Actualizarea codurilor CAEN din 2025: Ce trebuie să facă SRL-urile, PFA-urile și alte firme la ONRC

000000  ultima-ora-480x330

Dimensiune font:

| 14-12-2024 18:21

De la 1 ianuarie 2025 se actualizează codurile CAEN, pentru a trece la revizia rev. 3 NACE, iar profesioniștii din România, fie că vorbim despre firme SRL sau de persoane fizice autorizate (PFA), ori întreprinderi individuale (II) sau familiale (IF), vor trece printr-o procedură generală de actualizare a codului de clasificare a activității, la Registrul Comerțului.

Pf inchiriez vila Motel Bucium toate facilitatile, 6 cam, bai, salon mare, bucatarie, supr-300 mp utili, 4 locuri de parcare, pret 9 euro mp neg. Tel: 0771346968..

În România, modificarea pleacă de la Ordinul 377 din 17 aprilie 2024 al Institutului Național de Statistică (INS), privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională - CAEN. INS-ul românesc pune astfel legislația națională în domeniu în acord cu un regulament european de stabilire a Nomenclatorului statistic al activităților economice NACE, rev. 3.

Noile coduri CAEN Rev.3 sunt disponibile AICI, în Anexa Ordinului INS 377/2024. 


Noile coduri CAEN intră în vigoare de la 1 ianuarie 2025. De aceea, Ministerul Justiției și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) au făcut un proiect de ordin pentru procedura de actualizare a CAEN-urilor la registrul comerțului.

Pentru firmele care vor solicita înmatricularea sau înregistrarea în Registrul Comerțului începând 1 ianuarie 2025, încadrarea activităților în noile clase CAEN Rev. 3 devine obligatorie.

În cazul firmelor deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform noilor clase CAEN Rev.3, se va face treptat:


fie la inițiativa firmei de actualizare a obiectului de activitate,
fie cu ocazia înregistrării unei alte mențiuni în Registrul Comerțului.
În cazul în care actualizarea CAEN nu implică modificarea obiectului de activitate în sine, firmele respective vor completa un formular tip „Cerere de înregistrare în registrul comerțului” (Anexa 2a la viitorul ordin MJ), caseta V, punctul 8, dedicat actualizării obiectului de activitate CAEN Rev.3. Nu va fi nevoie să depună în susținerea cererii actul constitutiv actualizat, declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare/ desfășurare a activității, hotărârea adunării generale / directorat / decizie a Consiliului de Administrație (CA).

Persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), în cazul în care actualizarea privește exclusiv obiectul de activitate, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), punctul VII, vor bifa corespunzător caseta „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev3, pct. 1 (activitate principală)”.

Ca urmare a actualizării obiectului de activitate, profesioniștilor (firme SRL, SA, PFA, II etc.) li se va elibera un nou certificat de înregistrare, însoțit de informații punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului. Dovada actualizării obiectului de activitate, conform CAEN Rev. 3, se va realiza prin noul certificat de înregistrare însoțit de informațiile punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.


Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise anterior datei de 1 ianuarie 2025 rămân valabile până la momentul actualizării obiectului de activitate.

În practică, însă, antreprenorii se lovesc încă de blocaje la utilizarea noului portal ONRC, care a costat 38 de milioane de euro, dar au la dispoziție și soluția e-mailului sau a poștei. De asemenea, proiectul de ordin MJ este încă în dezbatere publică până pe 16 decembrie 2024.

„Odată cu intrarea în vigoare a noii clasificări CAEN Revizia 3, antreprenorii care își deschid firme noi sunt obligați să folosească noile coduri CAEN, iar firmele deja existente trebuie să își actualizeze activitățile conform noii legislații aplicabile de la 1 ianuarie 2025. Actualizarea codurilor poate fi realizată prin intermediul portalului ONRC, prin email sau chiar prin poștă. Totuși, trebuie menționat că, deși s-au remediat unele probleme ale portalului ONRC, încă nu știm cât de bine va funcționa aceasta în condițiile unui flux mare de solicitări. Mai mult, procesul de actualizare poate fi de durată, având în vedere că, în acest moment, nu există o procedură oficială aprobată pentru implementarea CAEN Revizia 3. Recomandăm tuturor antreprenorilor să fie proactivi și să înceapă pregătirile necesare pentru a evita blocajele” - a declarat, luni, pentru StartupCafe.ro, avocatul Cristian Bărcan, fondator al firmei RegNet, specializată în înființare de companii.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:04

Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Mogosesti-Siret, cu sediul in sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi, telefon/fax 0332/407.398, e-mail: primaria@ mogosesti siret.ro, cod fiscal 4541343. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -teren in suprafata totala de 15.400,00 mp si 5 constructii in suprafata totala de 4.015,16 mp, identificate astfel: C1 grajd, in suprafata de 794,03 mp; C2 grajd, in suprafata de 1.009,07 mp; C3 grajd, in suprafata de 745,61 mp; C6 fanar, in suprafata de 727,03 mp; C7 fanar, in suprafata de 739,42 mp, nr.cadastral 60896, situate in sat Mogosesti-Siret, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principesa Maria nr. 68, judetul Iasi, apartinand domeniului privat al Comunei Mogosesti-Siret, conform caietului de sarcini, H.C.L. Mogosesti-Siret nr. 13/30.03.2023 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Mogosesti-Siret. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 1.000 Lei/exemplar, ce se achita in contul RO75TREZ4072 1340250XXXXX, deschis la Trezoreria Pascani, cod fiscal 4541343. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.02.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: un exemplar in original sau in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.02.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, cod postal 700398, telefon/fax 0332/403.642, e-mail: tr-iasi-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.01.2025.
Rezultatele LOTO de duminică, 19 ianuarie 2025 - Numerele norocoase extrase
19/01/2025 20:21

  Numerele castigătoare de duminică, 19 ianuarie Loto 6/49: 23, 48, 16, 32, 6, 35  Noroc: 0 9 5 7 8 9 9 Joker: 36, 10, 33, 43, 31 +5   Noroc Plus: 2 7 7 9 2 8 ...

Indicii ROBOR au revenit la 6%
19/01/2025 19:09

BNR a mentinut miercuri rata de referintă la 6,5%, in conditiile in care există „perspectiva scăderii ratei anuale a inflatiei in primele trei luni ale anului curent, dar pe o traiectorie mai ridicată ...

Se anunță creșteri substanțiale de salarii în următoarea perioadă. Cât vor primi românii în plus, potrivit Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză
19/01/2025 18:24

 Castigul salarial mediu net lunar se va majora in 2025 cu 6,2%, pană la 5.355 lei, iar cel real va creste cu 1,6%, conform Prognozei 2024-2028, varianta de toamnă, a Comisiei Nationale de Strategie si P ...

Cum verifici online care sunt cele mai bune tarife la energie electrică în 2025
19/01/2025 11:30

 Tarifele pe care le plătim la electricitate sunt plafonate de către stat incă din 2022, cand a inceput o criză a pretului energiei in toată Europa. Legislatia aflată in prezent in vigoare prevede c ...

Adrian Câciu dezvăluie risipa statului român: Acesta plătește anual peste 100 de milioane de euro pentru sediile publice
18/01/2025 20:33

Statul roman plăteşte anual, pentru sediile diverselor instituţii publice, chirii a căror valoare totală depăşeşte o sută de milioane de euro. Cifra a fost făcută publică de către fostul ministru a ...

România pregătește legea care va viza toți angajații din privat - Dispare clauza de confidențialitate a salariului
18/01/2025 18:14

  Transpunerea Directivei (UE) 2023/970, care reglementează transparenta salarială si egalitatea de remunerare intre femei si bărbati, aduce schimbări semnificative pentru angajatorii si angajatii din ...

Ce se întâmplă cu combinatul siderurgic din Galați. Zeci de cereri de insolvență și probleme de producție
18/01/2025 12:31

    Cu pierderi de peste 600 de milioane de euro in 2022 si 2023, combinatul siderurgic Liberty Galati s-a confruntat cu peste 150 de cereri de insolventă in ultimii trei ani.  ...

Previziuni sumbre pentru 2025. Adrian Negrescu: Vor încerca să ne ia mai mulți bani din buzunar. Ce se va întâmpla cu TVA-ul
18/01/2025 12:08

Previziunile pentru economia Romaniei in 2025 sunt ingrijorătoare, cu o serie de măsuri fiscale ce riscă să afecteze puterea de cumpărare a populatiei, spune economistul Adrian Negrescu. Acesta a explica ...

Investiții pentru digitalizarea companiei SCAN EXPERT SRL
18/01/2025 09:00

 Investitii pentru digitalizarea companiei SCAN EXPERT SRL

Ce investiții îți vor aduce profit în acest an
17/01/2025 14:05

* cel mai mare fond de investitii din lume, BlackRock, consideră că investitiile in sănătate, inteligentă artificială si tranzitia către energie regenerabilă sunt oportunităti strategice Investitiile ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei