Mafia PSD Botoșani a furat banii! Heliport de milioane bun doar pentru poze
Autorităţile judeţene şi nu numai au reuşit, încă o dată, să dea dovada neputinţei şi a superficialităţii când vine vorba de a face ceva pentru botoşăneni. Prezentat cu atâta fast şi mândrie, chiar şi cu mari întârzieri faţă de data preconizată, heliportul din municipiul Botoşani este folosit mai mult pentru pozele oficialităţilor şi doar când este vreme frumoasă. Au ajuns să o recunoască, chiar dacă pe jumătate, chiar şi cei care operează acest heliport.
„Monitorul de Botoşani” a fost singurul ziar din judeţ care a prezentat în dese rânduri problemele de la heliport, de la lipsa terenului necesar, până la locaţia extrem de problematică, problemele vecinilor din zonă sau dificultăţile exprimate chiar de piloţi la aterizare/decolare, nimeni nu a părut să-şi bată capul cu adevărat cu acest proiect, singurul scop fiind de a-l duce la bun sfârşit. Aşa se face că, la nici un an de la inaugurare, heliportul stă mai mult nefolosit.
Asta deşi elicopterul SMURD aterizează uneori şi de două ori pe zi în municipiul Botoşani, însă piloţii de la Iaşi preferă terenul de sport de la Unitatea Militară 01189. Locul în care, de altfel, se ateriza şi până la inaugurarea heliportului. 1,5 milioane de lei băgaţi în heliport Problemele au început să se resimtă tot mai pregnant din luna iulie. De atunci şi până în prezent, elicopterul SMURD a aterizat 12 ori în municipiul Botoşani. Dintre acestea, nouă aterizări au fost efectuate pe terenul UM01189, în ciuda existenţei heliportului în care s-au investit peste 1,5 milioane de lei. Motivele au fost variate, de la condiţii atmosferice neprielnice, cum ar fi câteva coduri meteo de vânt pentru Botoşani, până la dorinţa piloţilor de a ateriza în siguranţă, ceea ce heliportul nu le oferă.
Piloţii nu îl consideră sigur Reprezentanţii IGAv recunosc, şi nu prea, problemele pe care le pune aterizarea/decolarea pe heliport. Într-un răspuns pentru „Monitorul de Botoşani”, cei de la Bucureşti spun că „în cadrul misiunilor operative, decolarea şi aterizarea se execută la aprecierea şi decizia comandantului de echipaj, după evaluarea locului de aterizare/decolare la/de la intervenţie, cu respectarea legislaţiei şi regulamentelor în vigoare, vizând siguranţa persoanelor aflate la bord, a aeronavei si a mediului înconjurător.
Referitor la misiunile precizate de dumneavoastră, vă informăm că, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, comandantul de echipaj a luat decizia de a ateriza pe terenul din cadrul UM 01189, cu informarea prealabilă a personalului care asigura transportul victimelor/pacienţilor la/de la elicopter”, arată căpitanul Eugen Fricosu, purtătorul de cuvânt al IGAv. Cu alte cuvinte, piloţii nu consideră sigur heliportul de cele mai multe ori. Asta în condiţiile în care de multe ori aceştia comunică direct de la plecarea din Iaşi că vor ateriza la unitatea militară, fără a mai lua în calcul măcar heliportul. Una dintre problemele invocate de piloţii de la baza aeriană din Iaşi este spaţiul mic de manevră pe heliport. Din cauza unui perete fonoabsorbant de o parte şi a unor case de alta, aparatul de zbor nu poate devia aproape deloc de la traiectorie în momentul aterizării sau decolării.
Ori, tocmai spaţiul îngust crează o serie de curenţi care pot devia aparatul de zbor când se află la doar câţiva metri de sol. Atunci este și în poziţia cea mai vulnerabilă. Nicio aterizare nocturnă Mai mult, suprafaţa care a fost inaugurată şi sfinţită de şefii judeţului este, teoretic, autorizată şi pentru zboruri de noapte. Nici măcar un astfel de zbor nu a fost, însă, efectuat de la inaugurare şi până în prezent. De altfel, acesta fusese unul dintre principalele atu-uri prezentate la inaugurare. „Este un proiect de suflet, întrucât vine în continuarea primului proiect în care SMURD-ul a fost implementat în Republica Moldova. Și care vine ca o continuare a îmbunătățirii serviciilor medicale de urgență. Ne aflăm la inaugurarea heliportului Botoșani, primul aerodrom certificat în județul Botoșani.
Era nevoie, întrucât în întreg județul Botoșani nu există un aerodrom certificat. În mod special acesta aduce un plus pentru zborurile de noapte”, a declarat la acea vreme inspectorul general de flotilă aeriană, Cătălin Paul Dache. De la idee la inaugurare au trecut cinci ani Ideea unui heliport a fost pusă pe tapet în 2018. Evident, președinta CJ, pesedista Doina Federovici, pe atunci senatoare, se lăuda că a sprijinit ideea. Nici nu se putea altfel. Până la heliport, elicopterele medicale aterizau la marginea orașului, pe un teren de sport al MApN sau la Poligonul ACR. Pe timp de noapte bolnavii erau trimiși la aeroportul Salcea și preluați de acolo. A apărut proiectul european ce acorda finanțare europeană pentru heliporturi în șapte orașe din România și Republica Moldova.
Unul dintre orașe era Botoșani. În 2019 a început proiectarea și studiul de fezabilitate, identificarea terenului. Construcția efectivă a început abia în vara lui 2022 și s-a încheiat în decembrie 2022, cu puțin timp înaintea expirării perioadei de finanțare. Dacă nu era gata până la finele anului se pierdea finanțarea și pentru celelalte orașe, deci am dat emoții cu heliportul nostru la o grămadă de lume. Cel din Botoșani a costat 1,5 milioane lei. Din 2022, heliportul a fost nefolosit până la inaugurarea de la finele lui octombrie 2023. La inaugurare, şefa judeţului îl prezenta ca o mare realizare. „Astăzi se finalizează, practic, un proiect foarte important pentru județul nostru. Pentru mine este un proiect de suflet și am luptat ca acest proiect să fie implementat aici, la Botoșani. Noi, ca autoritate locală, îl considerăm ca fiind parte componentă a sistemului de modernizare a sănătății botoșănene pentru că avem foarte multe investiții și această investiție, practic, o considerăm o continuare a modernizării sistemului sanitar”, spunea Doina Federovici, președintele CJ Botoșani.
Ce e heliportul din Botoșani Heliportul din Botoşani este, în fond, o platformă betonată, cum are orice gospodar în curte. Evident, caracteristicile sunt altele, dar în mare asta înseamnă un heliport la sol, o platformă betonată și un drum de acces. Heliportul din Botoșani situat pe strada Uzinei nr. 3 (lângă sediul ISU) are 15×15 metri, balizaj și semnalizare aferentă pentru aterizarea pe timp de noapte și un drum de acces spre platforma respectivă. Poate ateriza un singur elicopter, nefiind loc pentru două aparate de zbor. Mai mult, nici noile elicoptere Black Hawk de la SMURD nu pot ateriza acolo. Deci nu e o mare minune a ingineriei, nici o realizare extraordinară. Este doar o platformă betonată și vopsită cu diverse simboluri, balize, lumini de noapte, drum de acces. În orice țară normală doar se anunța darea în folosință, la Botoșani s-a făcut o serbare….
Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!
Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.
Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.
Intra pe canalul nostru oficial: WhatsApp Ziarul Evenimentul
⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.
Esti martorul unei eveniment care poate fi o stire de interes pentru comunitate?
Trimite-ne detalii si imagini la numarul de WhatsApp
0752 266 264 si noi le facem cunoscute!
Subiecte asemanatoare
Iașul pierde Romsilva: centrul regional se mută la Neamț. Reforma de 19 milioane de lei/an care ar putea fi copiată peste tot: din trei județe rămâne unul
Proiectil descoperit în Campusul „Tudor Vladimirescu”
Avertisment de la IRO Iaşi: Tot mai puţine femei ajung la medic după pierderea calităţii de co-asigurat
Ieșenii, mari consumatori de fast-food
Răsturnare definitivă în „războiul autostrăzii A8”: UMB pierde contestația
Prime speciale pentru milioane de pensionari, în decembrie
Liceul de Informatică din Iași formează lideri care inspiră. Orașul devine laboratorul noii generații de antreprenori
Demisii în masă la stațiile antigrindină din Iași, Botoșani și Vaslui
Iașul, la mâna PNRR. Lista investițiilor salvate
Statul pierde lupta. Consumul de droguri ia proporții. Ministerul Sănătății, chemat să facă ordine
Prețul a două rate neachitate la leasing: dosar penal și mașină indisponibilizată
Cumulul pensie-salariu la stat va fi limitat. Cei care vor să rămână angajați până la 70 de ani trebuie să renunțe la 85% din pensie Citeşte întreaga ştire: Cumulul pensie-salariu la stat va fi limitat. Cei care vor să rămână angajați până la 70 de ani tre
Stadiul tuturor tronsoanelor de pe Autostrada „Unirii” A8
Iașul pierde Romsilva: centrul regional se mută la Neamț. Reforma de 19 milioane de lei/an care ar putea fi copiată peste tot: din trei județe rămâne unul
Lucrări interzise la bloc!
Comisia Europeană intenționează să propună un sistem de urgență pentru transportul militar transfrontalier și o inițiativă de punere în comun a mijloacelor de transport ale statelor membre care să faciliteze deplasarea trupelor și a echipamentelor pe conti
Naționala României încheie parcursul din preliminariile Cupei Mondiale 2026 cu meciul împotriva San Marino, programat pe 18 noiembrie, de la ora 21:45, pe stadionul Ilie Oană din Ploiești. Cine transmite Romania - San Marino.
Proiectil descoperit în Campusul „Tudor Vladimirescu”
Avertisment de la IRO Iaşi: Tot mai puţine femei ajung la medic după pierderea calităţii de co-asigurat
Ieșenii, mari consumatori de fast-food
O țară devastată de trei războaie simultane
O alegere de stil care nu se misca, o bratara fixa!
Leul rezistă la încetinirea economiei românești
Răsturnare definitivă în „războiul autostrăzii A8”: UMB pierde contestația
Prime speciale pentru milioane de pensionari, în decembrie
Cu cifre de vânzări excelente și fabricat la Craiova, Puma Gen-E devine acum și mai performant
Liceul de Informatică din Iași formează lideri care inspiră. Orașul devine laboratorul noii generații de antreprenori
Demisii în masă la stațiile antigrindină din Iași, Botoșani și Vaslui
Iașul, la mâna PNRR. Lista investițiilor salvate
Statul pierde lupta. Consumul de droguri ia proporții. Ministerul Sănătății, chemat să facă ordine
Prețul a două rate neachitate la leasing: dosar penal și mașină indisponibilizată
Trei zile cu mare însemnătate religioasă. Între 11 și 13 noiembrie nu se spală și nu se muncește în gospodărie
Ieșenii își vor putea vedea istoricul medical online. Dispar rețetele și trimiterile pe hârtie
Postul de director al Palatului Culturii din Iași, scos la concurs
Situație alarmantă: trei focare active de rabie în județul Iași
Mascaradă pe bani publici, în Copou. Poli Iași, între rușine sportivă și faliment moral
Iașul încetinește. Tot mai mulți locuitori aleg să trăiască în ritm lent
O întreagă comunitate se unește pentru a ajuta o fetiță care are nevoie de un tratament costisitor
Rămășitele ultimului domn al Moldovei, repatriate
Proiectul de munte al Autostrăzii Unirii prinde contur
Tibor Selymes, noul antrenor principal al Politehnicii Iași, promite disciplină și profesionalism
În ce condiții poți fi scos din succesiune, deși ești copilul defunctului
Sondaj INSCOP Research: 64% dintre tineri ar vota cu AUR, SENS și USR, dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare
LOTO-Numerele câștigătoare de duminică, 9 noiembrie 2025
Tony, executat. La Poli, furierii ostili performanței rezistă
Dani Mocanu, arestat împreună cu fratele său au fost arestați la Napoli (oficial)
Actrița din Generația de Aur, după care Ion Iliescu era topit, nu a avut liniște nici după moarte. Mormântului ei a fost cuprins de flăcări
Domnitorul Grigore Alexandru Ghica a revenit acasă, la Iaşi
USR propune schimbarea Codului Civil - În caz de divorț, soția să poată păstra numele fără acordul soțului
Piața imobiliară ieșeană își revine miraculos, după majorarea TVA
De doi bani recalculare. Ieșenii au cheltuit mii de lei pe adeverințe pentru a încasa câțiva lei în plus la pensie!
Premieră națională, la Spitalul de Recuperare
Sclavie modernă, la Hadâmbu!
Șomaj record în inima Moldovei. Iași, fața nevăzută a județului care se crede european
Trei zile cu mare însemnătate religioasă. Între 11 și 13 noiembrie nu se spală și nu se muncește în gospodărie
Trenul Iași – Timișoara, „obligat” să meargă cu 200 km/h!
Ieșenii își vor putea vedea istoricul medical online. Dispar rețetele și trimiterile pe hârtie
Două spitale ieșene își caută manageri prin toată Uniunea Europeană
Postul de director al Palatului Culturii din Iași, scos la concurs
Bătălie aprigă pe A8, la Iași! Constructori din șase țări se luptă pentru cel mai scump tronson rutier din istorie
CNIR semnează pentru 105 kilometri noi de drumuri de mare viteză în regiunea Moldovei!
Moldova
Stadiul tuturor tronsoanelor de pe Autostrada „Unirii” A8
Iașul pierde Romsilva: centrul regional se mută la Neamț. Reforma de 19 milioane de lei/an care ar putea fi copiată peste tot: din trei județe rămâne unul
Proiectil descoperit în Campusul „Tudor Vladimirescu”
Avertisment de la IRO Iaşi: Tot mai puţine femei ajung la medic după pierderea calităţii de co-asigurat
Ieșenii, mari consumatori de fast-food
Răsturnare definitivă în „războiul autostrăzii A8”: UMB pierde contestația
Politica
Nicușor Dan minimalizează gafele prin care s-a remarcat și spune că e mult mai relaxat de când e președinte: dacă aș vrea să dorm la Cotroceni, probabil că aș putea
Nicușor Dan, laude peste laude, pentru PSD: Am o relație FOARTE BUNĂ cu PSD / Cu domnul Grindeanu interacționez cel mai mult / Nu cred că votanții mei vor să mă cert cu PSD
Un avocat realizează analiza care vizează toți pensionarii din România: Plata CASS la pensii este neconstituțională
Daniel David incriminează profesorii pentru analfabetismul din școli: Păi nu vă supărați, cine este de vină? | Sindicatele din învățământ au luat foc după declarațiile ministrului Educației
#reziștii întorc armele împotriva justiției: Tudor Chirilă, Oana Pellea și alte câteva persoane din societatea civilă sar la gâtul magistraților pentru că au făcut plângere penală pe numele Oanei Gheorghiu
Fostul șef SIE le bate obrazul intelectualilor care l-au susținut pe Nicușor Dan: De ce vă băgați, domnule, unde nu știți? Veniți și spuneți că ați greșit
Ultima Ora
Cumulul pensie-salariu la stat va fi limitat. Cei care vor să rămână angajați până la 70 de ani trebuie să renunțe la 85% din pensie Citeşte întreaga ştire: Cumulul pensie-salariu la stat va fi limitat. Cei care vor să rămână angajați până la 70 de ani tre
