Un magistrat ieșean încasează peste 2.000 de euro lunar doar din diurnă!

1judecator

Dimensiune font:

| 11-05-2025 07:46

 * „ordonanța trenuleț” nu pare să fi fost luată în serios * printre multe altle și în ciuda măsurilor de austeritate impuse populației, Guvernul nu s-a atins de „diurna specială” acordată magistraților, deși în forma inițială a ordonanței ea fusese complet eliminată

Impactul bugetar al aplicării Ordonanței de Urgenţă nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, cunoscută ca „ordonanța trenuleț”, nu pare să intereseze prea mult Executivul. Iar asta deoarece în anumite sectoare ale statului au fost păstrate privilegiile plătite din bani publici, privilegii imposibil de înțeles de către cetățenii de rând.

În Justiție, bunăoară, unde se plătesc unele dintre cele mai mari salarii din sectorul bugetar, „ordonanța trenuleț” nu pare să fi fost luată în serios. Iar asta deoarece, printre multe altle și în ciuda măsurilor de austeritate impuse populației, Guvernul nu s-a atins de „diurna specială” acordată magistraților, deși în forma inițială a ordonanței ea fusese complet eliminată.

Dar, de dragul Justiției, s-a făcut o... derogare, pentru aproape 100 de cazuri. Iar impactul bugetar este unul semnificativ, de bună seamă, atâta vreme cât sumele plătite sunt de ordinul milioaneleor de lei anual. ,Din totalul de 218 posturi medii zilnice alocate conform art. 1 lit. a) din ordinul sus menționat, vă aducem la cunoştință faptul că pentru instanţele judecătoreşti a fost alocat un număr de 97 de posturi medii zilnice. În acest sens, ataşăm prezentei adrese, impactul bugetar estimat pentru anul 2025 aferent aplicării dispozițiilor art. XV din OUG nr. 156/2024, ce include centralizarea sumelor stabilite pentru judecătorii care funcționează în instituții din cadrul autorităților judecătoreşti de unde rezultă un cuantum de 13.587 mii lei”, a transmis președinta Înaltei Curți de Justiție, Corina-Alina Corbu.

Între cele 97 de posturi „norocoase” se află și unul de la Curtea de Apel Iași, care are repartizată pentru anul 2025 suma de 133.000 de lei, adică 11.083 lei lunar, echivalentul a peste 2.000 de euro!

„Trebuie avut în vedere că există judecătorii sau parchete cu deficit de personal care sunt poziționate în localităţi mici, la distanţe considerabile faţă de reşedinţele de judet, aspect care prezintă importanță în ceea ce priveşte asigurarea ocupării posturilor vacante cu judecători sau procurori titulari. În consecinţă, acordarea drepurilor prevăzute de O.U.G. nr. 27/2006 reprezintă o măsură care contrabalansează lipsa scăzută de atractivitate a acestor posturi pentru personalul din sistemul judiciar. De altfel, beneficiile aduse bugetului de stat prin eliminarea dreptului de a beneficia de aceste drepturi ar fi complet nesemnificative în raport cu consecințele severe ale afectării activităţii autorității judecătoreşti, cu impact direct asupra perloadei de soluţionare a cauzelor şi, prin urmare, cu repercusiuni asupra cetățeanului care se adresează justiţiei”, justifică judecătorul Elena Costache, președintele Consiliului Superior al Magistraturii. Carmen DEACONU

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
Blocul „Gulliver”, aproape de finalizare
18/05/2025 11:35

Iasul continuă să isi imbunătătească infrastructura urbană prin investitii inteligente, menite să crească eficienta energetică si calitatea vietii pentru locuitori. Un exemplu recent este modernizarea ...

Parcul central din Iași, aproape de finalizare. Un nou spațiu verde, cultural și interactiv va fi pregătit pentru redeschidere în această vară
18/05/2025 11:08

Parcul din centrul Iasului se transformă intr-un reper urban modern: lucrările sunt aproape gata, iar deschiderea este programată pentru această vară. Lucrările de modernizare continuă intr-un ritm alert ...

HazarDance 2025 electrizează Iașul. Flamenco, dans contemporan și acrobații care provoacă Bestia interioară
17/05/2025 13:27

  În perioada 17-22 mai 2025, Iasul devine centrul dansului contemporan, găzduind HazarDance, festivalul care face parte din Romanian Creative Week, cel mai amplu eveniment dedicat industriilor cre ...

Opera Națională Română din Iași încheie stagiunea cu zece spectacole și o premieră Mozart
17/05/2025 11:59

Ultima lună a stagiunii 2024–2025 se anuntă spectaculoasă la Opera Natională Romană din Iasi. Institutia lirică pregăteste zece intalniri speciale cu publicul, printre care o premieră plină de pr ...

Trei idei șic de week-end în Iași care te scot din rutină fără să ieși din oraș
17/05/2025 10:04

Iesenii au inceput să redescopere orasul altfel, mai ales in weekendurile in care nu vor să plece prea departe, dar simt nevoia de evadare, relaxare si un pic de frumusete locală. Fie că esti pasionat de ...

Iașul explodează pe harta evenimentelor corporate
17/05/2025 09:54

Cine ar fi crezut că Iasul, cunoscut mai ales pentru trecutul său academic si cultural, avea să se reinventeze in doar cativa ani ca unul dintre cele mai efervescente centre de evenimente transformatoare din ...

Călătorii gratuite cu tramvaiele de epocă, în Noaptea Muzeelor
17/05/2025 08:21

Iesenii sunt invitati sambătă, 17 mai 2025, intre orele 17:00 - 21:00, la un eveniment inedit dedicat pasionatilor de transport public si istorie urbană. „Descoperă tramvaiele de altădată” pro ...

Modificări brutale pe piața imobiliară
17/05/2025 08:21

* in momentul in care moneda euro a depăsit pragul de 5 lei, piata imobiliară autohtonă s-a transformat complet * la Iasi, de exemplu, un apartament evaluat la 120.000 euro a trecut de la echivalentul a 597. ...

Iașul, în epicentrul riscului seismic. Un „tunel energetic” canalizează undele cutremurelor direct spre Moldova!
17/05/2025 08:20

* renumitul fizician iesean Silviu Gurlui sustine că respectivul canal tectonic se intinde pe o distantă de aproximativ 1.100 km, pornind din nordul Mării Egee si traversand Macedonia, Bulgaria, sudul Romani ...

Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
16/05/2025 21:11

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei