default

Dimensiune font:

Bătaie politică pe ruinele „perlei” turismului moldovenesc

| 14-12-2017 05:00

Un primar băcăuan este ameninţat cu demiterea pentru că nu a dezvoltat comunitatea, în condiţiile în care conturile Primăriei sunt blocate, iar datoriile acesteia se ridică la 16,8 milioane lei. Slănicenii care au demarat referendumul sunt apropiaţi ai fostului primar şi au fost reclamaţi de municipalitate că nu şi-au pus în legalitate afacerile desfăşurate în staţiune 

Zicala românească „la omul sărac nici boii nu trag” se potriveşte de minune cu situaţia în care se află un ales local din judeţul Bacău care, pe lângă faptul să are conturile blocate în primărie din cauza datoriilor lăsate moştenire de la vechea conducere, s-a trezit că face obiectul unei solicitări pentru organizarea unui referendum prin care să fie demis. Este vorba despre liberalul Gheorghe Baciu, ales în vara anului trecut în fruntea oraşului Slănic Moldova, o unitate administrativ- teritorială adusă astăzi în pragul falimentului din cauza grelei moşteniri, dar care în vremea comunismului era o emblemă a turismului din Regiunea de Nord-Est.


Perla Moldovei, vaca de muls a pesediştilor
Bătălia politică în staţiunea băcăuană a apărut la puţin timp după ce social-democratul Andrei Şerban a fost înlăturat de la Primărie, după trei mandate, de liberalul Gheorghe Baciu. Nou venit în fruntea comunităţii, edilul s-a trezit cu toate conturile blocate şi cu datorii colosale lăsate de pe vremea PSD, chiar în pragul falimentului. O procedură pe care a amânat-o cu stoicism, în speranţa că va putea atrage fonduri europene, falimentul fiind o problemă de eligibilitate pentru finanţările nerambursabile. Concret, de pe urma „realizărilor” fostei administraţii, în decursul a 12 ani, autorităţile trebuie să scoată din buzunar suma de 5.250.000 de lei, pentru a finaliza proiectul de canalizare, a da în funcţiune Bazinul de înot didactic şi a încheia lucrările la Căminul Cultural Cerdac. Lista restanţelor continuă cu cele 310.000 de lei necesare pentru a pune în funcţiune blocul ANL şi racordarea a 32 de unităţi la utilităţi. Pentru finalizarea investiţiei de canalizare sunt necesare 870.000 de lei, la toate acestea adăugându-se alte 5,412 milioane lei lăsate datorie către furnizării de bunuri şi servici, ori către bănci. Nici la capitolul colectării taxelor şi impozitelor guvernarea PSD din Slănic Moldova nu a stat foarte bine, patru societăţi comerciale apropiate fostului edil acumulând datorii de 2,5 milioane lei. La scurt timp după ce a făcut publică greaua moştenire, încercând să mai recupereze din bani şi să convingă comercianţii din Slănic să-şi achite taxele şi să intre în legalitate, penelistul a aflat că în localitate au început să se strângă semnături pentru demiterea sa. „Slănicul se află într-o situaţie foarte gravă din cauza datoriilor fostului primar, pe care nu le putem plăti fără ajutor de la Consiliul Judeţean Bacău sau de la Guvern. Pe lângă acestă problemă, doi cetăţeni care au afaceri în staţiune au fost deranjaţi de faptul că le-am solicitat să intre în legalitate şi să-şi obţină avizele pentru terasele pe care le au, motiv pentru care au demarat procedura de strângere de semnături pentru demiterea mea”, declară edilul Gheorghe Baciu, arătând cu degetul către Ştefan Dospinescu, fostul administrator al firmelor pe care le-a deţinut vechiul primar Andrei Şerban, şi către Valentin Bucur, unul dintre consilierii locali care şi-au dat acordul pentru vânzarea Cazinoului din staţiune, clădire emblematică şi declarată monument istoric.
Fiind de părere că debarcarea sa nu respectă legea, penelistul intenţionează să facă o sesizare către Prefectură, pentru a fi verificate toate semnăturile depuse pentru argumentarea referendumului. „Voi solicita analizarea acelor semnături, însă, înainte de toate, lumea trebuie să înţeleagă faptul că Slănicul are nevoie de ajutor. Am încercat să facem economii şi am disponibilizat 28 de oameni din aparatul Primăriei, suntem pe cale să desfiinţăm Poliţia Locală pentru că nu mai avem bani, iar unii pun la cale un referendum pentru că li s-a cerut să intre în legalitate... Nu este normal!”, reliefează primarul Baciu.


Şi Prefectura se pune pe verificări
Pentru a vedea cum va decurge epopeea referendumului de la Slănic, reporterii cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei” au contactat-o pe Maricica Coşa, prefectul judeţului. „În acest moment pot să vă spun numai că a fost depus un memoriu împotriva domnului primar şi o listă de semnături. Urmează să verificăm semnăturile, înainte de a declanşa orice acţiune prevăzută de lege pe acestă speţă”, ne-a spus prefectul Coşa. Deşi primarul şi prefectul merg pe ideea verificării semnăturilor, Valentin Bucur, unul din cei doi combatanţi ai lui Gheorghe Baciu, susţine că tot demersul a fost făcut „ca la carte”. „Pentru că nu am avut o bună comunicare cu primarul, iar staţiunea arată cum arată şi pentru multe altele, am demarat acest referendum. Cele 1.145 semnături au fost strânse cu seriozitate, iar cei care s-au ocupat de asta şi-au asumat prin semnătură proprie responsabilitatea”, ne-a declarat Bucur. Eva TRANDAFIR

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

ANUNT LICITATIE. SC TOPCAR SRL- in faliment, prin lichidator judiciar CII Burcoveanu Laura Mihaela, cu sediul in Iasi, str. A.Panu nr. 13-15, mezanin, telefon 0741232516, e-mail laura.burcoveanu@yahoo.ro, in dosarul 3299/99/2017, anunta scoaterea la vanzare prin licitatie publica cu strigare, la data de 29.07.2020, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar din Iasi, strada Anastasie Panu nr. 13-15, mezanin, a bunului mobil AUTOTURISM MARCA BMW 740D BERLINA, culoare albastra, an fabricatie 2003, motorina, nr. locuri 5, capacitate cilindrica 3901 cmc, tapiterie scaune piele, stare buna de functionare. Bunul poate fi vazut in parcarea restaurantului La Castel. Valoarea pornire de licitatie - 22765 lei, fara TVA, reprezentand 100% din pretul de evaluare. Daca bunul nu va fi adjudecat, o a doua licitatie va avea loc la data de 30.07.2020 – ora 10.00, la acelasi sediu si la acelasi pret. Daca bunul nu va fi adjudecat, alte licitatii vor avea loc la 10.08.2020- ora 10.00 si la 11.08.2020 - ora 10.00, la 90% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 20488,5 lei, iar ulterior la 31.08.2020- ora 10.00 si la 01.09.2020-ora 10.00, la 80% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 18212 lei. Persoanele care pretind vreun drept real asupra bunului au obligatia, sub sanctiunea decaderii, sa faca dovada acestui fapt pana la data de 28.07.2020, ora 12, la sediul lichidatorului judiciar. Caietul de sarcini se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, in baza unei cereri prealabile formulate cu 24 de ore inainte, la pretul de 50 de lei. Garantia de participare este de 10% din valoarea de pornire. Informatii suplimentare la telefon 0741232516 sau la sediul lichidatorului judiciar.
ANUNT privind organizarea licitatiei publica-pasune domeniul public. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta: UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA MIRONEASA cu sediul administrativ in Mironeasa, cod postal 707300, judetul Iasi, cod fiscal 4540453, telefon 0232228600, fax: 0232228652, e-mail: contact@primariamironeasa.ro. 2. Informatii generale privind obiectul inchirierii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Proprietati publice, teren pasune, 2 loturi, identificate astfel: 1. Lotul I - 30.00 ha - CF 61847/1; 3. Lotul III - 0.45 ha CF 60701. Inchirierea se face conform art. 333, art. 335 din O.G. 57/2019 si conform HCL nr. 84/07.06.2020; 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Primariei Comunei Mironeasa. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul autoritatii contractante, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Primariei Comunei Mironeasa, comuna Mironeasa, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 lei, ce se achita cu numerar la casierie. 3.4. Data limita privind solicitarea clarificarilor: 31.07.2020, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data limita de depunere a ofertelor: 07.08.2020, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primaria Comunei Mironeasa, registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 07.08.2020, ora 10.00, Primaria Comunei Mironeasa, judetul Iasi. 5. Instanta competenta in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalulu Iasi, Strada Elena Doamna, nr. 1A, cod postal 700398, telefon: 0332403642, fax: 0332435700, email: tr-iasi-reg@just.ro. 6. Data transmiterii anuntului de licitatie catre instantele abilitate, in vederea publicarii: 16.07.2020.
Primăria Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi, scoate la vânzare în data de 14.08.2020, ora 10, la sediul său din Comuna Tomeşti, suprafaţa 268 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 10, Parcela Arabil 455/5, nr. cadastral 66629, la ora 10:30, suprafața de 247 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 47, Parcela Arabil 2489/8, nr. cadastral 66957, iar la ora 11, suprafața de 147 mp, situată în intravilan Sat Vlădiceni, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 5, Parcela Arabil 114. Terenurile se află în domeniul privat al Comunei Tomeşti. Documentația de atribuire se pune la dispoziție pe suport de hârtie, contra unui preț de 50 de lei. Ofertele se pot depune până la data de 13.08.2020, ora 15, la sediul Primăriei Tomești, într-un exemplar. Taxa de participare la licitaţie este de 50 lei. Garanţia de participare este de 3% din preţul de pornire la licitaţie pentru întreaga suprafaţă. Preţul de pornire al licitaţiei este de 7000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 268 mp,3000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 247 mp, și 3292 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 147 mp. Prezentul anunț se va transmite pentru publicare instituțiilor publice abilitate, în data de 14.07.2020. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi. Tel. 0232/290434, int.211.
Vrancea: terasele se vor închide la ora 22:00 în timpul săptămânii; program prelungit în weekend
03/08/2020 12:10

 Terasele din judeţul Vrancea vor fi inchise la ora 22.00 in timpul săptămanii, in timp ce in week-end programul va fi pană la ora 24.00, potrivit ultimelor decizii ale autorităţilor, relatează News ...

Dumitru Buzatu, contracandidat pentru Vasile Dîncu în PSD: 'Importul de persoane care să ocupe funcții în partid nu face bine partidului'
03/08/2020 11:41

 Dumitru Buzatu, presedintele PSD Vaslui, critică cooptarea lui Vasile Dincu in functia de presedinte al Consiliului National al PSD si anuntă că va candida pentru această functia la Congresul partidul ...

Peste 100.000 de persoane au trecut pe la punctele de trecere a frontierei cu România, în ultimele 24 de ore
03/08/2020 10:41

În data 02.08.2020, prin punctele de frontieră de la nivelul intregii ţări au efectuat formalitătile de control aproximativ 100.600 persoane, cetăteni romani si străini, cu peste 28.700 mijloace de ...

Seara Grecească la Mamma Mia! Arome noi cu LIVE Cooking Show LUNI 3 August 18:00-21:00 la Terasa Mamma Mia
03/08/2020 07:00

Mamma Mia Restaurant & Catering te invită intr-o călătorie culinară nouă! Următoarea destinatie din circuit va fi GRECIA, locatia cu un magnetism unic pentru romani. Restaurantul din inima orasului de ...

Ajutor de agent de Rutieră, la doar 3 ani şi jumătate
03/08/2020 00:36

 În una din zilele trecute, doamna Surugiu din Budăi căuta innebunită şi intrigată uscătorul de păr. Ordonată din fire, femeia ştia foarte bine unde-l pusese, dar aparatul nu mai era acolo. ...

Alţi angajaţi CTP Iaşi, loviţi de COVID-19
03/08/2020 00:00

    După cele 26 de persoane din cadrul personalului TESA, infectate cu noul virus (doar două dintre ele au mai rămas in spital, restul aflandu-se in izolare la domiciliu), alţi trei angajaţi a ...

Reguli noi în Primăria Iaşi
03/08/2020 00:00

  Începand de astăzi, activitatea in spatii inchise a angajatilor Primăriei Municipiului Iasi, directiilor, societătilor comerciale si institutiilor subordonate va fi organizată in asa fel i ...

Zeci de pompieri militari ieșeni au fost avansați în grad
03/08/2020 00:00

  În fiecare an, in ziua de 1 august, cadrele militare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne care au indeplinit stagiul minim in grad sunt avansate in gradul următor. Este şi cazul a 59 d ...

Primarul, iritat de situaţia din pieţe!
03/08/2020 00:00

  Romania se confruntă cu o creştere alarmantă de cazuri de COVID-19, iar  Iaşul nu face excepţie de la această situaţie generală. În acest context, autorităţile locale au decis c ...

Dezastru ecologic la confluenţa Bahluiului cu Jijia
03/08/2020 00:00

  După ce, luna trecută, mii de peşti morţi au fost găsiţi in acumularea Ezăreni, incident semnalat de angajati ai Sistemului de Gospodărire a Apelor Iaşi din cadrul Administraţiei Bazinale ...