Orașul Podu Iloaiei va avea două variante de ocolire!
Dimensiune font:
Consiliul Județean Iași a anunțat, luni, preluarea de la CNAIR a cinci obiective majore, pe care le va implementa cu prioritate prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Iași Infrastructură. Este vorba despre drumul de legatură Podu Iloaiei, Varianta de Ocolire a Municipiului Iași: Uricani – Cicoarei, drumul de legatură la rețeaua primară A8 - Lețcani Vest - Centura Iași, Varianta Ocolitoare a Municipiului Iaşi Est și breteaua A8 – Aeroportul Internațional Iași – Spitalul Regional de Urgențe – Bd. C.A. Rosetti, precum și de Studiul de fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Hȃrlău.
Surprinzător, CJ Iași și-a îndreptat atenția către o nouă centură de ocolire a orașului Podu Iloaiei, prin Sud, după cea din Autostrada Unirii – A8, care va ocoli localitatea pe la Nord.
De fapt, varianta de Nord – inclusă în tronsonul Târgu Frumos – Lețcani din A9, a și fost preluată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) și se află în faza de pregătie a licitației.
Centrura aceasta de Nord, cu o lungime de 10 km, va constitui un avantaj pentru constructorii care vor licita tronsonul Tg. Frumos - Lețcani (28,6 km), cu condiția de a-și asuma finalizarea variantei în 20 de luni.
Centura Podu Iloaiei pe care o va realiza Consiliul Județean va redirecționa traficul care traversează orașul pe o variantă ocolitoare cu o lungime de 4,3 kilometri, la Sund, în zona gării. Proiectul se află în faza Studiului de fezabilitate, iar costurile sunt estimate la 12 milioane de euro. „Este foarte bine că în sfârșit se implică și Consiliul Județean Iași, după aproape cinci ani de când este dată această lege. Cei de la Oradea au fost mai harnici și iată că acum se laudă cu drumul expres Arad – Oradea, aflat în procedura de licitație și chiar demararea execuției pe un lot. La CNIR este tronsonul Tg.Frumos - Lețcani, parte din A8. Varianta Ocolitoare Podu Iloaiei este un proiect separat de A8. Dar am curajul să pun pariu că aproximativ 10 km de autostradă în dreptul localității Podu Iloaiei, parte din A8, vor fi realizați înainte de Varianta Ocolitoare Podu Iloaiei preluată de CJ împreună cu CNAIR. Vom vedea. Eu le doresc succes! Iașul are nevoie de aceste proiecte cât mai repede”, ne-a spus Cătălin Urtoi, președintele Consiliului de Administrație al CNIR.
Pe lângă Centrura orașului Podu Iloaiei, CJ se va implica în realizarea Variantei de ocolire a Municipiului Iași: Uricani – Cicoarei, cu aproximativ 8 kilometri, pe două benzi pe sens și va face legătura cu cartierul Dacia printr-un pod peste Bahlui. Realizarea acestui obiectiv va costa aproximativ 40 de milioane de euro.
Totodată, CJ va investi și în realizarea drumului de legatură la rețeaua primară A8 - Lețcani Vest - Centura Iași - 8,8 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens și costuri estimate de 43,7 milioane de euro, dar și în Varianta Ocolitoare a Municipiului Iaşi Est, care va include și breteaua A8 – Aeroportul Internațional Iași – S.R.U. – Bd. C.A. Rosetti. În prezent, acest proiect se află în faza Studiului de Fezabilitate, costurile fiind estimate la 85,6 milioane de euro.
Tot prin parteneriat cu CNAIR, ADI Iași Infrastructură va prelua și realizarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Hȃrlău. Traseul va avea o lungime de 5,2 kilometri, iar costul total este de aproximativ 17,8 milioane de euro.
„Prioritatea acestui mandat este infrastructura rutieră. Așa cum am demonstrat și cu alte proiecte, fie că a fost vorba despre Aeroport sau Axa rutieră strategică Iași-Suceava, avem și capacitate administrativă mai mare, dar și motivația de a construi aceste drumuri cât mai repede posibil. Ca administrație județeană înțelegem mult mai bine situația din comunitatea noastră și cum să prioritizăm proiectele, astfel încât să rezolvăm problemele de trafic, dar și să accelerăm ritmul de dezvoltare al județului nostru. De îndată ce vor fi finalizate documentațiile, vom prelua aceste proiecte de la CNAIR pentru a începe procedurile de licitație pentru proiectare și execuție. Avem, astfel, toate premisele pentru ca anul acesta să putem desfășura licitațiile și să atribuim contractele de proiectare și execuție, urmând apoi să începem lucrările efectiv, cu prioritate zero pe Centura de la Podu Iloaiei și Varianta de ocolire a Municipiului Iași: Uricani – Cicoarei. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027”, a declarat președintele Consiliului Județean, Costel Alexe.
În paralel cu cele cinci obiective preluate prin ADI Iași Infrastructură, Consiliul Județean Iași are deja în derulare alte trei proiecte importante de infrastructură, respectiv Centura ușoară de ocolire a Municipiului Iași, care include aproape 73 de kilometri de drum județean, modernizarea drumului județean DJ 248: lim. Municipiului Iași – Intersecție Centura Iași, km. 4+345 – 7+670, și modernizarea drumului județean DJ 282G: lim. Municipiul Iași – Aroneanu – Rediu Aldei, un traseu de aproximativ 6,5 km care va asigura accesul în zona Aeroportului Internațional Iași. Carmen DEACONU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau