Ultimul drum îți golește buzunarele. La Iași, o înmormântare costă mii de euro!

mort-IS

Dimensiune font:

| 22-03-2025 10:26

 * costurile unei înmormântări în Iași pornesc de la 4.000–4.500 de lei, însă pot depăși cu ușurință 10.000 de lei dacă sunt alese servicii mai complexe, sicrie premium sau transporturi pe distanțe mai mari * o parte din cheltuieli sunt suportate de stat,  prin acel ajutor de deces care a a ajuns la 8.620 lei

În Iași, în anul 2025, organizarea unei înmormântări pornește de la un minim de 4.000–4.500 de lei, însă această sumă acoperă doar strictul necesar: un sicriu simplu (din PAL, fără finisaje speciale), pregătirea de bază a trupului și procedurile obligatorii pentru emiterea actelor de deces. Cele mai multe firme de pompe funebre din oraș oferă așa-numitele „pachete standard” la prețuri de –6.000-7000 de lei, incluzând transportul trupului la morgă și apoi la capelă ori la domiciliu, suport pentru documentație, și pomenile (colac, colăcei, colice, prosoape, poduri, prosoape, pachete cu mâncare etc).

De departe, unul dintre cele mai costisitoare elemente este sicriul. În magazinele și la firmele funerare din Iași puteți găsi variante modeste, începând cu 700–1.000 de lei, dar modelele de calitate medie se încadrează, de obicei, între 1.500 și 2.500 de lei. Pentru cei care doresc lux, există sicrie din lemn masiv cu accesorii scumpe, care depășesc 4.000–5.000 de lei și pot ajunge chiar și la 10.000 de lei. Unele companii pun la dispoziție pachete ce includ și sicrie de lux, însă e bine să comparați ofertele, deoarece diferențele de preț pot fi considerabile de la o firmă la alta.

Transportul funerar se poate dovedi și el un capitol costisitor. Când înmormântarea sau priveghiul implică deplasări mai lungi – de pildă, dintr-un cartier al Iașului într-un altul mai îndepărtat ori chiar în comune limitrofe – tariful poate urca de la 2 lei pe kilometru până la 5 lei. Dacă se adaugă repatrieri sau formalități internaționale, bugetul crește exponențial, fiind nevoie de documente speciale, ambalare adecvată și avize suplimentare.

Ultimul drum, costisitor și dureros

Taxa percepută de biserici din Iași pentru slujba de înmormântare și, eventual, pentru utilizarea capelei, se situează în jurul a 300–1.000 de lei, însă poate varia în funcție de parohie și de perioada din zi sau din săptămână în care are loc ceremonia. O altă problemă financiară serioasă o reprezintă locul de veci, mai ales dacă nu există unul deja concesionat.

Nu trebuie ignorat nici capitolul florilor și coroanelor, care, în funcție de preferințe, pot ajunge la sume impresionante. Un buchet minimalist poate costa sub 100 de lei, în timp ce o coroană amplă, cu flori exotice, poate depăși 500–600 de lei. În Iași există numeroase florării și firme specializate, iar diferențele de preț pot fi destul de mari. De multe ori, companiile funerare propun pachete ce includ aranjamente florale standard, dar în cazul în care doriți ceva aparte, va fi nevoie să scoateți mai mulți bani din buzunar.

Cheltuieli semnificative apar și când vine vorba de masa de pomenire, care, potrivit tradiției, implică colivă, colaci, vin și mâncăruri variate. Pentru un grup relativ restrâns, de 20–30 de persoane, bugetul poate pleca de la 1.200 de lei și poate ajunge la 3.000 de lei, în funcție de meniul ales și de locație.

În esență, deși se vorbește de tarife care pornesc de la 4.000–5.500 de lei, o înmormântare cu adevărat decentă pentru o familie obișnuită din Iași va depăși cu ușurință 8.000–10.000 de lei. Pentru cei care aleg servicii mai complexe, distanțe mai mari pentru transport, sicrie premium și aranjamente florale bogate, nota de plată poate trece de 15.000 de lei și chiar peste această sumă. Rețeta unui compromis rezonabil implică, așadar, solicitarea mai multor oferte de la firmele locale de pompe funebre, o analiză atentă a costurilor pentru transport și loc de veci, precum și organizarea unei mese de pomenire adaptate bugetului familiei. Fără aceste precauții, riscați să transformați un moment oricum dificil într-un adevărat dezastru financiar. O parte din cheltuieli sunt suportate de stat, find acel ajutor de deces. Cuantumul acestui sprijin a fost mărit semnificativ, cu peste 1.000 lei față de 2024. Astfel, începând cu 13 februarie 2025, cuantumul este de 8.620 lei.

Dan DIMA

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
 Hristos a Înviat!
20/04/2025 00:41

În aceste zile limpezi si blande, in care tăcerea grădinii de măslini se impleteste cu lumina unei iertări adanci, vă cuprindem cu recunostintă si gand bun. Fie ca Învierea Domnului să vă a ...

Antrenorul de la Botoșani, Leo Grozavu, ia Iașul peste picior înaintea meciului de duminică
19/04/2025 22:02

Antrenorul FC Botosani, Leo Grozavu, a ironizat astăzi pe ACSM Politehnica Iasi in conferinta de presă dinaintea meciului de duminică, din Copou, din etapa a V-a a play-out-ului Ligii I de fotbal.   & ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
19/04/2025 17:30

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

Paștele în stories. Ce înseamnă sărbătoarea pentru Generația Z
19/04/2025 15:55

Nu mai are gustul de altădată, dar nici nu e complet abandonată. Pentru Generatia Z, Pastele nu mai vine cu aceleasi rigori si asteptări ca pentru părinti sau bunici. Tinerii aleg, din mostenirea simbolic ...

Micii ieșeni, în topul lumii la aritmetică mentală! Campioni internaționali la Bruges, Belgia
19/04/2025 12:18

Cu mintile lor agere si un antrenament temeinic in spate, micii matematicieni din Iasi au strălucit la prima editie a Olimpiadei Internationale de Aritmetică Mentală AMAkids CUP 2025, desfăsurată pe 14 apr ...

DE 28 Iași – Târgu Frumos supravegheat din elicopter! Ce amendă primești dacă depășești pe partea dreaptă
19/04/2025 11:00

* in cadrul actiunilor de survolare si supraveghere a traficului rutier, derulate in aceste zile, aproximativ 35 de conducători auto au fost surprinsi in timp ce efectuau depăsiri neregulamentare ale altor au ...

Postul sufletului – tăcerile care hrănesc, renunțările care vindecă
19/04/2025 10:45

 E primăvară in oras. Miroase a humă incă umedă si a flori de corcodus. E timpul Postului Mare, iar oamenii, fiecare in felul lui, se opresc. Nu toti tin post in sensul traditional – unii nu sti ...

„Paștele are gust de acasă”. O călătorie prin cele mai cunoscute rețete de pască din România
19/04/2025 09:45

În fiecare primăvară, in ajunul Învierii, din cuptoarele gospodinelor romance se inaltă un miros cald, dens si familiar. Este mirosul de pască – prăjitura ritualică a sărbătorilor pasc ...

Rostul tăcerii din Săptămâna Mare
19/04/2025 09:03

Săptămana Mare nu vine doar cu traditii. Vine cu o usă intredeschisă către suflet. O invitatie la tăcere, la a privi inăuntru, nu in jur. E o vreme in care nu mai putem pretinde că nu stim ce ne doare s ...

Câțiva ieșeni primesc bani pe viață de la stat pentru rezultatele sportive
19/04/2025 09:00

Iasul a avut mereu sportivi care au performat in multe domenii, aducand medalii olimpice, mondiale sau europene pentru Romania. 14 dintre acestia primesc din partea statului, ca recunoastere a prestigiului adus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei