezentantul regional al Fondului Român de Dezvoltare Socială sucursala Iaşi, Valentina Paraschiv. El a precizat că sustenabilitatea proiectului, este asigurată în ceea ce priveşte componenta de mică infrastructură, prin preluarea drumului de către Primăria Dolhasca, în vederea asigurării lucrărilor de menţinere a calităţii lucrărilor, iar în ceea ce priveşte componenta socială, prin continuarea activităţilor Cercului Ecologic -organizat în cadrul Şcolii Gulia, activităţile derulate, determinând şi populaţia adultă să participe în continuare la activităţile de ecologizare şi informare comune (copii şi adulţi).
Irina Bucşinescu

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip “ferma creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice– Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 303.650 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc. – Preț de pornire lei - fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 244.922 2 – Vidanjă TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 62.640 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 43.622 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 09, 16, 23 și 29.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA– pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru reprezentantul societății cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiune) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
CENTRUL DE EXPERTIZĂ ÎN INSOLVENŢĂ SPRL anunţă în datele de 9.11.2018; 23.11.2018; 7.12.2018; 21.12.2018; orele 12.00, organizarea la sediul lichidatorului din Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanul, cam. 13-14, a licitaţiilor publice cu strigare pentru debitoarea SC ALFINCOOL SA, situată în Iaşi, str. Platou Abator nr. 5, vânzarea pe ansamblu imobiliar din Iaşi, str. Abator nr. 5 format din: Teren 21200 mp pe care sunt edificate construcţii: C1 Post trafo nr. inventar 3131 C3 Cabină Poartă nr. inventar 1518 C4 Cabină basculă nr. inventar 5112 C5 Anexă depozit nr. inventar 1504 C6 Depozit spirt vrac nr. inventar 1504 C7 Atelier preparare P+2E nr. inventar 1518 C8 Atelier îmbuteliere P+1E nr. inventar 1520 C9 Depozit produse finite nr. inventar 1522 C10 Hală fabricaţie P+2E nr. inventar 1501 C11 Staţie hidrofor nr. inventar 1523 C12 Atelier+Garaje+Magazii nr. inventar 1523 C13 Depozit cereal nr. inventar 1411 C14 Depozit carburanţi nr. inventar 1517 C15 Pavilion administrative nr. inventar 1502 Pe teren sunt edificate şi alte constructii (depozit borhotformat din cistern, depozit de brut-cisterne, birouri desfacere, puţ apă şi pompe, beci, staţie epurare) neintabulate care au fost luate în considerare în evaluarea proprietăţii. Preţul de vânzare al ansamblului imobiliar - 1.109.000 euro fără TVA. Prețul se va achita la echivalentul în lei din ziua efectuării plăţii. Cei interesaţi se vor adresa la sediul lichidatorului sau la tel. mobil 0774006236; 0723366786; 0747059149.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE S.C. VARA MR S.R.L. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, str.7 Oameni, nr.23, jud. Iaşi, C.U.I. RO4615947, O.R.C.J22/1478/1993, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iaşi, conform Sentinței civile nr. 698/18.04.2012, pronunţată de Tribunalul Iaşi – Secţia Comercială şi de Contencios Administrativ, în dosarul nr. 4938/99/2010, anunţă scoaterea la vânzare în data de 17.12.2018, ora 11.00, prin licitaţie publică cu strigare a următoarelor active: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de piață evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Preț de pornire a licitației (lei, fără T.V.A. ) Activ 1 – Clădire hală producție țevi (Corp C1) cu sc. 866,61 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1971mp înscrise în CF61393/Rediu, nr.cad.1690, nr. parcelă 1(42/13), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi – echipament tehnologic producere ţevi ce include linia de producţie (include linie de calibrare, sudare şi linie de formare) – Bunuri mobile: Unitate centrala Forte Quattro, Generator LX 3000, Instalație de redresare – 1.196.900,00 lei – 718.140,00 lei Activ 2 – Clădire hală (Corp C1) cu sc. 862,37 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1952mp înscrise în (CF61394/Rediu, nr.cad.1691, nr.parcelă 1(42/14), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi; - Clădire hală (Corp C1) cu sc. 883,57 mp și st. utilă de 798mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1970 mp înscrise în (CF61396/Rediu, nr.cad.1962, nr.parcelă 1(42/15), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iasi. – 425.200,00 lei – 223.500,00 lei Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 14.12.2018, ora 11.00, la sediul Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, documentele necesare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud.Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 9.00–16.00, până pe data de 14.12.2018, ora 11.00 (după o programare prealabilă, de 24 de ore) sau pe site-ul www.insolventa.ro secțiunea Portofoliu. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. 0232/243864, 0758049901, 0755132474.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitorului SC BART LIV COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 3157/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamț – Secția II Civilă, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2006, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile – stoc de marfă compus din echipamente electrice, echipamente sanitare, instalații electrice, feronerie etc., situate în mun. Roman, jud. Neamț, astfel: a. Preț de pornire 75% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 52.019 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 04, 11, 18 și 25.01.2019, ora 12.00; b. Preț de pornire 65% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 45.083 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.02.2019, ora 12.00; c. Preț de pornire 55% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 38.147 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.03.2019, ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 100 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr.RO26PIRB2900710925003000 deschis pe numele debitorului la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, sau tel: 0744520508,0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
  Moş Crăciun în uniformă
16/12/2018 14:01

  Politistii Sectiei de Politie Rurală Bicaz şi din cadrul posturilor de poliţie arondate acesteia au reusit să aducă zambetul, căldura si bucuria pe chipul a peste 60 de copii defavorizati. Cu ocaz ...

Autocisternă plină cu benzină, răsturnată lângă DN2
16/12/2018 13:41

  Militarii din cadrul Detasamentului de Pompieri Bacău au intervenit sambătă dimineaţa pe DN 2, pe raza comunei Itesti, sat Dumbrava, cu două autospeciale cu apă si spumă si o ambulantă SMURD, in ...

 Un șofer a zburat cu mașina în curtea unei case în timp ce gonea cu poliția pe urme
16/12/2018 13:22

    Bărbat ajuns cu masina in curtea unei case, după ce a pus la pămant un gard de 4 metri lungime, in timp ce era urmărit de politisti. S-a intamplat la primele ore ale diminetii de sambătă, ...

Mihai Chirica: „1 Decembrie a fost una dintre cele mai triste zile din viaţa mea”
15/12/2018 22:00

Deşi, la Iaşi, a beneficiat de un program care a inclus peste 30 de direcţii tematice, 80 de proiecte cultural-academice, 9 proiecte de investiţii şi, in total, 180 de manifestări, evenimente şi acţiuni ...

 

Ajutor financiar pentru veterani
15/12/2018 14:58

    Aproape 500 de veterani de război sau văduve vor primi cate 400 lei de persoană drept ajutor financiar oferit printr-o hotărare de Guvern. Banii cuveniţi veteranilor de război, văduvelor ...

Jandarmii împânzesc străzile din judeţ
15/12/2018 13:00

Mai multe echipaje de jandarmi ieseni vor asigura in aceste zile ordinea publică la o serie de manifestări cultural-artistice, la care participă un public numeros, fiind avut in vedere Targul de Iarnă, ce s ...

Lăsat fără lemne în căruţă
15/12/2018 12:00

Agentii din cadrul Postului de Politie Vanători au oprit recent, pentru control, o căruţă condusă de un bărbat de 30 de ani, din comuna Siretel, care transporta lemne. În urma verificărilor efectua ...

A căzut în subsol
15/12/2018 11:52

    Numărul unic de urgenţă a fost apelat ieri de un vasluian de pe strada Feroviari care a sesizat că un vecin se află la subsol, după ce a căzut. A urmat intervenţia de urgenţă a celor d ...

Aproape 50 de şoferi, transformaţi în pietoni
15/12/2018 11:00

Politistii ieşeni au intervenit recent la peste 80 de incidente, majoritatea sesizate prin numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112. Au fost date 365 de amenzi, in cuantum de 126.085 de lei, iar, in urma ...

 Mai multe locuri la buget, mai multe specializări la licenţă
15/12/2018 10:35

    Senatul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, in şedinţa din 13 decembrie 2018, a aprobat propunerea ofertei academice pe care UAIC o va face către Ministerul Educaţie ...