Compania IULIUS, la 25 de ani de activitate. Motorul transformării retailului modern în România
Compania IULIUS, la 25 de ani de activitate.
Motorul transformării retailului modern în România
În ultimii 15 ani, industria retailului din România a cunoscut o metamorfoză profundă, trecând de la magazinele tradiționale și mall-urile standard, la ecosisteme urbane integrate, care combină comerțul, cultura, divertismentul, gastronomia și spațiile verzi. În centrul acesteia se află compania IULIUS, care, în 2025, aniverseaza 25 de ani de activitate în domeniu.
Drumul spre ceea ce a devenit o reţea naţională de centre comerciale a pornit în anul 2000, la Iaşi, cu primul Iulius Mall. Conceptul a prins la public, mai ales într-o perioadă care a coincis cu dezvoltarea României în anii pre-aderării la Uniunea Europeană. Au urmat Iulius Mall Timişoara (2005), Iulius Mall Cluj (2007) şi Iulius Mall Suceava (2008).
Dar schimbarea majoră a venit odată cu Palas, proiectul emblematic al companiei, o dezvoltare mixtă la standarde vest-europene și, în acelaşi timp, un catalizator al schimbărilor economice, sociale și culturale din oraş. Nu în ultimul rând, reprezintă un model replicabil pentru întreaga țară.
Filosofia IULIUS: de la mall, la destinație urbană
IULIUS a înțeles devreme că viitorul retailului nu stă în suprafețele comerciale brute, ci în experiențele pe care le oferă. Lansat în 2012, Palas a fost conceput ca un „oraș în oraș”, integrând funcțiuni diverse: magazine, birouri, un centru de conferinţe, un hotel și un parc de 50.000 mp. Abordarea holistică a rupt tiparul clasic al centrelor comerciale și a transformat Palas într-un hub urban ce atrage nu doar cumpărători, ci și vizitatori, turiști, artiști, studenți, dar şi mult business.
Această diversitate atrage un flux constant de milioane de vizitatori, indiferent de sezon sau context economic, ceea ce a făcut din Palas un pol de stabilitate într-o piață volatilă.
Remodelarea Palas dupa un concept Foster + Partners
Lansarea Palas a avut un impact economic imediat și profund asupra Iaşului. Până în 2012, oraşul avea un potențial comercial subvalorificat, cu puține branduri internaționale și o infrastructură de retail limitată. Mai mult, complexul a generat mii de locuri de muncă directe și indirecte, în special în clădirile sale de birouri, unde s-au instalat peste 70 de companii multinaţionale, care au angajat peste 14.000 de persoane, și atrage anual milioane de vizitatori, inclusiv din Republica Moldova.
Dar dezvoltarea nu se opreşte aici. Proiectul de remodelare a Palasului, pornit în luna septembrie, după un concept inovator realizat de casa de arhitectură Foster + Partners, va aduce noi experienţe: mai multe zone verzi şi facilităţi de relaxare, spaţii de joacă pentru copii, în interior şi exterior, noi branduri în premieră, un centru de conferinţe, un amfiteatru urban în aer liber, o mai bună accesibilitate dinspre zona Ştefan cel Mare, dar şi o estetică total nouă. Investiția, estimată la 80 de milioane de euro, ridică la peste jumătate de miliard de euro totalul infuziei de capital realizată de compania IULIUS în centrul oraşului.
Family Market Tomeşti – drive thru şi parc
Compania ieşeană investeşte alte 28 milioane de euro într-un nou centru comercial sub conceptul Family Market, în comuna Tomeşti. Proiectul va avea o suprafață închiriabilă de 16.000 mp, și va urma integra un hipermarket Kaufland şi numeroase servicii. Proiectul va crea primul parc din comună, un restaurant de drive-thru util, în special, pentru vizitatorii persoanele aflate în tranzit din şi spre Republica Moldova, precum şi o parcare generoasă.
IULIUS, arhitect al viitorului retailului românesc
Prin proiectele sale, IULIUS a demonstrat că retailul modern nu este despre spații comerciale, ci despre comunități. A transformat zone aproape lăsate în paragină în centre economice și sociale de prim rang. A educat consumatorii să vadă shopping-ul ca pe o experiență, nu ca pe o necesitate.
Compania are în plan investiţii viitoare estimate la 1,3 miliarde de euro, în două proiecte mixte complexe, de mari domensiuni, la Cluj-Napoca şi Constanţa.
Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!
Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.
Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.
Intra pe canalul nostru oficial: WhatsApp Ziarul Evenimentul
⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.
