Ce este „încărcătura mentală a mamelor”. Se vorbește prea puțin despre ea

1

Dimensiune font:

| 29-04-2025 11:40

În ultimii ani, s-a discutat mult despre „încărcătura mentală a mamelor”. Deși tot mai mulți oameni conștientizează această problemă, multe familii încă se luptă cu împărțirea echitabilă a responsabilităților. Ce este încărcătura mentală a mamelor și de ce se vorbește atât de puțin despre ea.

Incărcătura mentală se referă la munca invizibilă necesară pentru a gestiona o casă și o familie. Pe lângă sarcinile evidente, cum ar fi cumpărăturile, spălatul vaselor, pregătirea mâncării, dusul gunoiului, împăturirea hainelor și transportul copiilor căte grădiniță sau școală, există și o muncă nevăzută care implică planificare, luarea deciziilor și organizarea fiecărui detaliu.

Ce este „încărcătura mentală a mamelor”

Organizarea despre care am menționat mai sus include anticiparea nevoilor celor din familie, gestionarea calendarului familiei, luarea deciziilor și delegarea responsabilităților către cei din casă. În majoritatea relațiilor de cuplu, această încărcătura revine aproape exclusiv mamelor.

Renee Reina, creatoare de conținut și mamă, atrage atenția asupra unui aspect al sarcinii mentale care este adesea trecut cu vederea: timpul nesfârșit pe care mamele îl petrec cercetând cele mai bune metode de parenting.

Este vorba despre acele ore întregi petrecute documentându-se despre gestionarea crizelor de tantrum, alimentația selectivă a copiilor, antrenamentul la oliță, programul de somn și multe altele ca acestea.

„În cea mai mare parte, mamele sunt cele care urmăresc conturi de parenting, ascultă podcasturi și caută soluții pentru diverse situații cu copiii lor. Fie că este vorba despre o criză de furie, probleme cu somnul sau alte dificultăți, toate acestea sunt gestionate de mame”, a explicat Reina într-un episod al podcastului său, The Mom Room.

Mamele nu doar că adună aceste informații, dar trebuie și să le transmită partenerilor lor, ceea ce adaugă o povară suplimentară. E nevoie de explicații, argumentări, pentru ca lucruri să funcționeze în direcția potrivită.

Cât de necesară este înțelegerea partenerului

Problema apare atunci când partenerul nu se implică la fel de mult în învățarea acestor aspecte legate de parenting, iar mama ajunge să-i explice totul „din mers”, adesea în momente tensionate, cum ar fi în mijlocul unui tantrum.

Un clip din podcastul lui Reina, postat pe Instagram, a fost vizionat de peste 860.000 de ori. Comentariile mamelor reflectă o frustrare comună. Aceea că partenerii nu le înțeleg și nu le sprijină suficient.

„Cele mai frecvente reacții pe care le primesc de la ascultătoare sunt: Nu înțelegeam de ce sunt atât de iritată față de partenerul meu până când ai explicat acest lucru,” spune Reina. „Multe mame sunt epuizate din diverse motive, dar nu au timp să reflecteze asupra cauzei exacte a acestei oboseli mentale.”

Încărcătura mentală ajunge să afecteze sănătatea emoțională a mamelor

Gayane Aramyan, terapeut de familie din Los Angeles, confirmă că această problemă apare frecvent în discuțiile cu clientele sale. Pe lângă sarcinile vizibile, mamele petrec timp și pentru a se informa despre cele mai bune practici de parenting.

„Părintele care preia automat majoritatea responsabilităților, care de regulă e mama, se gândește constant la toate aspectele care țin de copil și de îngrijirea acestuia”, explică Aramyan.

În era digitală, accesul rapid la informație poate fi copleșitor. Mamele sunt bombardate cu sfaturi contradictorii despre somn, alimentație și disciplină, ceea ce poate duce la stres și anxietate.

„Încărcătura mentală poate duce la gânduri anxioase, depresie și resentimente față de partener”, adaugă Aramyan. „Este esențial ca mamele să comunice această povară partenerilor lor. De multe ori, aceștia nici nu realizează cât de multă greutate poartă mamele.”

Importanța unei discuții deschise cu partenerul despre împărțirea responsabilităților, atât cele vizibile, cât și cele invizibile, este esențială într-o familie cu copii.

O soluție practică este ca toate sarcinile să fie scrise pe o listă și mai apoi ele să fie împărțite. Când partenerii sau la masă și stabilesc clar cine își asumă fiecare încărcătura, lucrurile devin mai echitabile. Frustrarea mamelor s-ar putea diminua.

Chiar dacă împărțirea responsabilităților nu va fi mereu 50-50, lucrurile se pot mișca în direcția cea bună. În funcție de context sau de momentul vieții, unul dintre parteneri va prelua mai mult din încărcătură, iar alteori celălalt. Comunicarea deschisă este însă cheia.

Fiecare partener ar trebui să-și asume în totalitate sarcinile, de la planificare până la execuție, fără a aștepta constant îndrumări.

Prin comunicare și colaborare, încărcătura mentală poate deveni mai echitabilă. Asta va duce la relații mai sănătoase și la o viață de familie mai echilibrată.

Andrada Marinica deparinti.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:48

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., „Să schimbi starea de spirit a pacientului face, uneori, cât toate tratamentele din lume”
11/05/2025 18:11

 * dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., desemnat „Cel mai bun tanăr medic al anului 2024” Dr. Gheorghe Bălan jr., specialist in gastroenterologie si sef de lucrări la Universitatea de Me ...

Antibiotice Iași lansează 3 produse inovative la Conferința Națională de Fitoterapie Practică și Nutraceutice
09/05/2025 13:58

 În anul aniversar ce marchează 70 de ani de activitate, Antibiotice Iasi lansează trei suplimente alimentare inovative in cadrul celei de-a VII-a editii a Conferintei Nationale de Fitoterapie Prac ...

Cancerul tiroidian: cauze, simptome, diagnostic și tratament
09/05/2025 11:45

Cancerul tiroidian: cauze, simptome, diagnostic si tratament Cancerul tiroidian este o afectiune oncologică manifestată prin dezvoltarea unor celule cu functii morfo-structurale anormale, la nivelul glande ...

O singură întrebare i-a schimbat complet viața unui român plecat în Elveția: „Mulţi nu înţeleg ce înseamnă asta”
09/05/2025 05:59

De-a lungul anilor, nenumărati romani au plecat dincolo de hotare, in căutarea unui trai mai bun. Iar una dintre cele mai atractive destinatii din lume a fost, si rămane in continuare, Elvetia. Acum, un roma ...

Planta pe care trebuie să o pui în apa puilor de găină pentru a-i feri de boli. Soluția naturală care le stimulează producția de ouă în viitor
09/05/2025 05:58

Desi tot mai multi gospodari caută alternative naturale pentru ingrijirea animalelor de curte, o practică traditională rămane esentială: utilizarea pelinului pentru mentinerea sănătătii puilor. Această ...

8 mai, Ziua Mondială de Luptă împotriva Cancerului Ovarian
08/05/2025 09:23

În fiecare an, pe 8 mai, este marcată Ziua Mondială de Luptă impotriva Cancerului Ovarian, o initiativă globală menită să crească gradul de informare si constientizare cu privire la această boal ...

SOS, moțiune simplă împotriva ministrului interimar al Sănătății. Acuzațiile pe care i le aduce partidul Dianei Șoșoacă lui Alexandru Rafila
08/05/2025 05:52

SOS Romania, partidul Dianei Sosoacă, a initiat o motiune simplă impotriva ministrului interimar al Sănătătii, Alexandru Rafila, si sustine că sub mandatul social-democratului tara „s-a transformat intr ...

Pericole de sezon: viespi, albine, furnici, purici, păianjeni.   Sfatul medicului: la ce să fim atenți
06/05/2025 19:28

Pe măsură ce vine căldura, autoritătile medicale avertizează asupra riscului crescut de intepături si muscături de insecte, mai ales in zonele turistice si de agrement, cum ar fi Delta Dunării. Desi Rom ...

Bolile cardiovasculare îi ucid pe români
05/05/2025 12:00

Pe 6 mai este marcată anual Ziua Europeană de Constientizare a Insuficientei Cardiace, o initiativă dedicată informării si educării populatiei cu privire la una dintre cele mai frecvente si grave afectiun ...

Vaccinul anti-acnee, aproape de realitate. Ce promite și când ar putea apărea
04/05/2025 15:45

Un nou vaccin experimental destinat tratării acneei este testat in prezent de compania farmaceutică Sanofi, intr-un studiu clinic de fază I/II lansat in aprilie 2024. Dacă va trece cu succes toate etapele d ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei