Cât câștigă grădinarii de Palatul Cotroceni, despre care Ilie Bolojan a spus că ”fac naveta pe un salariu mic”. Lista sporurilor oferite de Administrația Prezidențială

3

Dimensiune font:

| 29-04-2025 11:43

Ilie Bolojan s-a arătat impresionat de performanțele grădinarilor de la Palatul Cotroceni, despre care spune că fac naveta în fiecare zi și muncesc pe un salariu destul de mic. FANATIK a aflat cât câștigă cei 13 grădinari de la Palatul Cotroceni.

Ilie Bolojan a ținut să-i cunoască pe cei 13 grădinari de la Cotroceni: ”Totul arată impecabil”

Președintele interimar al României, Ilie Bolojan, și-a propus să schimbe percepția oamenilor despre instituția pe care o conduce. Încă din primele zile ale mandatului, el a anunțat că va dormi la Palatul Cotroceni, pentru a nu mai ocupa o casă de protocol. În plus, el a deschis porțile palatului pentru public, în fiecare săptămână, de vineri până duminică. Astfel, românii au putut pătrunde în zonele de grădină, în curtea interioară sau au putut să viziteze biserica din incinta palatului.

Recent, Bolojan a dezvăluit că s-a plimbat el însuși prin grădină, timp de vreo zece minute și a fost impresionat de starea în care se prezintă spațiile verzi.

„Acum, într-una din zile, am ieşit într-o seară, eram destul de surescitat, şi zic să fac o plimbare de 10 minute prin curtea Palatului Cotroceni. E o curte mică de vreo 13 hectare de grădină. Şi când am văzut florile şi toate aleile puse la punct, eu nu mai ieşisem, chiar dacă eram acolo, aveam un cerc din ăsta strâmt. Am zis, totuşi, cine lucrează? Trebuie să-i cunosc pe oamenii ăştia.

Am 13 colegi, 13 grădinari, nişte oameni simpli, care fac naveta de la Bolintin, din zona Giurgiu, deci vin o oră jumate în fiecare dimineaţă, pe un salariu destul de mic, şi lucrează din greu. Vă daţi seama, când e vară, e vară, când e toamnă, plouă, dar arată totul impecabil”, a declarat Ilie Bolojan.

Grădinarii de la Cotroceni nu se ocupă doar de plante

Cei 13 grădinari despre care vorbește Ilie Bolojan sunt angajați ai Serviciului Amenajări Spații Verzi, care se subordonează Direcției Tehnice din cadrul Departamentului Managementul Resurselor. Șeful departamentului raportează direct Președintelui României.

Serviciul Amenajări Spații Verzi are atribuții în amenajarea, curățenia și întreținerea spațiilor verzi aflate în incinta Palatului Cotroceni. De asemenea, acest serviciu se ocupă cu deszăpezirea aleilor rutiere și a parcărilor din incinta complexului, colectarea, transportul și depozitarea deșeurilor, vidanjarea apelor uzate și desfundări de canalizări exterioare, etc.

Ce salarii au grădinarii lui Ilie Bolojan

Toți cei 13 grădinari sunt încadrați în schema de personal drept muncitori calificați, cu studii generale sau medii (8 sau 12 clase), însă câștigurile lor salariale diferă în funcție de vechimea în muncă. Cel mai bine câștigă angajații cu peste 20 de ani de vechime, care primesc un salariu de bază de 6.345 de lei. Ei mai primesc un spor de condiții vătămătoare în valoare de 443 de lei și un alt spor de noapte, de 738 de lei. În plus, Administrația Prezidențială mai oferă angajaților o indemnizație de hrană în cuantum de 347 de lei pe lună. În acest caz, salariul net ajunge la aproximativ 4.600 de lei pe lună.

La cealaltă extremă se află angajații care au vechime mai mică în muncă, între doar 5 și 10 ani. Aceștia primesc un salariu net de aproximativ 4.100 de lei, incluzând toate sporurile.

Mai există în schema instituției un post de ”șef formație muncitori”, care are un salariu de bază de 6.624 de lei, la care se adaugă sporul de condiții vătămătoare (509 lei), sporul de noapte (849 de lei) și norma de hrană. La finalul lunii, acesta va primi ”în mână” aproximativ 4.800 de lei.

Grădinarii au printre cele mai mici salarii din Administrația Prezidențială. Un șofer cu studii medii sau generale, are un salariu de bază de 6.345 de lei, însă acesta nu are la fel de multe sporuri precum muncitorii calificați. Același salariu de bază îl are și un secretar de cabinet al unui consilier prezidențial, acesta beneficiind, în plus, doar de indemnizația lunară de hrană.

Aproape 40 de milioane de lei, cheltuiți cu salariile angajaților de la Palatul Cotroceni

Cel mai mare salariu îl are, în prezent, Președintele României, cu un salariu de bază de 24.960 de lei. Acesta se calculează înmulțind salariul minim brut pe țară garantat în plată cu coeficientul de ierarhizare (12 pentru Președintele României).

Un consilier prezidențial primește 21.840 de lei, iar un consilier de stat, 16.640 de lei.

Administrația Prezidențială mai oferă indemnizații pentru titlul științific de doctor, în cuantum de 950 de lei, în timp ce personalul militar detașat beneficiază de o compensație egală cu 10% din salariul de bază. Nu în ultimul rând, toți angajații instituției au beneficiat, anul trecut, de vouchere de vacanță. În anul 2024, cheltuielile cu salariile personalului Administrației Prezidențiale s-au ridicat la aproape 38,5 milioane lei.

Daniel Coltuc fanatik.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
Reuniunea de la Istanbul între delegaţiile Rusiei şi Ucrainei s-a ”terminat”, anunţă Ankara / Ucraina acuză Rusia de cereri teritoriale ”inacceptabile”
16/05/2025 16:46

 Prima reuniune intre delegaţiile Rusiei şi Ucrainei din martie 2022 s-a incheiat vineri, la Istanbul, după aproximativ o oră şi 40 de minute de discuţii, anunţă o sursă de la Ministerul turc de E ...

O firmă de ridesharing, prejudiciu uluitor: peste 6,7 milioane de lei. Rețeta clasică: nu a declarat obligațiile fiscale privind TVA și contribuțiile sociale
16/05/2025 15:01

  Actiunile s-au inregistrat perioada februarie - decembrie 2024 Inspectorii antifraudă subliniază că plata contributiei asigurărilor sociale de sănătate oferă angajatilor dreptul la tratamente me ...

Întâlnirea Ucrainei cu SUA și Turcia a început. Când spune Trump că ar putea să se întâlnească cu Putin FOTO/VIDEO
16/05/2025 12:50

 Delegaţiile americană, ucraineană şi turcă au inceput vineri, 16 mai, la Istanbul, o reuniune, potrivit unei surse de la Ministerul turc de Externe, in cadrul unor eforturi in vederea ajungerii la un ...

Val de aer polar în România: lapoviță, ninsori, frig și vânt / Informare meteo și Cod galben pentru două regiuni
16/05/2025 11:50

 De vineri pană duminică seara, vor fi averse, vineri in sudul, centrul si estul teritoriului, precum si la munte, apoi cu precădere in jumătatea nordică a tării. Se vor semnala si descărcări ...

Alegeri prezidențiale 2025. Peste 23.300 de români din diaspora au votat până vineri dimineață
16/05/2025 11:33

Peste 23.300 de cetăteni romani din diaspora s-au prezentat deja la urne pană vineri, 16 mai, ora 11:00 (ora Romaniei), in cadrul celui de-al doilea tur al alegerilor prezidentiale. Votul continuă in cele ...

Fratele lui Michael Schumacher, Ralf Schumacher, a dezvaluit
16/05/2025 06:59

Fostul pilot de Formula 1 şi-a dezvăluit homosexualitatea postand pe reţelele de socializare o fotografie cu el şi partenerul său. „Cel mai bun lucru in viaţă este să ai alături persoana potrivită ...

 Cum sunt inlocuiti barbatii intr-o inchisoare pentru femei:urmariti fara copii!
16/05/2025 06:56

Peste 50% dintre femeile din colonii devin lesbiene. Conform concluziilor Centrului de cercetare a psihologiei, in inchisorile noastre au fost efectuate cercetările psihologice si s-a dovedit că o femeie afl ...

Cazul alegerilor din România generează mari probleme pentru TikTok: Comisia Europeană pregătește o amendă grea
15/05/2025 20:54

 Reţeaua de socializare, o proprietate a grupului chinez ByteDance, ”nu furnizează informaţiile necesare cu privire la conţinutul publicităţilor, utilizatorii ţintiţi de către acestea şi ni ...

A fost descoperită una dintre cele mai mari comori din lume: Va schimba destinul unei națiuni
15/05/2025 20:49

 Această descoperire ar putea aduce venituri importante pentru Argentina, spun analistii financiari, care prognozează efecte pozitive in lant: crearea de locuri de muncă, cresterea comertului si dezvolt ...

Patronul unui club a fost reținut! Este acuzat de fapte deosebit de grave la adresa a două femei
15/05/2025 20:44

Patronul unui club a fost reţinut şi prezentat judecătorilor pentru arestare preventivă. El este pus sub acuzaţia de trafic de persoane, după ce ar fi exploatat sexual, pe o perioadă de cinci ani, două ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei