„Ora exactă” în chirurgia ortopedică se dă acum de la Iaşi

1recuperare

Dimensiune font:

| 06-11-2024 07:53

Blocul operator de la Ortopedia de la Spitalul Clinic de Recuperare este unul asemănător cu sălile de operaţie din renumitele spitale din vestul Europei. Miile de pacienţi aflaţi pe listele de aşteptare vor beneficia de cele mai bune condiţii de spitalizare. Aşa cum ne-am obişnuit să o spunem, „ora exactă” în ceea ce priveşte recuperarea ortopedică sau intervenţiile chirurgicale de acest tip se dă acum de la Iaşi.

Spitalul Clinic de Recuperare a beneficiat recent de noi investiţii, în valoare totală de circa 4 milioane de euro, care duc la creşterea calităţii serviciilor medicale graţie unor noi echipamente medicale performante. „În luna octombrie a acestui an au fost livrate şi recepţionate echipamente medicale, finanţate din bugetul local şi din veniturile proprii ale spitalului, pentru Laboratorul de radiologie şi imagistică medicală, în valoare de 5,98 milioane lei şi, totodată, au fost finalizate lucrările de modernizare la Blocul operator de ortopedie şi traumatologie, precum şi extinderea reţelei de fluide medicale a unităţii sanitare, în valoare totală de 13.500.000 lei”, a spus managerul Spitalului de Recuperare, Carmen Cumpăt.

Lucrările de modernizare făcute în ultimii doi ani la blocul operator de la Ortopedie l-au configurat într-un sistem de pereţi modulari pentru cele trei săli de operaţie.

Recompartimentările au vizat şi asigurarea circuitelor funcţionale pentru pregătirea pacienţilor, zonele de pregătire pentru medici, pregătirea şi depozitarea instrumentarului şi materialelor sterile.

În pereţii nou creaţi au fost încastrate comenzile pentru iluminat, terminalele electrice şi de gaze medicale, precum şi diverse echipamente necesare blocului operator. Au fost montate detectoare de oxigen în exces conectate la sistemul de detecţie şi alarmare la incendiu, precum şi echipamente de climatizare. „Sistemul asigură o sterilitate în sală care ne va ajuta să avem cele mai mici riscuri posibile de infecţii. Maxim 1%. Exact ca în Occident. Maxim 1% infecţii în protezare, unde sunt operaţii cu riscul cel mai mare de infecţii. Practic, este vorba de siguranţa pacientului. Asta înseamnă că, pe lângă rezultatul bun al operaţiei, vor fi cât mai puţine complicaţii, riscuri cât mai mici şi creşterea calităţii vieţii. Asta e important, în contextul în care avem o adresabilitate tot mai mare”, spune prof.univ.dr Paul Sârbu.

Avem mii de pacienţi pe listele de aşteptare, care au handicapuri severe, dureri mari, şi care trebuie protezaţi în condiţii cât mai sterile. La fel, avem şi pacienţi cărora trebuie să le schimbăm protezele şi care prezintă riscuri foarte mari de a face infecţii. Noi le oferim condiţii de Occident. Asta contează foarte, foarte mult”, prof.univ.dr Paul Sârbu, șef Secție ortopedie-traumatologie, în cadrul Spitalului de Recuperare Iași.

 Totodată, au fost executate lucrări de extindere a reţelei de fluide medicale a spitalului. În anul 2024 fost montate şi puse în funcţiune două generatoare de mare capacitate de producere a oxigenului şi un generator de capacitate mai mică care constituie rezerva în caz de avarie, iar pe fiecare etaj sunt amplasate sisteme de monitorizare şi alarmare. „Practic, spaţiul este închis. Aerul din exterior nu pătrunde, filtrarea se face cu ajutorul noului sistem”, a precizat prof. Paul Sârbu.

În cadrul Secţiei Clinice de Ortopedie şi Traumatologie sunt trataţi pacienţi din întreaga regiune a Moldovei, precum şi din alte zone ale ţării pentru efectuarea diverselor intervenţii chirurgicale: chirurgie protetică articulară, chirurgia coloanei vertebrale, traumatică şi netraumatică, coloană degenerativă, vertebroplastie, tuberculoză osteoarticulară, tumori osteoarticulare primitive şi metastatice, chirurgia diverselor diformităţi ale aparatului locomotor, intervenţii corectoare ale diformităţilor locomotorii - osteotomii, rezecţii, reconstrucţii, alungiri de membre. Patologia sportivă, traumatica recentă sau sechelară este diagnosticată şi tratată artroscopic, cu recuperare rapidă.

Și Laboratorul de radiologie şi imagistică medicală a fost dotat cu echipamente medicale performante, moderne şi inovative. Astfel, echipamentul de tomografie computerizată (3.416.000 lei) înlocuieşte CT achiziţionat în anul 2014, depăşit fizic şi moral.

În paralel cu aceste investiţii continuă şi se apropie de finalizare proiectul cu finanţare europeană de eficientizare energetică a Spitalului Clinic de Recuperare, în valoare totală de circa 8 milioane de euro. Laura RADU

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
UN HUB MEDICAL ROPHARMA SE DEZVOLTĂ ÎN BUCȘINESCU
12/12/2024 11:39

UN HUB MEDICAL ROPHARMA SE DEZVOLTĂ ÎN BUCSINESCU Medical Hub Ropharma, situată pe Strada Smardan, reprezintă o solutie inovatoare pentru profesionistii din domeniul sănătătii care caută spat ...

PNRR: Comuna Tutova anunta finalizarea proiectului ”Dotarea cu mobiler, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale nr. 1 și a structurilor școlare arondate din comuna Tutova, jud. VASLUI”
12/12/2024 10:59

Comunicat de presă   PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformata !" Comuna Tutova anunta finalizarea proiectului ”DOTAREA CU MOBILER, MATERIALE DIDACTICE SI ECHIPAMENTE DIGITALE A ...

„L-am visat pe Moș Crăciun
12/12/2024 08:01

  Pe afisul Teatrului „Luceafărul”, titlul preferat in aceste zile este L-am visat pe Mos Crăciun, o productie pentru publicul de toate varstele. Anticipand cu mijloacele teatralit ...

Nevoia îmbunătățirii reglementării conceptului de înstrăinare părintească în contextul protecției drepturilor copiilor
12/12/2024 07:55

Presedintele Asociatiei „Justitie pentru minori” Iasi, avocat Geta Lupu, a participat la editia a VII-a a Conferintei internationale de drept civil cu tema „Familia intre evolutia ca nevoie si ...

Sfântul Spiridon, ocrotitorul vindecării
12/12/2024 07:43

În tumultul istoriei si in forfota lumii moderne, există figuri sfinte care aduc lumină, vindecare si sperantă, chiar si peste veacuri. Printre acestia, Sfantul Spiridon, episcopul Trimitundei, este o ...

Jale mare pe piaţa ieşeană a muncii. E ca în pandemie!
11/12/2024 22:36

Ceea ce se prefigura deja la sfarşitul lunii septembrie a fost validat miercuri, de centralizatorul remis presei de către AJOFM Iaşi. Contracţia pieţei muncii a ajuns la paroxism, acum mai sunt disponibile ...

Un hârlăuan a fost condamnat, după ce a fost înjurat în rafale
11/12/2024 22:34

În fapt, Daniel B., un cetăţean al unui sat de langă Hărlău, n-a făcut altceva decat să-şi apere onoare, dar treaba asta i-a adus un dosar penal, o condamnare şi, pe deasupra, obligaţia de a pl ...

Ieşean, arestat după a 17-a partidă de sex total cu partenera sa de doar opt ani
11/12/2024 22:30

 Vreme de doi ani, ieşeanul Cătălin C. a trăit numeroase momente de desfătare intimă in compania micuţei D.I. Anchetatorii au reuşit să strangă probe privind 17 asemenea episoade, incepand din se ...

Hoţul era chiar copilul vecinilor. Prins în flagrant, minorul a scos cuţitul
11/12/2024 22:28

 În loc să sesize autorităţile, ieşeanul Ionel P. a dorit să demonstreze că e un foarte bun detectiv şi că poate depista de unul singur pe cel care-l fura sistemativ. Asta după ce, ani la ra ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei