universitatea cuza 1

Dimensiune font:

Veşti bune pentru studenţi: Proiect de plafonare a taxelor universitare/ DOCUMENT

| 25-03-2020 15:44

 În contextul dezbaterilor tensionate despre majorarea taxelor de şcolarizare la Facultatea de Drept a Universităţii Bucureşti, deputatul PSD Ioan Dîrzu a depus la Parlament o propunere legislativă pentru plafornarea taxelor universitare pe parcursul anului în curs şi al anului viitor.

 

 

"Legea educației naționale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează:

1. După articolul 119, alin. (4), se adaugă 2 alineate, alineatele (5) și (6), și vor avea următoru

l cuprins:

”(5) Atât pe durata stării de urgență, cât și după încetarea acesteia, pe toată durata anului universitar 2019-2020 și a anului universitar 2020-2021, se interzice majorarea oricăror taxe universitare.

(6) Atât pe durata stării de urgență, cât și după încetarea acesteia, pe toată durata anului universitar 2019-2020 și a anului universitar 2020-2021, se interzice indexarea oricăror taxe universitare cu rata inflației." - se arată în articolul unic al propunerii legislative.

Iniţiatorul propunerea aminteşte, în expunerea de motive, că în contextul pandemiei de coronavirus şi al stării de urgenţă, "mai multe instituții de învățământ superior din România, dintre care cea mai puternic remarcată fiind Universitatea din București, au demarat proceduri interne de majorare a taxelor universitare pentru studenți în plină pandemie globală de coronavirus."

"Săptămâna trecută, Facultatea de Drept a Universității din București a propus majorarea taxelor pentru studenți astfel:

a. Licență: 5450 RON /student /an

b. Master 10900 RON/student /an

c. Doctorat 22400RON /student/an

Propunerea a picat la vot în Senatul Universității din București, dar același Senat a adoptat indexarea tuturor taxelor cu rata inflației (3,8%) pentru studenții actuali.

Ulterior, Facultatea de Drept a Universității din București a venit cu noi propuneri de majorare a taxelor universitare pentru anul universitar 2020-2021, astfel:

a) de la 3500 la 4500 de lei (LICENȚĂ)

b) de la 3800 la 5000 de lei (MASTER)

c) de la 6500 la 7500 de lei (DOCTORAT)

Universitățile invocă, pentru majorarea taxelor universitare, subfinanțarea învățământului superior, salariile mici ale cadrelor didactice sau lipsa resurselor financiare pentru reabilitarea bazei materiale.

Amintim că Ministerul Educaţiei, prin finanțarea complementară, finanțează învățământul superior prin:

a) subvenţii pentru cazare şi masă;

b) fonduri alocate pe bază de priorităţi şi norme specifice pentru dotări şi alte cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale;

c) fonduri alocate pe baze competiţionale pentru cercetarea ştiinţifică universitară.

Parlamentul României, prin Legea nr. 53/2017, a majorat substanțial salariile personalului didactic, un salariu de profesor universitar depășind 10.000 lei.

De asemenea, amintim că Guvernul, prin OUG nr. 2/2017, a majorat cuantumul alocat pentru constituirea fondului de burse și protecție socială a studenților la 201 lei/lună/pe perioada derulării activităților didactice/studenți de la învățământul cu frecvență, fără taxă de studii.

Pe lângă contribuția majoritară pe care statul o are în finanțarea învățământului superior public, universitățile, în baza autonomiei financiare de care se bucură conform art. 32 din Constituția României, au dreptul și obligația continuă de a-și obține resurse financiare extrabugetare care să susțină o independență financiară și un învățământ de calitate.

Această independență financiară trebuie să fie rezultatul unui management universitar inteligent, care să capteze mai multe surse de finanțare, nu doar veniturile obținute din majorările taxelor studenților. Chiar și așa, majorarea taxelor studenților într-o perioadă de criză pandemică globală reprezintă un act de cinism și este contrar valorilor de solidaritate și echitate pe care se bazează fondarea statului român și funcționarea serviciilor publice.

În contextul pandemiei actuale, se pune tot mai serios problema apariției unei crize economice și financiare, cu impact implicit și asupra bugetelor familiilor studenților români. În această lumină, există riscul real ca foarte multe familii să nu-și mai poată susține copiii la facultate chiar și în condițiile de taxe actuale. Cu atât mai puțin vor avea resursele necesare să-și susțină copiii în condițiile majorării taxelor universitare în această perioadă.

România se confruntă în prezent nu numai cu riscul real al extinderii coronavirusului și al apariției unei crize economice, dar și cu riscul iminent și implicit al abandonului școlar în mediul universitar.

Universitățile sunt pe cale să genereze nu doar o criză educațională, ci și una socială și umanitară, prin privarea mai multor generații de tineri la o educație publică.

Universitățile au resursele necesare continuării actului educațional în condiții performanțe și au, de asemenea, libertatea totală de a accesa finanțări nerambursabile din fonduri naționale și europene, credite bancare, împrumuturi sau înființarea de societăți comerciale aducătoare de profit în vederea autofinanțării din surse extrabugetare. Punerea poverii financiare pe umerele studenților nu este doar un act de cinism, ci și o condamnare a acestora la abandon școlar", mai precizează deputaţul Ioan Dîrzu.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Simulările pentru clasa a II-a, a IV-a și a VI-a se anulează/ BAC-ul special și olimpiadele nu mai au loc
07/04/2020 15:20

 Simulările pentru clasa a II-a, a IV-a si a VI-a se anulează in acest an scolar, a anuntat ministrul Educatiei, Monica Anisie, intr-o declaratie privind măsurile pentru anul scolar in curs. La fel s ...

Școlile rămân închise până cel puțin pe 16 mai. Ce precizări a mai făcut Ministrul Educației
06/04/2020 21:44

Starea de urgentă a fost prelungită si, odată cu ea, si perioada in care elevii invată de acasă. Anuntul a fost făcut de ministrul Educatiei, Monica Anisie, care a făcut si alte prelungiri importante des ...

Baremele pentru testele de antrenament pentru clasa a VIII-a și clasa a XII-a au fost publicate  AICI
03/04/2020 13:57

 Baremele pentru testele de antrenament pentru clasa a VIII-a si clasa a XII-a au fost publicate pe site-ul Centrului de Evaluare si Examinare. Cu ajutorul acestor bareme elevii se pot autoevalua in privin ...

USAMV a câştigat o finanţare de peste 2 milioane de lei
30/03/2020 11:33

* Universitatea de Stiinte Agricole si Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi a castigat finantarea pentru toate cele sase proiecte depuse la competitia FDI (Fondul de Dezvoltare In ...

Monica Anisie: Școlile, închise până după Paște
16/03/2020 13:40

Ministrul Educatiei Monica Anisie a anuntat, duminică seară, că scolile răman inchise pană după Paste. Monica Anisie, ministrul Educatiei, a spus că ”in perioada de stare de urgentă, scolile or s ...

OMS, UNICEF şi Crucea Roşie: Menţinerea şcolilor DESCHISE ar putea contribui la lupta împotriva coronavirusului
11/03/2020 13:37

OMS, UNICEF şi Crucea Roşie au apreciat că menţinerea şcolilor deschise ar putea ajuta la combaterea propagării noului coronavirus prin educarea copiilor despre măsurile de prevenire, relatează miercuri ...

ȘCOLILE se ÎNCHID de MIERCURI. Ludovic Orban a anunțat PÂNĂ CÂND
10/03/2020 12:20

S-a luat decizia inchiderii scolilor. UPDATE: Ludovic Orban a confirmat oficial că vor fi suspendate cursurile timp de 11 zile, din 11 martie pană-n 22 martie. ” "Este o măsură cu caracter pre ...

Elevii solicită suspendarea cursurilor de teama noului coronavirus
09/03/2020 12:03

Infectia cu Coronavirus reprezintă o reală urgentă natională care trebuie gestionată cu responsabilitate de către Guvernul Romaniei, pentru a preveni instaurarea pandemiei pe teritoriul tării noastre, su ...

Ministrul Educației decide astăzi dacă se vor preda cursurile online, în cazul extinderii coronavirus
09/03/2020 11:46

Ministrul Educatiei, Monica Anisie, a declarat la B1, in această dimineată, că se ia in calcul varianta online de predare a cursurilor scolare, in cazul aparitiei mai multor cazuri de coronavirus. Decizia va ...

Consecințele epidemiei: sute de milioane de copii nu mai merg la școală în acest an
06/03/2020 15:11

Printre victimele colaterale ale coronavirus, la nivel global, se numără educatia copiilor. Din păcate, la ora actuală, aproximativ 300 de milioane de copii si tineri nu mai merg la scoală, liceu sau facul ...