Traficul în zona Bucium-Poitiers, o problemă fără rezolvare pentru autorități
Traficul sufocant din zona Bucium-Poitiers cu care ieșenii se confruntă zilnic, mai ales la orele de vârf, reprezintă una dintre problemele la care autoritățile locale nu au găsit deocamdată o soluție. În ciuda numeroaselor studii și proiecte întocmite de municipalitate, unul mai fantezist decât altul, problema continuă să dea mari bătăi de cap atât șoferilor cât și pietonilor, care trebuie să facă față zi de zi unui adevărat coșmar atunci când trec prin zonă.
Potrivit fostului secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Adrian Covăsnianu, zona de sud a municipiului Iași, care include cartierele Bucium și Poitiers, este în acest moment cea mai defavorizată din punct de vedere al infrastructurii rutiere, în contrast evident cu investițiile propuse de autoritîăți în zona centrală și cartierul Copou. „Conform Planului de Mobilitate
Acesta subliniază că diferențele de trafic înregistrate în cele două zone (Copou și Bucium) sunt semnificative și asta nu numai la orele de vârf. „Spre comparație, traficul din cartierul Copou, care are parte de o tramă stradală destul de vascularizată din prisma alternativelor de trafic pe relația Breazu-Fundație, are valori net inferioare zonei Bucium, cele mai mari valori înregistrându-se în zona Fundație și nicidecum în zona rondului sau a Parcului Copou, unde municipalitatea dorește să construiască un pasaj subteran, acestea fiind la jumătate față de valorile de trafic din Bucium. Plus că valorile mari de trafic din această zonă se înregistrează zilnic și nu doar în week/end precum în Copou”, afirmă fostul secretar de stat, care acuză autoritățile de lipsă de interes în ceea ce privește rezolvarea problemelor de trafic din zona Bucium-Poitiers.
Cu toate acestea, susține Adrian Covăsnianu, se pare că Primăria intenționează totuși să sistematizeze și să decongestioneze traficul în zona Bucium prin realizarea de noi intersecții la nivel și nicidecum prin construcția unor pasaje subterane, la care se adaugă și construcția șoselei de centură care urmează să ocolească municipiul Iași pe relația Selgros – Poitiers - Trei Fântani - Tomești. „Pentru cine nu cunoaște, una din piedicile în calea dezvoltării infrastructurii în zona Bucium o reprezintă acea instalație/cabină electrică pe sensul de urcare pe podul Socola care nu permite sistematizarea intersecției bulevardului Poitiers cu Șoseaua Bucium. Cu toate acestea, până acum, Primăria nu a găsit nicio soluție pentru cartierul Bucium cu privire la realizarea unui pasaj subteran pe relația Bucium-Granit, intersecția Granit, intersecția bulevardului Poitiers cu Șoseaua Bucium, scoaterea traficului greu de pe Bucium, eliminarea conflictelor din trafic, amenajarea de trotuare în cartierul Bucum (zona reprezentanței Seat-Peco OMV) și aplicarea de sancțiuni pentru proprietarii ce își lasă mașinile pe domeniul public (trotuar) deși au proprietăți private în zona respectivă”, spune Adrian Covăsnianu.
Lucrările de reabilitare și modernizare a Șoselei Bucium vor fi finalizate la sfârșitul anului 2025
Proiectul privind reabilitarea și modernizarea Șoselei Bucium, demarat de Primărie în această primăvară, se ridică la suma de 22 milioane de lei inclusiv TVA și are ca termen de finalizare finalul anului viitor, lucrările fiind executate de Conest SA, firma câștigătoare a licitației organizată de autoritățile locale.
Lucrările constau în modernizarea drumului, reabilitarea podului Bucium (care va fi lărgit de la patru la cinci benzi de circulație)., modernizarea instalației de iluminat și amenajarea de piste de biciclete. Pe parcursul lucrărilor, deplasarea autovehiculelor va suferi o serie de modificări și restricții, însă autoritățile au dat asigurări că se va încerca ca acestea să nu afecteze în mod semnificativ circulația din zonă.
În lungime totală de 3.436 metri, de la intersecția cu bulevardul Poitiers până la intersecția cu stradela Păun, Șoseaua Bucium se află într-o stare avansată de degradare, îmbrăcămintea asfaltică fiind cu fisuri, crăpături, tasări și denivelări, lucru care producea un discomfort evident participanților la trafic. „Proiectul vizează lucrări de modernizare pe o porțiune de 3,4 km, pe tronsonul cuprins între intersecția cu Bulevardul Poitiers și intersecția cu stradela Păun. De asemenea, documentația prevede amenajarea de piste pentru biciclete pe întreaga lungime a tronsonului, precum și reabilitarea podului Bucium, de peste cursul pârâului Vămășoaia. Fondurile necesare realizării lucrărilor vor fi asigurate în primă fază de la bugetul local, urmărindu-se ulterior decontarea acestora prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny”, a precizat primarul Mihai Chirica. Şoseaua Bucium face parte din traseul drumului național DN 24 pe raza municipiului
Edi MACRI
Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!
Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.
Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.
Intra pe canalul nostru oficial: WhatsApp Ziarul Evenimentul
⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.
Subiecte asemanatoare
Copiii rămași în urmă. Aproximativ 5.000 de minori din Iași cresc fără părinți
O inimă din carton, trei goluri și o lecție de viață. Povestea unui tânăr fotbalist de la Știința Miroslava
Harta invizibilă a gunoaielor din Iași
Cele mai căutate rețete de post: simplitate, savoare și tradiție
România, „campioana” europeană la morți premature
„Deciziile privind Autostrada Unirii,, în mâna a trei oameni și două companii”
Produsele de post din supermarketuri, „bombe chimice” pentru sănătatea ieșenilor
Peste 1.700 de candidați susțin astăzi examenul de rezidențiat la UMF Iași
Modernizarea unei linii ferate din Regionala Iași, mai scumpă decât o autostradă montană!
UMF Iași se implică în campania națională de informare privind prevenția infecției cu HPV
Captură uriașă la Iași! Poliția a confiscat haine și parfumuri contrafăcute aduse din străinătate
Ingredientul tropical care îți lasă pielea ca după tratament scump la spa
De la ciocolată cu jumări şi piper, la ciocolată cu colivă sau leuştean
Teatrul Național Iași a rămas fără ambele memorii!
Copiii rămași în urmă. Aproximativ 5.000 de minori din Iași cresc fără părinți
O inimă din carton, trei goluri și o lecție de viață. Povestea unui tânăr fotbalist de la Știința Miroslava
Secretul tenului perfect? Se ascunde chiar în frigiderul tău!
Meci de fotbal cu 16 goluri, în Liga 4 ieșeană
Harta invizibilă a gunoaielor din Iași
Cele mai căutate rețete de post: simplitate, savoare și tradiție
România, „campioana” europeană la morți premature
Sfântul Grigorie Taumaturgul, făcătorul de minuni care a mutat pietrele din loc
Gigi Becali i-a „mitraliat” pe bosniaci și pe Michael Oliver pentru arbitrajul din Bosnia – România 3-1
„Deciziile privind Autostrada Unirii,, în mâna a trei oameni și două companii”
Bosnia – România 3-1 a produs reacții dure, imediat după fluierul final de la Zenica.
Produsele de post din supermarketuri, „bombe chimice” pentru sănătatea ieșenilor
Un nou sondaj privind alegerile locale din București a fost dat publicității și ierarhia dar și procentele diferă semnificativ față de restul sondajelo
În Turcia, în 2024, peste 1,5 milioane de turiști din motive medicale. În ultima vreme, alungirea oaselor pentru persoanele frustrate că au o înălțime sub medie, a devenit o adevărată modă
Lansarea proiectului ,,Strengthening the Alliance in the Field of Emergency Response in the Cross-Border Area - SAFER TOGETHER” / ”Consolidarea Alianței în Domeniul Răspunsului la Urgențe în Zona Transfrontalieră”, ROMD00248
Lansarea proiectului ,,Strengthening the Alliance in the Field of Emergency Response in the Cross-Border Area - SAFER TOGETHER” / ”Consolidarea Alianței în Domeniul Răspunsului la Urgențe în Zona Transfrontalieră”, ROMD00248
România află pe 20 noiembrie cu cine va juca barajul pentru CM 2026. Cine sunt potențialii adversari de coșmar
Trei zile cu mare însemnătate religioasă. Între 11 și 13 noiembrie nu se spală și nu se muncește în gospodărie
Trenul Iași – Timișoara, „obligat” să meargă cu 200 km/h!
Ieșenii își vor putea vedea istoricul medical online. Dispar rețetele și trimiterile pe hârtie
Postul de director al Palatului Culturii din Iași, scos la concurs
Situație alarmantă: trei focare active de rabie în județul Iași
Iașul riscă să devină un „deșert pietonal”. APTA cere radare fixe în oraș
Fermierul Fănel Bogos a pus pe jar DNA-ul de la Iași! În final, a fost reținut
Mascaradă pe bani publici, în Copou. Poli Iași, între rușine sportivă și faliment moral
Iașul încetinește. Tot mai mulți locuitori aleg să trăiască în ritm lent
„Ruralizare” administrativă fără precedent: Moldova ar putea pierde zeci de municipii, orașe și comune!
Trei comune din județul Iași se confruntă cu focare de rabie. Bovinele suspecte de infecție vor fi sacrificate pentru a preveni răspândirea bolii
Rămășitele ultimului domn al Moldovei, repatriate
O întreagă comunitate se unește pentru a ajuta o fetiță care are nevoie de un tratament costisitor
Tibor Selymes, noul antrenor principal al Politehnicii Iași, promite disciplină și profesionalism
Proiectul de munte al Autostrăzii Unirii prinde contur
Un nou stagiu de pregătire la Școala de robotică ROBIFEN, din Antalya, pentru elevii cuziști
Actrița din Generația de Aur, după care Ion Iliescu era topit, nu a avut liniște nici după moarte. Mormântului ei a fost cuprins de flăcări
Tony, executat. La Poli, furierii ostili performanței rezistă
Domnitorul Grigore Alexandru Ghica a revenit acasă, la Iaşi
Piața imobiliară ieșeană își revine miraculos, după majorarea TVA
Premieră națională, la Spitalul de Recuperare
Sclavie modernă, la Hadâmbu!
Șomaj record în inima Moldovei. Iași, fața nevăzută a județului care se crede european
Trei zile cu mare însemnătate religioasă. Între 11 și 13 noiembrie nu se spală și nu se muncește în gospodărie
Trenul Iași – Timișoara, „obligat” să meargă cu 200 km/h!
Ieșenii își vor putea vedea istoricul medical online. Dispar rețetele și trimiterile pe hârtie
Două spitale ieșene își caută manageri prin toată Uniunea Europeană
Bătălie aprigă pe A8, la Iași! Constructori din șase țări se luptă pentru cel mai scump tronson rutier din istorie
Postul de director al Palatului Culturii din Iași, scos la concurs
Primul parc din Iași pentru câini
Moldova
De la ciocolată cu jumări şi piper, la ciocolată cu colivă sau leuştean
Copiii rămași în urmă. Aproximativ 5.000 de minori din Iași cresc fără părinți
O inimă din carton, trei goluri și o lecție de viață. Povestea unui tânăr fotbalist de la Știința Miroslava
Harta invizibilă a gunoaielor din Iași
Cele mai căutate rețete de post: simplitate, savoare și tradiție
România, „campioana” europeană la morți premature
Politica
Un avocat realizează analiza care vizează toți pensionarii din România: Plata CASS la pensii este neconstituțională
Daniel David incriminează profesorii pentru analfabetismul din școli: Păi nu vă supărați, cine este de vină? | Sindicatele din învățământ au luat foc după declarațiile ministrului Educației
#reziștii întorc armele împotriva justiției: Tudor Chirilă, Oana Pellea și alte câteva persoane din societatea civilă sar la gâtul magistraților pentru că au făcut plângere penală pe numele Oanei Gheorghiu
Fostul șef SIE le bate obrazul intelectualilor care l-au susținut pe Nicușor Dan: De ce vă băgați, domnule, unde nu știți? Veniți și spuneți că ați greșit
Legături culturale consolidate între România și Tunisia. Iașul, un reper în promovarea artei și patrimoniului românesc peste granițe!
Proiect educațional comun România-Moldova: profesori români vor preda limba română peste Prut
Ultima Ora
Ingredientul tropical care îți lasă pielea ca după tratament scump la spa
De la ciocolată cu jumări şi piper, la ciocolată cu colivă sau leuştean
Teatrul Național Iași a rămas fără ambele memorii!
Copiii rămași în urmă. Aproximativ 5.000 de minori din Iași cresc fără părinți
O inimă din carton, trei goluri și o lecție de viață. Povestea unui tânăr fotbalist de la Știința Miroslava
