„Un an sabatic”: situația studenților români de la Harvard rămâne incertă. Ce spune ministrul Educației și Cercetării

3_11zon

Dimensiune font:

| 26-05-2025 06:26

Interdicția impusă de administrația Trump privind accesul studenților străini la Universitatea Harvard a stârnit îngrijorare în rândul autorităților române.

În contextul controversatei decizii, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) din România a reacționat public, exprimându-și sprijinul pentru tinerii români afectați de această situație și anunță demersuri diplomatice pentru protejarea drepturilor acestora.

Ce spune MEC despre situația studenților români de la Harvard

În urma deciziei anunțate de președintele american Donald Trump privind interzicerea înscrierii studenților străini în cadrul Universității Harvard, MEC a a transmis că urmărește cu maximă atenție implicațiile acestei măsuri asupra tinerilor români care urmează cursuri în cadrul prestigioasei instituții americane.

„Suntem informați în legătură cu hotărârea autorităților americane de a suspenda acreditarea programelor universitare ale Harvard destinate studenților internaționali și celor din programele de schimb (SEVP). Ne preocupă în mod direct efectele acestei decizii asupra cetățenilor români care studiază acolo, mulți dintre ei fiind printre cei mai performanți studenți ai generației lor și ambasadori ai excelenței academice românești în lume”, se precizează în comunicatul oficial publicat de Ministerul Educației și Cercetării.

Instituția a menționat că este în contact permanent cu Ambasada României la Washington și susține toate demersurile diplomatice care vizează clarificarea situației acestor studenți și a familiilor lor. Aceștia riscă o întrerupere forțată a studiilor sau chiar expulzarea din SUA.

MEC va apăra drepturile studenților români

În același timp, autoritățile de la București încurajează comunitatea de studenți români de la Harvard să mențină o legătură constantă cu ambasada României pentru a primi actualizări și sprijin concret în funcție de evoluția situației.

„Ministerul Educației va continua să monitorizeze îndeaproape acest dosar și va colabora cu toate instituțiile implicate pentru a apăra drepturile și interesele legitime ale studenților români afectați de această măsură fără precedent”, se mai arată în comunicatul MEC.

Această decizie drastică vine într-un context politic tensionat și ridică semne de întrebare privind continuitatea accesului la educație în marile universități americane pentru tinerii talentați din afara SUA.

Câți studenți români sunt înscriși la Harvard

Ambasada României la Washington a transmis că urmăreşte îndeaproape evoluţiile generate de decizia administraţiei de la Casa Albă de a revoca certificarea programului Harvard pentru studenţii străini.

Ambasadorul României în Statele Unite, Andrei Muraru, a spus ce ar putea să facă studenții români în cazul în care decizia administrației Trump va fi una definitivă. „Studenții fie își iau un an sabatic și își clarifică statutul, fie se transferă la o altă universitate în Statele Unite ale Americii, care acceptă, fie părăsesc în termen de 190 de zile după revocarea din program teritoriul american”, a subliniat el.

În momentul acesta, laUniversitatea Harvard sunt înscrişi 34 de studenţi și cercetători români, în diverse tipuri de studii, de Licenţă, Master şi studii doctorale. Măsura autorităților americane riscă să le afecteze statutul legal, accesul la cursuri și continuitatea academică, după cum notează Edupedu.ro.

Mihai Morcovescu puterea.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
Top 20 cele mai slabe licee din România după ultima medie de admitere
19/07/2025 21:13

 Care sunt cele mai slabe licee din Romania in 2025, in functie de ultima medie de admitere. În timp ce elevii cu note exceptionale se luptă din greu să ajungă la colegiile cu standarde ridicate, ...

Când intră ultima bursă în forma veche
18/07/2025 21:22

 Se face plata burselor pentru elevi, in vechea formă, pentru ultima dată. Reformele aduse de ministrul educatiei, Daniel David, au produs mai multe schimbări, astfel că mai putini tineri vor primi aju ...

 Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava. Admitere 2025: 21 iulie - ultima zi pentru înmatriculare
18/07/2025 14:36

 Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava. Admitere 2025: 21 iulie - ultima zi pentru inmatriculare  Procesul de inmatriculare a candidatilor declarati admisi la Universitate ...

 Spre o școală europeană mai incluzivă: sprijinirea cadrelor didactice în lucrul cu elevii cu nevoi educaționale speciale
17/07/2025 14:18

 Spre o scoală europeană mai incluzivă: sprijinirea cadrelor didactice in lucrul cu elevii cu nevoi educationale speciale  Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava (USV) coordo ...

ChatGPT e un plagiator! Riscurile reale ale inteligenței artificiale în școli, dezvăluite de profesorul Borțun
16/07/2025 19:31

Tehnologia digitală si inteligenta artificială nu mai pot fi ignorate in sistemul educational, iar refuzul adaptării echivalează cu autoexcluderea din evolutia societătii, a avertizat profesorul Dumitru Bo ...

Schimbări importante în notarea elevilor. Ministerul Educației anunță modificări și la transferurile de la un liceu la altul
16/07/2025 13:07

 Noi modificări in Regulamentul-cadru de organizare si functionare a unitătilor de invătămant preuniversitar (ROFUIP). La ce trebuie să se astepte elevii atunci cand vine vorba despre catalogul electr ...

Admitere Liceu 2025. Cum se calculează media
15/07/2025 14:50

 Media de admitere la liceu in 2025 este extrem de importantă, avand in vedere că fiecare zecime poate face diferenta. Iată ce trebuie să stie absolventii clasei a VIII-a inainte de repartizare. Cum s ...

Rezultate Definitivat 2025. Notele la proba scrisă au fost publicate. Lista notelor pe toate județele / Până când se pot depune contestații
15/07/2025 12:29

 Rezultatele initiale la examenul de Definitivat 2025, care a avut loc pe 8 iulie, au fost afisate marti in centrele de examen si pe site-ul dedicat definitivat.edu.ro, anuntă Ministerul Educatiei. ...

 Înscrierile la examenul de Bacalaureat, sesiunea august 2025, încep luni, 14 iulie
12/07/2025 18:50

 Înscrierile la examenul de Bacalaureat, sesiunea august 2025, incep luni, 14 iulie. Elevii care nu au promovat prima sesiune sau care au sustinut examenele de corigentă se pot inscrie pană pe 21 i ...

Video. Daniel David dă afară profesorii suplinitori. Aceste cadre didactice nu mai au loc printre reformele de criză
12/07/2025 11:12

 Seful de la educatie, Daniel David, a anuntat că dă afară profesorii suplinitori. Este o altă măsură de criză, iar ministrul a explicat in ce conditii se va aplica incepand cu 1 septembrie 2025. D ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei