Primăria remodelează zona centrală a Iașului!

495081514_1131576095664145_5912532792182869857_n

Dimensiune font:

| 15-05-2025 18:00

* vor avea loc intervenții asupra esplanadei Teatrului Național, incluzând strada Matei Milo și un tronson al străzii Cuza Vodă cuprins între străzile I.C. Brătianu și Mănăstirea Dancu * se urmărește reconfigurarea completă a zonei, respectiv a axului Catedrala Mitropolitană - Parcul Teatrului - Teatrul Național – Filarmonica * proiectul vizează demontarea Teatrului Cub și relocarea acestuia, pe strada Matei Milo se va interzice circulația auto, permițând doar accesul pietonilor, va fi desființat sensul giratoriu din jurul statuii lui Miron Costin, precum și locurile de parcare din jurul monumentului, iar parcarea de la intersecția străzii Matei Milo cu strada Agatha Bârsecu ar putea fi desființată

Primăria Municipiului Iași a recepționat Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție pentru „Reabilitarea și modernizarea spațiilor publice prin amenajarea spațiului verde perimetral Teatrului Național și dotarea cu mobilier și iluminat urban aferent proiectului «Creșterea atractivității zonei centrale a municipiului Iași din punct de vedere socio-economic, cultural și turistic»”.

Proiectul prevede o serie de intervenții asupra esplanadei Teatrului Național, incluzând strada Matei Milo și un tronson al străzii Cuza Vodă cuprins între străzile I.C. Brătianu și Mănăstirea Dancu. Această investiție face parte din obiectivul mai amplu de reconfigurare completă a zonei, respectiv a axului Catedrala Mitropolitană - Parcul Teatrului - Teatrul Național - Filarmonica. Practic, se urmărește amenajarea unui parc urban și a unei piațete moderne. Totodată, sunt prevăzute lucrări de refacere a pavajului, înlocuirea mobilierului urban și a sistemului de iluminat public, extinderea spațiilor verzi și reabilitarea infrastructurii tehnico-edilitare.

Proiectul vizează demontarea Teatrului Cub și relocarea acestuia, precum și a anexelor improprii. Zona vestică va fi transformată într-un amplu spațiu verde, în care arborii existenți sunt păstrați și integrați în nuclee de vegetație. Zona estică, de la strada Mănăstirea Dancu, are un caracter predominant vegetal. Uzina Teatrului, amenajată în prezent ca spațiu cultural, are potențialul de a integra noi funcțiuni publice, precum cafenea, bar sau restaurant, adaptate noii amenajări.

Suprafața studiată în proiect are 17.060 metri pătrați. Aceasta include în prezent 6.186 de metri pătrați de spațiu verde și se propune o amenajare peisageră formată din 6.208 metri pătrați de spațiu verde și 1.297 de metri pătrați de alei.

Și din punct de vedere al circulației sunt propuse o serie de modificări. Astfel, pe strada Cuza Vodă, pe tronsonul dintre intersecțiile cu strada I.C. Brătianu și strada Mănăstirea Dancu, se va interzice circulația auto, permițând doar accesul tramvaielor și al pietonilor, liniile ferate fiind semnalizate prin poziționarea bolarzilor de beton.

Totodată, va fi desființat sensul giratoriu din jurul statuii lui Miron Costin, precum și locurile de parcare din jurul monumentului. Statuia va fi pusă astfel în valoare și va avea iluminat arhitectural printr-o instalație de tip „ploaie de lumini”.

Potrivit proiectului, și pe strada Matei Milo se va interzice circulația auto, permițând doar accesul pietonilor. Totodată, parcarea de la intersecția străzii Matei Milo cu strada Agatha Bârsecu ar putea fi desființată, creând posibilitatea extinderii spațiilor verzi și a aleilor de promenadă.

Spațiul verde perimetral Teatrului Național a fost finalizat odată cu recepția clădirii Teatrului, respectiv în 1896. Ulterior, spațiul verde a suferit modificări în 1955. Corpul Teatrului Cub a fost edificat ca construcție provizorie în anul 2008.

Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție a fost întocmită de Youplan Development SRL Iași și include studiile geologice și topografice, avizele de mediu și de la furnizorii de utilități, de la Comisia de Circulație și Poliția Rutieră etc.

Potrivit proiectului, investiția este estimată la 27.623.557,91 lei.

Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție și indicatorii tehnico-economici ai investiției vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local.

Intenția Primăriei este de a finanța proiectul „Creșterea atractivității zonei centrale a municipiului Iași din punct de vedere socio-economic, cultural și turistic”, care include modernizarea zonei din jurul Teatrului, cu fonduri europene din Programul Regional Nord-Est 2021-2027, Prioritatea 7 – O regiune mai atractivă, în care Municipiul Iași beneficiază de o alocare financiară de 18.779.684 de euro.

Pe lângă spațiul perimetral Teatrului, proiectul complet include finanțarea lucrărilor de consolidare și reabilitare a Filarmonicii, restaurarea picturii interioare a Catedralei Mitropolitane, realizată de Gheorghe Tattarescu, amenajarea zonei Colegiului de Arte „Octav Băncilă” etc. Astfel, adăugând modernizarea esplanadei Teatrului Național, investiție în curs de finalizare, va fi amenajată o nouă axă culturală, între Mitropolie și Colegiul de Arte.

 Carmen DEACONU


Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Povestea celor două fete de 10 ale Iașului, la Bac
21/06/2025 19:32

* Andra Varlam (Colegiul „Costache Negruzzi”): „Am făcut pregătire doar cu profesorii de la clasă, care sunt adevărati dascăli. Nu se raportează doar la educatia academică si ne formeaz ...

FOTO -- Primul final important pentru cei 24 de cercetași ai Liceului Universității „Alexandru Ioan Cuza”-- Cine sunt eu și ce voi deveni?
21/06/2025 11:59

Într-o dimineată cu parfum de tei si emotii nespuse, s-a inchis prima usă importantă din viata celor 24 de copii-cercetasi care au scris, fără să stie, un capitol de istorie in micul, dar vibrantul ...

Doar doi elevi din Iași au obținut media 10 la Bacalaureat 2025
20/06/2025 15:07

Emotii mari pentru absolventii de liceu: astăzi au fost publicate rezultatele initiale ale examenului de Bacalaureat. În judetul Iasi, doi elevi au reusit performanta de a obtine media 10, confirmand exc ...

BAC 2025 - Medii înregistrate la liceele de elită din oraș. Iașul, locul 3 la nivel național
20/06/2025 15:07

* in total, in judetul Iasi au fost inregistrati 1.187 candidati cu medii peste 9, dintre acestia 446 avand medii mai mari de 9,50! *  16 candidati au obtinut nota 10 la proba de Limba si literatura roma ...

Climatizare modernizată la Palatul Culturii din Iași
20/06/2025 14:39

  Palatul Culturii din Iasi intră intr-o nouă etapă de modernizare a facilitătilor interioare, odată cu inlocuirea completă a ventiloconvectoarelor din holurile de acces pentru public, aflate l ...

Surpriză pe piața imobiliară ieșeană. Apartamentele noi, cu până la 15.000 de euro mai ieftine decât cele vechi!
20/06/2025 14:33

* doar in Craiova, Oradea si Timisoara apartamentele noi au preturi mai mari decat cele vechi *  preturile pe metru pătrat ale apartamentelor noi (1.722 euro/mp) sunt mai mici decat cele ale apartamentelo ...

Chinez cu mașină înmatriculată în Spania, oprit din drumul către Moldova. Avea permis fals, din Mexic!
20/06/2025 14:18

 Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Sculeni efectuează cercetări in privinţa unui cetătean chinez care a prezentat un permis de conducere cu insemnele autorit ...

Zeci de mii de ieșeni vor primi bani pentru plata facturii la energie
20/06/2025 14:02

* voucherul ar urma să fie in valoare de 36 de lei sau 72 de lei pe lună, in functie de forma finală aprobată. Sprijinul financiar va fi acordat familiilor cu venituri de pană la 2.700 de lei net pe persoa ...

Eroii nevăzuți ai Iașului au salvat, de-a lungul anilor, peste 4.000 de vieți
20/06/2025 14:02

* „La Gala Donatorului de Sange Iasi au fost premiati donatorii de sange de pe raza municipiului Iasi si din imprejurimi. Anul acesta am premiat 40 de donatori de sange, care pană acum au donat de 1.532 ...

Tânăr englez salvat la Iași, după o fractură gravă de coloană
20/06/2025 14:02

Un tanăr englez de 37 de ani a suferit o fractură gravă la nivelul coloanei vertebrale si a fost transportat de urgentă la Spitalul Clinic de Urgentă "Prof. Dr. Nicolae Oblu” din Iasi, unde a fo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei