Probele la şina din zona Pădurii încep în jurul datei de 19 iulie
Dimensiune font:
Pe lista lucrărilor aflate în desfășurare se află realizarea rigolei carosabile și a unui drum lateral pe care se va așterne mixtură asfaltică * de asemenea, se aşteaptă aviziul Comisiei de Circulație pentru semnalizarea rutieră
Deşi, iniţial, se dorea ca lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe tronsonul Cinci Drumuri - strada Pădurii - strada Nicoriță, cu o lungime de 614 metri, să fie finalizate în iunie, acestea vor fi încheiate în această lună. Mai exact, constructorul susţine că în următoarele două săptămâni vor începe probele la linia de tramvai. „Probele la tramvai pe linia spre Tătărași vor începe, cu aproximație, în jurul datei de 19 iulie. În acest moment, stadiul fizic al tronsonului este realizat în proporție de 95%, iar calea de rulare a fost finalizată”, spun oficialii Conest, firmă care, în asociere cu Mari
Panta cu cea mai mare înclinaţie din ţară
Reprezentanţii societăţii ieşene au mai precizat că lucrările la tronsonul de linie de tramvai cu panta cea mai mare din România au fost complexe. „Datorită amplasamentului, a spațiului limitat de lucru, a izvoarelor subterane și a complexității lucrărilor de consolidare a fost cel mai dificil tronson de executat. Am modernizat calea de rulare tramvai, dar și strada Pădurii. Inclusiv modernizarea trotuarelor, potrivit proiectului tehnic. Alte lucrări au vizat realizarea rețelei canalizație curenți slabi, a subtraversărilor, realizarea canalizării în vederea preluării și dirijării apelor pluviale. Am construit rigole pentru preluarea apelor pluviale, am ridicat ziduri de sprijin în vederea susținerii căii de rulare. Realizarea de drenuri pentru colectarea apelor din subteran, înlocuirea stâlpilor de rețea după demolarea stâlpilor vechi, executarea rețelei de fir contact și amenajarea stațiilor de tramvai”, explică aceştia. De altfel, recent, stâlpii despre care ieşenii au susţinut să sunt montaţi pe mijlocul trotuarelor, au fost repoziţionat, acolo unde s-a putut, în interiorul acestora. Ca măsură suplimentară pentru confortul trecătorilor, oficialii Primăriei au declarat că un tronson va deveni pietonal. „Partea de coborâre a străzii Pădurii, dintre intersecția Cinci Drumuri spre bulevardul Tudor Vladimirescu, va deveni pietonală! Cu alte cuvine, pietonii vor putea circula pe stradă, nu doar pe trotuar. Potrivit proiectului, circulația vehiculelor va fi interzisă pe aceste sectoare de drum, cu excepția tramvaielor, a autobuzelor și a riveranilor. Aceștia din urmă nu vor putea circula pe partea pietonală, ci doar pe linia de tramvai, doar până la proprietățile corespunzătoare”, afirmă aceştia.
Ce a mai rămas de făcut
Pe lista lucrărilor aflate în desfășurare se află realizarea rigolei carosabile și a unui drum lateral pe care se va așterne mixtură asfaltică. Urmează montarea sistemul de scaune metalice în stație, covorașe tactile, bolarzi pe zone de semipietonal către Tg. Cucu și amplasarea unor coșuri de gunoi.
Cât privește semnalizarea rutieră, documentația a fost depusă la Comisia de Circulație și se așteaptă avizul acestui for.
Lucrările fac parte din proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, care are o valoare totală de 114.359.729,95 lei (aproape 24 milioane de euro) și presupune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor pe trei tronsoane: Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii (lucrare finalizată), Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță (lucrare care se va încheia în perioada următoare) şi bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora (lucrare finalizată anul acesta. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau