Se schimbă regulile pentru pensiile private ale românilor! Cum și când se pot retrage banii din cont

000000  ULTIMA-ORA

Dimensiune font:

| 13-06-2025 11:40

Se schimbă regulile pentru pensiile private ale românilor! Este vorba despre modul de plată a pensiilor private din Pilonul II (obligatoriu, administrat privat) și Pilonul III (opțional, administrat privat). Iată cum și când se pot retrage banii din cont.


Se schimbă regulile pentru pensiile private ale românilor!
Un nou proiect legislativ vine cu modificări importante la pensiile private ale românilor. Proiectul reglementează organizarea și funcționarea sistemului de plată a pensiilor private. Furnizorii de pensii private por fi adminsitratorii de fonduri de pensii private, societăţile de asigurare de viaţă, societăţile de administrare a investiţiilor, societăţile de plată a pensiilor private constituite în baza legii, ca societăţi pe acţiuni
.

 

 
Românii care au contribuit la aceste fonduri private au două opţiuni de retragere a banilor din cont: retragere programată, adică pensii plătite pentru o perioadă limitată de timp, până la rambursarea întregului activ personal, sau pensii viagere, pensii care se vor plăti pe întreaga durată de viaţă a membrului sau a supravieţuitorului, în cazul pensiei viagere cu componentă de supravieţuitor. De asemenea, aceştia vor putea solicita retragerea unei sume forfetarede până la 25% sau chiar întreaga suma acumulată, doar în anumite condiții, notează profit.ro. Mulți români au încredere în pilonul privat de pensie și depun bani pentru pensiile administrate privat și pentru pensiile facultative.


 
Românii care contribuie la Pilonul II de pensie privată trebuie să știe că banii adunați se pot scoate doar în momentul în care persoana iese la pensie. De asemenea, poate fi verificată această sumă adunată la Pilonul II pe site-ul Autorității de Supraveghere Financiară.

Ce sume se depun lunar la pensia privată
Mulți români caută soluții alternative pentru a avea un venit satisfăcător în momentul pensionării. Una dintre opțiunile cele mai populare și accesibile este economisirea pentru pensie prin Pilonul II și III de pensii private. Pilonul II este obligatoriu pentru toți salariații, iar suma contribuită lunar ajunge într-un cont personal, gestionat de o companie privată. În 2025, cota de contribuție în sistemul de pensii private a crescut de la 3,75% la 4,75%. În schimb, Pilonul III este facultativ și poate fi accesat de orice persoană care dorește să economisească suplimentar pentru pensionare. Valoarea minimă a contribuției este de 60 de lei/lună, iar cea maximă, de 15% din venitul brut lunar.

Românii care nu știu unde le ajung banii de pensie privată pot afla această informație online, cu ajutorul unei aplicații. În cererea online aceștia trebuie să furnizeze prenumele, numele și codul numeric personal. Prin contribuțiile lunare la pensia privată, românii își asigură un venit în plus la pensionare. Cert este că românii care au acumulat bani la sistemul de pensie privată pot retrage banii doar în momentul în care au ieșit la pensie.

Pentru a revendica sumele din contul de pensie Pilonul II trebuie depuse personal la administratorul fondului de pensii administrat privat câteva documente și anume: cererea de revendicare (original) completată și semnată, cartea de identitate sau pașaport valabil emis de autoritățile române (copie), decizie administrativă privind acordarea pensiei de limită de vârstă emisă de Casa de Pensii Publice (copie legalizată) și extras de cont bancar. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:10

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND LANSAREA PROIECTULUI „Platformă de evaluare a agenților și modelelor AI” STRONGBYTES CONSULTING SRL
11/07/2025 14:01

 COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND LANSAREA PROIECTULUI „Platformă de evaluare a agentilor si modelelor AI” STRONGBYTES CONSULTING SRL

Investiții pentru digitalizarea societății White Works Support SRL - Finalizare proiect -
11/07/2025 13:41

  Investitii pentru digitalizarea societătii White Works Support SRL - Finalizare proiect -    

 COMUNICAT DE PRESĂ FINALIZAREA PROIECTULUI „Dezvoltare KONSCHAFT S.R.L. prin achiziție de active corporale și necorporale” Cod SMIS: 317400
11/07/2025 13:30

  COMUNICAT DE PRESĂ FINALIZAREA PROIECTULUI „Dezvoltare KONSCHAFT S.R.L. prin achizitie de active corporale si necorporale” Cod SMIS: 317400  

Leul pierde teren în raport cu euro. Cursul valutar anunțat de BNR pentru vineri
11/07/2025 13:15

Leul scade in raport cu principala monedă europeană. Astfel, potrivit Băncii Centrale, un euro se tranzactionează, vineri, cu 5.0810 lei fată de 5.0774 lei cat a fost joi. Dolarul american creste si el in ...

Curtea de Conturi a transmis Parlamentului Raportul pe anul 2023/ Valoarea prejudiciilor e de 758 milioane lei, a veniturilor suplimentare de 779 milioane lei, iar a abaterilor financiare de 82.703 milioane lei
11/07/2025 12:19

 Curtea de Conturi a Romaniei anunţă, vineri, că a transmis Parlamentului Raportul public pe anul 2023, Raportul de activitate al instituţiei pe anul trecut şi rapoartele referitoare la finanţele pub ...

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Numele beneficiarului: ZOORK S.R.L. Iași
11/07/2025 11:50

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Numele beneficiarului: ZOORK S.R.L. Iasi

Salariile din România au scăzut în mai 2025. Câștigul salarial mediu net, în declin cu 2,5%
11/07/2025 11:45

Această tendintă descendentă se reflectă in majoritatea sectoarelor economice. Unele dintre industriile cele mai afectate sunt cele din domeniul asigurărilor si al fondurilor de pensii private, care au inr ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 316179 Digitalizarea societatii Grande Exito SRL
11/07/2025 11:08

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 316179 Digitalizarea societatii Grande Exito SRL          

Deep in the Forest bate la ușă – ești gata?
11/07/2025 11:00

Astăzi, 11 Iulie, cortul e deja montat. Muzica răsună printre copaci. Si undeva, in pădure, te regăsesti. Asta inseamnă Deep in the Forest – nu doar un festival, ci o stare. De la primele acordur ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Anunț privind începerea proiectului „SISTEM INTEGRAT DE COLECTARE ȘI VALORIFICARE A GUNOIULUI DE GRAJD ÎN COMUNA FÂNTÂNELE”
11/07/2025 10:39

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Anunt privind inceperea proiectului „SISTEM INTEGRAT DE COLECTARE SI VALORIFICARE A GUNOIULUI DE GRAJD ÎN COMUNA FÂNT&A ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei