România, aproape de o finanțare record. Marcel Boloș: '6 miliarde de euro pentru oamenii care duc greul scumpirilor la energie și transport'

00000  ULTIMA-ORA-pe

Dimensiune font:

| 17-06-2025 13:43

 marcel boloș

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a anunțat marți că România va putea accesa aproximativ 6 miliarde de euro din Fondul Social pentru Climă, bani care vor fi utilizați pentru a sprijini direct populația vulnerabilă afectată de costurile ridicate ale energiei și de lipsa infrastructurii de transport.


Noua linie de finanțare face parte din Planul Național Social pentru Climă, un instrument european dedicat sprijinirii tranziției verzi în mod echitabil. Conform ministrului, fondurile vor viza două direcții majore: eficientizarea energetică a locuințelor și dezvoltarea unui transport public accesibil în zonele defavorizate.


„Planul Național Social pentru Climă este cel mai nou instrument care ne va aduce oportunități uriașe din bani europeni, prin Fondul Social pentru Climă.
Concret, România va dispune de bani să intervină acolo unde este cea mai mare nevoie: acolo unde e frig în casă iarna, acolo unde copiii fac kilometri pe jos până la școală, acolo unde energia e prea scumpă și transportul nu există.
În România există aproximativ 9 milioane de locuințe, dintre care peste 4,4 milioane sunt mai vechi de 50 de ani – adesea prost izolate și mari consumatoare de energie, indiferent de anotimp.
Tocmai de aceea, este un pas prin care arătăm că tranziția verde trebuie să fie și justă, dar și umană..nu doar ecologică.
Cum?
Putem folosi acești bani europeni în două direcții esențiale:
1. Condiții mai bune în locuințe pentru familiile cu venituri mici și micii antreprenori vulnerabili.
Fie că e vorba de lucrări de izolație, schimbarea ferestrelor, instalarea de pompe de căldură și panouri solare. De asemenea, putem vorbi de sisteme de încălzire centralizată în zonele rurale, acolo unde oamenii încă se încălzesc cu lemne.
Instrumentul va cuprinde și sprijin pentru antreprenorii vulnerabili. Microîntreprinderile sunt prinse într-un cerc vicios: facturile la energie le consumă aproape tot profitul, dar nici nu-și permit să investească în soluții mai eficiente. Dacă măresc prețurile, riscă să piardă clienții în fața marilor lanțuri.
Vom ajuta aceste afaceri, să poată rezista, să se dezvolte și să rămână în mijlocul comunităților pe care le deservesc.
2. Transport accesibil pentru cei care nu au altă opțiune.
Fondurile vor permite achiziționarea de microbuze, autobuze, tramvaie, vagoane de tren și nave fluviale electrice, dar și dezvoltarea infrastructurii aferente. Mă refer aici la stații moderne, noduri de legătură și platforme intermodale.
În sate și orașe mici, acolo unde nu există transport public, mașina devine singura cale spre școală, spital sau locul de muncă. De aceea, finanțăm soluții de mobilitate care să ofere alternative reale. Vrem ca fiecare om, indiferent unde locuiește, să poată ajunge acolo unde are nevoie – nu din noroc, ci pentru că are acest drept.
Putem vorbi concret despre un sistem de transport public adaptat exact pentru cei care au nevoie:
– oameni din sate care trebuie să ajungă la spital, la școală sau la locul de muncă din oraș;
– locuitori din zone urbane foarte sărace, care nu au legături directe cu serviciile esențiale;
– comunități izolate, cum este Delta Dunării, unde se vor achiziționa bărci electrice pentru transport de persoane”, susține Boloș.
Ce urmează?
Prima propunere oficială de intervenții a fost deja transmisă Comisiei Europene, iar în perioada următoare vor avea loc consultări publice cu autoritățile locale și societatea civilă. Marcel Boloș a subliniat că programul este „în curs de construire” și a promis transparență în fiecare etapă, de la selecția proiectelor până la criteriile de eligibilitate.



„Este doar începutul unui demers amplu, cu impact social profund, care poate schimba în bine viața a sute de mii de români”, a concluzionat ministrul. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Grumazesti, spatiu 12,90 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Licitatie com. Grumazesti, teren intravilan 850 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren in suprafata de 850 mp, situat in intravilanul satului Curechistea, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, identificat cu nr.cadastral 50232 si cartea funciara nr. 50232 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 73/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 8,62 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 69/06.06.2025 si OUG nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 04.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 14.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
România nu mai poate susține gratuitățile. Ce spune premierul Ilie Bolojan
09/07/2025 06:47

Premierul Ilie Bolojan a anuntat că pensiile de peste 3.000 de lei si mamele in concediu vor fi taxate cu CASS, deoarece sistemul sanitar are mai multi beneficiari decat contributori. Măsura vine in contextul ...

Iancu Guda: Topul marilor restanțieri golesc bugetul României. Datoriile a 1.000 de companii depășesc de patru ori impactul creșterii TVA
09/07/2025 06:46

Iancu Guda scoate la lumină adevăratul focar al deficitului bugetar: 1.000 de companii datorează statului peste 46,6 miliarde lei, mai mult decat tot castigul estimat prin cresterea TVA la 21%. Intr-o analiz ...

Blackout în România? Noul ministru al energiei, anunț de ultimă oră: „Putem avea pene de curent”
08/07/2025 14:57

 Noul ministru al energiei, Bogdan Ivan, a vorbit despre posibilitatea ca Romania să se confrunte cu o pană majoră de curent. Chiar dacă in ultimele zile consumul a crescut cu 300 de MWh, productia din ...

Prețul motorinei urcă înainte de marea scumpire fiscală. Apar primele semne ale valului de taxe din 1 august
08/07/2025 14:23

  Liderul pietei de distributie a carburantilor, OMV Petrom, a crescut marti, 8 iulie, pretul motorinei cu 4 bani pe litru, in timp ce benzina a rămas momentan la acelasi nivel. Scumpirea survine cu ...

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: Iulie 2025 TEXTGEN – Dezvoltare unitate productivă inovatoare în domeniul textilelor tehnice și funcționale în cadrul SC MAJUTEX SRL
08/07/2025 12:24

COMUNICAT DE PRESĂ Data: Iulie 2025 TEXTGEN – Dezvoltare unitate productivă inovatoare in domeniul textilelor tehnice si functionale in cadrul SC MAJUTEX SRL

Mircea Coşea desfiinţează măsurile lui Bolojan: „Unde să ne mai dezvoltăm când economia cade, când nu este susţinută de consum?”
08/07/2025 09:43

Expertul in economie, profesor universitar dr. Mircea Coşea, spune că pachetul măsurilor fiscale prezentat de ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, este un lucru toxic pentru economia ţării. Mircea Co ...

Ce se întâmplă cu indicele ROBOR care ne afectează ratele și creditele
08/07/2025 09:37

Indicele ROBOR la trei luni, in functie de care se calculează costul creditelor de consum in lei, a variat, luni, cu 0,11%. Cum ne influentează ratele. Ce se intamplă cu indicele ROBOR care ne afectează ra ...

Deep in the Forest bate la ușă – ești gata?
08/07/2025 09:20

În cateva zile, cortul e deja montat. Muzica răsună printre copaci. Si undeva, in pădure, te regăsesti. Asta inseamnă Deep in the Forest – nu doar un festival, ci o stare. De la primele acor ...

Comunicat de presă „ FONDUL PENTRU MODERNIZARE” Mai 2025 Lansarea proiectului: „Realizare capacitatilor noi de producere energie electrica din surse solare in comuna Cotnari, judetul Iasi”
08/07/2025 09:00

 Comunicat de presă  „ FONDUL PENTRU MODERNIZARE” Mai 2025 Lansarea proiectului: „Realizare capacitatilor noi de producere energie electrica din surse solare in comuna Cotnari, ...

Varianta finală a măsurilor fiscale adoptate de Guvernul Bolojan (oficial)
07/07/2025 20:28

 Proiect de Lege măsuri fiscale Guvern Varianta finală a proiectului de lege privind măsurile fiscale adoptat de Guvernul Bolojan si consultat de G4Media prevede plata de contributii de asigură social ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei