Începe emiterea deciziilor de concediere a angajaților de la Holmbergs, din fabrica de la Pașcani. AJOFM: „Până la finalul lunii decembrie, vor pleca toți”

000000   05500

Dimensiune font:

| 29-11-2024 15:50

 Începe emiterea deciziilor de concediere a angajaților de la Holmbergs, din fabrica de la Pașcani. AJOFM: „Până la finalul lunii decembrie, vor pleca toți”

A început emiterea deciziilor de concediere a angajaților de la Holmbergs Safety System, din Pașcani, Iași. Astfel, au fost emise cu data de 28 noiembrie 2024, cu preaviz până pe 31 decembrie 2024. Cei 353 de angajați vor fi plătiți până la finalul anului, dar nu vor munci efectiv din cauza lipsei comenzilor


Angajații de la Holmbergs Safety System, din Pașcani, Iași, vor fi oficial șomeri din 2025. Deciziile de concediere au fost emise de către angajator începând cu 28 noiembrie 2024, cu preaviz până pe 31 decembrie 2024. Din cauza lipsei comenzilor, angajatorul a convenit cu angajații ca aceștia să fie plătiți până vor fi șomeri, dar nu vor veni la serviciu în această perioadă a preavizului, fiind liber plătiți, potrivit codului muncii.



Specialiștii Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Iași și ai Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Iași s-au întâlnit cu reprezentanții companiei suedeze pentru a discuta despre procesul de concediere.



„Firma a declanșat procedura de concediere colectivă prin adresa înregistrată la ITM și AJOFM Iași. În data de 20 noiembrie 2024, o delegație din partea ITM și AJOFM Iași s-a deplasat la sediul societății pentru a discuta despre respectarea cadrului legal și soluții de sprijin pentru șomeri. S-a discutat despre legea insolvenței, a șomajului, actele ce trebuie întocmite pentru derularea acestui proces. ITM se asigură de toată colaborarea și deschiderea pentru a sprijini angajații și angajatorii pe toată durata acestui proces”, susține Costel Grojdea, inspector șef al ITM Iași.

 


Ce se întâmplă cu angajații concediați, din Iași?
Cei 353 de șomeri vor fi sprijiniți de specialiștii AJOFM Iași pentru găsirea locurilor de muncă potrivite experienței lor.

„În urma întâlnirii de la Pașcani cu reprezentanții companiei, au fost stabiliți pașii care trebuie să fie urmați de reprezentanții firmei, până la finalizarea procesului de disponibilizare. Pentru a sprijini persoanele care urmează a fi disponibilizate, noi vom organiza, pe parcursul a 3 zile, servicii de preconcediere. Conform articolului 51 din legea 76/2002, în cazul în care sunt concedieri colective, AJOFM organizează servicii de preconcediere. Printre acestea se numără informarea privind prevederile legale referitoare la protecția șomerilor și acordarea serviciilor de ocupare, cum pot fi sprijiniți șomerii prin mediere, prin cursuri de formare profesionale, de ce stimulente financiare pot beneficia în momentul în care se încadrează la această categorie, a șomerilor. Îi ajutăm cu plasarea pe locurile de muncă vacante, le arătăm cum să își facă un CV. Până la finalul lunii decembrie 2024, vor pleca toți angajații din companie”, susține Adriana Sîrghie, purtător de cuvânt al AJOFM Iași.


Compania suedeză este în Iași de 4 ani
Holmbergs Safety System SRL este producător de sisteme de siguranță pentru scaunele auto pentru copii. Oamenii acuză faptul că reprezentanții firmei și-au bătut joc de angajații care au muncit în companie, unii dintre ei, chiar perioade lungi, de 15 sau 20 de ani. În unele situații, mai mulți membri ai aceleiași familii munceau în cadrul companiei din Pașcani. Compania Holmbergs Safety System SRL, fosta Te-Rox Prod care a fost deținută de Doina Cepalis, a cumpărat afacerile din Iași în urmă cu 4 ani. Grupul suedez ar fi vrut să transforme fabricile din Iași în cei mai mari producători de sisteme de siguranță pentru scaunele auto pentru copii din Europa Centrală și de Est, însă nu au mai putut să ducă acest plan la final. Compania a intrat în insolvență, la propria cerere, în luna septembrie 2024, după ce un grup din Franța, cel mai mare client al fabricii, a intrat și el în insolvență, declanşând probleme de cashflow. Holmbergs Safety System SRL a obținut în 2023 afaceri de 49 de milioane de lei, cu circa 35% mai mici decât în anul anterior. A început emiterea deciziilor de concediere a angajaților de la Holmbergs Safety System, din Pașcani, Iași. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:15

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Rezultatele LOTO de joi, 12 decembrie - Numerele norocoase extrase
12/12/2024 19:38

Numerele castigătoare de joi, 12 decembrie Loto 6/49: 31, 20, 9, 23, 28, 10 Noroc: 5 4 1 8 0 9 4 Joker: 23, 10, 42, 45, 30 + 11   Loto 5/40: 27, 33, 25, 7, 31, 1 Super Noroc: 3 7 4 6 4 3 

ANAF a extins sfera veniturilor pentru care trebuie depusă Declarația Unică
12/12/2024 13:46

Declaraţia unică se depune pană la data de 25 mai 2025 inclusiv, pentru declararea venitului realizat şi stabilirii/definitivării impozitului anual pe venit şi a contribuţiilor sociale. Proiectul de o ...

 Comunicat de presa. Lansare proiect ,,Digitalizare SSM SUPPORT SRL
12/12/2024 09:00

 Comunicat de presa. Lansare proiect ,,Digitalizare SSM SUPPORT SRL"

Vin vremuri economice tulburi! Avertismentul lui Adrian Vasilescu, consilierul lui Mugur Isărescu
12/12/2024 00:14

Romanii intampină tot mai multe dificultăti in achitarea creditelor, iar firmele resimt o presiune financiară crescută, conform celui mai recent Raport asupra stabilitătii financiare publicat de Banca Nati ...

Euro a scăzut la minimul ultimelor șapte luni
11/12/2024 20:34

Revenirea cererii de monedă natională si reducerea aversiunii fată de risc, au impins cursul monedei unice la minimul ultimelor sapte luni. Piata locală s-a deschis la 4,971 lei iar ordinele de vanzare de v ...

 Mii de produse ale meșterilor populari la Târgul de Crăciun Învie Tradiția
11/12/2024 17:47

  Proiectul national Învie Traditia, cel mai mare magazin de artă populară, intampină ca de obicei sărbătorile magice ale Crăciunului intr-un mod special, prin organizarea Targului de Crăciun ...

Boloș.” România a fost în centrul discuţiilor la Bruxelles„
11/12/2024 00:19

Romania este printre cele cinci state membre cărora li s-a acceptat o perioadă de ajustare fiscală de şapte ani in loc de patru, a anunţat, marţi, ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, care se află la re ...

Lansarea proiectului DIGITALIZAREA INTREPRINDERII LA S.C. CLINICA EQUILIBRIUM S.R.L.
10/12/2024 14:57

 Lansarea proiectului DIGITALIZAREA INTREPRINDERII LA S.C. CLINICA EQUILIBRIUM S.R.L.

Actualizarea codurilor CAEN din 2025: Ce trebuie să facă SRL-urile, PFA-urile și alte firme la ONRC
09/12/2024 18:21

De la 1 ianuarie 2025 se actualizează codurile CAEN, pentru a trece la revizia rev. 3 NACE, iar profesionistii din Romania, fie că vorbim despre firme SRL sau de persoane fizice autorizate (PFA), ori intrepri ...

Ce se va întâmpla cu indexarea pensiilor, promisă de la 1 ianuarie 2025. Declaraţia Ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu.
09/12/2024 16:20

Romanii asteaptă ca de la 1 ianuarie 2025 să se indexeze pensiile, dar situatia politică din tară naste temeri cu privire la măsurile care vor fi luate de la anul. Simona Bucura Oprescu a lămurit acest ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei