ROENEF, alături de ING Bank România și autorități locale, lansează un proiect național dedicat promovării eficienței energetice în clădiri Evenimente organizate în Iași, Constanța, Brașov, Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara

KV general(1)

Dimensiune font:

| 10-09-2024 11:53

 

 Evenimente organizate în Iași, Constanța, Brașov, Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara

 

București, 09 septembrie 2024

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe care le aduce eficiența energetică în locuințe, atât din punct de vedere economic, cât și din punctul de vedere al mediului și sănătății.

Eficiența energetică în clădiri nu mai este doar un fenomen abstract, ci reprezintă un instrument viabil de creștere a calității vieții și de protejare a mediului înconjurător. Creșterea eficienței energetice aduce beneficii directe celor care aleg să construiască sau să renoveze la standarde nZEB, reducând costurile de consum și impactul asupra mediului. În plus, pentru a îndeplini cerinţele directivei EPBD revizuite, adoptată în aprilie 2024 de Parlamentul European, cu termene limită pentru 2030, respectiv 2050, rata de renovare energetică în Romania ar trebui să se tripleze”, a declarat Mihai Moia, director executiv ROENEF.

Sprijinit de ING Bank România ca partener și sponsor principal şi implementat în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României, proiectul aduce în prim-plan soluții de ultimă  generație pentru creșterea eficienței energetice în clădiri, printr-o serie de evenimente organizate în șase orașe din România: Iași (16-17 septembrie), Constanța (19-20 septembrie), Brașov (26-27 septembrie), Oradea (30 septembrie-1 octombrie), Cluj-Napoca (3-4 octombrie), Timișoara (10-11 octombrie). Fiecare eveniment va beneficia de sprijinul autorităților locale, precum și al altor entități, precum universitățile și asociaţiile profesionale din domeniu. Toate acestea, în contextul în care, conform Uniunii Europene, clădirile sunt responsabile pentru aproximativ 40% din consumul total de energie în UE și 36% din emisiile de gaze cu efect de seră din energie. 

Majoritatea renovărilor făcute de persoanele fizice asupra imobilelor pe care le dețin sunt determinate mai degrabă de alte evenimente, cum ar fi mutarea într-o casă mai mare, schimbarea destinației unei camere etc. Un lucru îmbucurător este, totuși, că 83% dintre proprietari (conform unui studiu Ipsos pentru ING) au luat odată cu renovarea și măsuri pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuințelor lor în ultimii 3 ani. Ei au indicat, însă, că dincolo de câteva măsuri de bază pentru reducerea consumului, încă nu știu tot ce ar putea face pentru facturi mai mici și consum mai puțin poluant. În doar unul din 5 imobile s-a reușit reducerea semnificativă a consumului de kwh necesari pentru încălzirea și iluminatul casei cu mai mult de 60%.

 

Noi, ING Bank România, suntem încă o dată alături de clienții noștri și de societate în tranziția către o economie verde. Este o mare nevoie să susținem demersurile legate de o mai bună utilizare a energiei prin oferirea de practici, soluții și surse de finanțare avantajoase. De aceea, ne-am implicat împreună cu partenerii noștri, ROENEF, în construcția programului Caravana Eficienței Energetice - servicii integrate care vizează întregul proces pe care proprietarii de locuințe sau clădiri ar trebui să îl parcurgă pentru o mai bună eficiență energetică. Dincolo de a facilita astfel de inițiative, punem la dispoziția clienților persoane fizice soluții precum credite ipotecare și de nevoi personale (eco-loans) cu dobândă redusă pentru achiziția de locuințe sau produse cu impact redus asupra mediului: panouri solare și fotovoltaice, mașini cu emisii de carbon sub 50gCO2/km, pompe de căldură, boilere, convectoare, colectoare și instalații auxiliare, unități de stocare a energiei termice și electrice produsă din surse regenerabile și multe altele, a declarat Iulia Rusu, Business Strategy Lead la ING Bank România.

 

Caravana ROENEF își propune să atragă un public variat, de la persoane fizice interesate de construcția sau renovarea caselor la standarde nZEB, dezvoltatori imobiliari, constructori, proiectanți, auditori energetici, până la reprezentanți ai autorităților și instituțiilor publice locale ori jurnaliști interesați de aprofundarea noțiunilor despre domeniu.

O casă demonstrativă, eficientă energetic va tranzita cele 6 orașe

Principala atracție a Caravanei va fi casa demonstrativă nZEB, expusă în fiecare dintre cele șase orașe, respectiv prezentarea soluțiilor ce intră în componența ei. Totodată, participanții vor avea ocazia de a participa la seminare și workshop-uri dedicate soluțiilor de eficientizare energetică – ce vor include și discuții tehnice aplicate, dedicate specialiștilor -, pot asista la prezentarea unor exemple de bune practici în domeniu și vor avea oportunitatea de a afla care sunt soluțiile de finanțare dedicate, atât publice (finanțări, ajutoare etc.), cât și private (instrumente bancare dedicate proiectelor de creștere a eficienței energetice în clădiri).

Printre tehnologiile și soluțiile de eficiență energetică ce vor fi expuse se numără: tâmplăria și sistemele vitrate, jaluzelele și sistemele de umbrire, pompele de căldură aer-aer, sistemele de termoizolație interioară și exterioară, sistemele inteligente de control și monitorizare, fațadele ventilate, panourile fotovoltaice cu soluții de stocare, încălzirea în pardoseală și sistemele de iluminat inteligent etc..

Principalii speakeri ai evenimentelor, pe lângă reprezentanți ai autorităților locale, vor fi Mihai Moia - director executiv ROENEF, Sergiu Petrea - arhitect și integrator al sistemelor casei demonstrative nZEB, precum și reprezentanți ai Asociațiilor auditorilor energetici din România.

Partenerii principali ai proiectului includ companii de renume precum Alukonigstahl, Aluprof România, Daikin, Danfoss, Knauf Insulation, Peri România, Rockwool, Saint Gobain, Schneider Electric, Signify, Somfy, Ursa România, Velux și Fibran. Aceștia au furnizat soluțiile și echipamentele de înaltă eficiență energetică implementate în casa demonstrativă nZEB. Totodată, Caravana a beneficiat și de sprijinul altor parteneri institutionali precum: Glulam, Equitone, Energypro Dezvoltare, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Vată Minerală din România și Asociația Municipiilor din România.

Participarea la eveniment este gratuită pentru publicul larg.

 

###

Despre ROENEF

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri – ROENEF  reprezintă o asociație non-profit, apolitică, formată din companii multinaționale precum Saint-Gobain, Rockwool, Knauf Insulation, Signify, Danfoss, VELUX Romania,  Alukonigstahl, URSA, SOMFY, Schneider Electric, ALUPROF, DAIKIN şi PERI. Asociația ROENEF are ca obiectiv promovarea și susținerea unui cadru legislativ favorabil creșterii eficienței energetice în clădiri în vederea atingerii obiectivelor naționale și europene privind neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon, eficiența energetică și energia din surse regenerabile.  

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Românii care locuiesc la curte trebuie să respecte anumite prevederi legale
12/10/2024 19:46

  Romanii care locuiesc la curte trebuie să respecte anumite prevederi legale, altfel riscă amenzi uriase dacă nu respectă acest lucru. Romanii care locuiesc la casă tebuie să c ...

Comunicat de presă privind lansarea proiectului  “Reducerea riscului de infecții nosocomiale în cadrul Spitalul Clinic Județean de Urgențe „Sf. Spiridon” Iași”
11/10/2024 15:27

 Comunicat de presă privind lansarea proiectului “Reducerea riscului de infectii nosocomiale in cadrul Spitalul Clinic Judetean de Urgente „Sf. Spiridon” Iasi”

COMUNICAT DE PRESĂ Data :08.10.2024 Lansarea proiectului: Sfinx-Com SRL
11/10/2024 15:00

 COMUNICAT DE PRESĂ Data :08.10.2024 Lansarea proiectului: Sfinx-Com SRL

 Desfășurare de forțe fără precedent în istoria României, pe cea mai dorită autostradă a țării
11/10/2024 14:09

Una dintre problemele pe care romanii le-au identificat in ultimii 30 de ani a fost lipsa autostrăzilor, dar mai ales ritmul lent in care se lucra la marile proiecte de infrastructură. In ultimii ani situatia ...

COMUNICAT DE PRESĂ 11 octombrie 2024
11/10/2024 12:07

 COMUNICAT DE PRESĂ 11 octombrie 2024 "Transformarea digitală a firmei AVENSA CONSULTING prin achizitionare unei platforme de management procese interne”

În 2023, UE a exportat peste 8 milioane de tone de produse reciclabile
11/10/2024 11:37

Uniunea Europeană a exportat anul trecut 8,5 milioane de tone de produse reciclabile (hartie, plastic şi sticlă) către ţările din afara blocului comunitar, o creştere de 34% faţă de 2022 (6,4 milioane ...

„Antispălarea banilor în Uniunea Europeană înseamnă mai mult decât respectarea regulilor”
11/10/2024 10:24

* consideră Leonardo Badea, viceguvernator al Băncii Naţionale a Romaniei (BNR) Uniunea Europeană are legi puternice impotriva spălării banilor, dar intreprinderile, băncile şi chiar persoanele fizice ...

România pierde peste jumătate din cererea de plată nr. 3 din PNRR. Câciu dă asigurări: 'Nu se pierde niciun ban / renunțăm la metroul din Cluj'
11/10/2024 09:26

Ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene (MIPE), Adrian Caciu, a confirmat in această seară că metroul din Cluj, programat să fie finalizat in 2032 cu o finantare partială din fonduri europene, va f ...

Comunicat de presă. ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT: ,,CONSTRUIRE ȘI DOTARE CENTRU COMUNITAR INTEGRAT ÎN COMUNA BUTEA, JUDEȚUL IAȘI
11/10/2024 09:00

Comunicat de presă. -ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT- ,,CONSTRUIRE SI DOTARE CENTRU COMUNITAR INTEGRAT ÎN COMUNA BUTEA, JUDETUL IASI", prin P.N.R.R/2022/C12/MS/I1.4 – Centre comunitare integr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei