Sute de ieșeni au primit ordine de restricție pentru violență în familie!

1violenta

Dimensiune font:

| 15-05-2025 08:03

* în acest an, la nivelul IPJ Iași au fost înregistrate 824 de dosare penale privind fapte de violență în familie * pentru protecția victimelor, polițiștii au emis 260 de ordine de protecție provizorii, fiind montate 32 de brățări electronice

De ziua Familiei, Primăria Municipiului Iași, prin Direcția de Asistență Socială, a organizat campania de conștientizare „Familia – mediu fără violență”.

Activitatea este realizată cu implicarea Centrului de servicii integrate pentru victimele violenței în familie și a Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități „Sf. Prooroc Zaharia”.

Doar în primele 4 luni ale anului, 260 de persoane au primit ordin de restricție după ce au comis agresiuni în cadrul familiei.

La 60 de ani, o ieșeancă din Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități „Sf. Prooroc Zaharia” povestește cum și-a văzut moartea cu ochii. După două căsnicii eșuate, a crezut ca cel de-al treilea soț îi va fi sprijinul de care are nevoie. La doar câteva săptămâni după ce s-au mutat împreună a început, însă, calvarul. „A început la două săptămâni după ce m-am mutat definitiv acolo. L-am enervat pentru că i-am spus că m-a sechestrat în casă și atunci a venit către mine, urcând la etaj și a început să dea în mine, m-a prins de umăr, m-a lovit de pereți, mi-a sucit mâinile. Avea o violență dură și o figură... atunci i-am spus diavolicească, chiar așa arăta. Cred că a durat în jur de 40 de minute bătaia, pentru că am reușit să fug pe un geam dezechilibrându-l pe el, am sărit gardul, am ajuns la niște vecini și de acolo a fost chemată salvarea. Am căzut la poartă la ei. Mi-am găsit chirie și în ziua când m-am întors și am zis că vreau să plec, el a premeditat totul, m-a sechestrat în casă, nu aveam acces la medicamente, a spus că de acolo voi pleca doar într-un singur mod, cred că se subînțelege la ce s-a gândit”, povestește victima.

Rănile i-au fost atât de grave încât a intrat în spital. A avut, timp de o lună, și un ordin de protecție, însă acesta nu a fost prelungit, iar femeia stă cu frică și acum.

Cele mai multe femei, însă, nu au curajul inițial de a cere ajutorul. „Motivele sunt multe pentru care nu cer ajutor: din frică, din rușine, din dependența financiară față de agresor. E foarte ușor de judecat de ce nu pleacă de acolo. Direcția de Asistență Socială deține un centru rezidențial de urgență, deschis 24 de ore.  Centrul oferă servicii de găzduire, consiliere socială, psihologică, juridică, le ajutăm să-și găsească un loc de muncă”, spune Andra Curalariu, șef centru Direcția de Asistență Sociala.

Tocmai pentru a le încuraja pe victimele violenței domestice în familie să ceară ajutorul se fac astfel de campanii.

Doar anul trecut au fost deschise în județul Iași aproximativ 2.800 de dosare penale pentru violență în familie. „În primele 4 luni ale anului 2025, la nivelul IPJ Iași au fost înregistrate 824 de dosare penale privind fapte de violență în familie. Pentru protecția victimelor, polițiștii au emis 260 de ordine de protecție provizorii, fiind montate 32 de brățări electronice”, spune Ioana Bîlea, purtător de cuvânt IPJ Iași.

De cele mai multe ori femeile ajung să își retragă plângerile de frica agresorilor și reintră în mediul din care abia au scăpat cu viață. Maria STANCU

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
Iașul va avea cele mai eficiente turbine eoliene din lume!
18/06/2025 15:07

* turbinele moderne ce urmează a fi instalate in judet au inăltimi de peste 200 de metri si capacităti individuale de pană la 6 MW, ceea ce le face printre cele mai eficiente din lume * potrivit Agentiei pe ...

Turcii au câștigat contractul pentru construcția Spitalului Regional, după ce au contestat licitația
18/06/2025 15:07

* initial, contractul fusese atribuit companiei Bog’Art * proiectul este finantat prin Planul National de Redresare si Rezilientă (PNRR), cu o valoare totală de peste 500 milioane euro * reprezentantii ...

„În Iași sunt de câteva ori mai mulți medici decât media Uniunii Europene”
18/06/2025 15:06

* cum isi poate tine Iasul tinerii medici acasă? * „Un rezident de an mare castigă, probabil, spre 10.000 de lei net. Poate să trăiasă decent, mai ales dacă vorbim despre o familie de medici. Atunci ...

Teatrul CUB va fi amplasat într-o parcare. Soluția, agreată de toate părțile implicate
18/06/2025 15:05

  * „Amplasamentul ales este langă Primărie, in parcarea de pe strada Agatha Barsescu. Această solutie, discutată si anterior, răspunde nevoilor de acces la utilităti, asigură o bună conecti ...

Leroy Merlin deschide al doilea magazin din Iași, în Mall Moldova, cu o investiție de peste 3 milioane de euro
18/06/2025 13:47

Leroy Merlin, retailer specializat in constructii, decoratiuni si grădinărit, a inaugurat astăzi, 18 iunie, cel de-al 23-lea magazin din Romania si al doilea din municipiul Iasi, in urma unei investitii ...

Iașul redesenează traficul central. Circulația din zona Palatului Culturii va fi reconfigurată
18/06/2025 13:45

  Primăria anuntă schimbări majore in infrastructura de transport din centrul orasului. Unul dintre cele mai importante proiecte de mobilitate urbană din ultimii ani propune reorganizarea complet ...

Iașul investește în viitorul educației. Aproape 9 milioane de euro s-au cheltuit în școli verzi moderne și sustenabile
18/06/2025 13:19

 Municipiul Iasi continuă procesul accelerat de modernizare a educatiei, investind in scoli verzi prin fonduri europene obtinute in cadrul Planului National de Redresare si Rezilientă. Trei institutii ...

  Teatru în aer liber la Amfiteatrul Palas din Iași
18/06/2025 12:59

Teatrul iese din sală si intră in viată! Ateneul National din Iasi, in parteneriat cu Palas, organizează in luna iunie o serie de spectacole in aer liber, intr-un spatiu urban cu farmec aparte – Am ...

Aproape trei sferturi dintre români vor să-și schimbe jobul. Salariile stagnează, dar așteptările cresc
18/06/2025 12:44

  Un nou studiu regional realizat de platforma Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online a angajatilor din Europa Centrală si de Est, relevă o tensiune tot mai pronuntată intre nevoile angajati ...

 Tot mai mulți studenți internaționali aleg Facultatea de Medicină Veterinară USV Iași: creștere a numărului de înscrieri și transferuri academice
18/06/2025 10:56

Tot mai multi studenti internationali aleg Facultatea de Medicină Veterinară USV Iasi: crestere a numărului de inscrieri si transferuri academice  Facultatea de Medicină Veterinară din cadrul Univers ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei