Zece locuri de muncă din clasa de mijloc pe care inteligența artificială le va înlocui până în 2030

5_11zon

Dimensiune font:

| 23-04-2025 06:10

Inteligența artificială (AI) transformă rapid joburile, cu implicații semnificative pentru ocuparea forței de muncă în clasa de mijloc, scrie New Trader U, care notează că, în timp ce inteligența artificială creează noi oportunități, rolurile tradiționale care au oferit până acum venituri stabile sunt amenințate.

Analizele realizate de organizații precum Forumul Economic Mondial, McKinsey și Forbes, sugerează că anumite profesii se vor confrunta cu perturbări substanțiale până în 2030.

Iată care ar fi cele zece locuri de muncă din clasa de mijloc vulnerabile la automatizarea AI, pe care interligența artificială le va înlocui cel mai probabil până în 2030, potrivit sursei citate:

1. Funcționari care se ocupă cu introducere a datelor

Introducerea datelor implică sarcini repetitive, structurate, pe care AI le poate gestiona foarte eficient. Tehnologiile de recunoaștere optică a caracterelor (OCR) și de procesare a limbajului natural (NLP) permit sistemelor AI să proceseze volume mari de date, inclusiv intrări scrise de mână sau nestructurate, mai rapid și cu mai puține erori decât lucrătorii umani.

Deja, în industriile financiare, medicale și logistice, automatizarea proceselor robotizate (RPA) reduce deja nevoia de funcționari pentru introducerea datelor.

McKinsey consideră că rolurile de procesare a datelor ar putea înregistra o automatizare de până la 30% a sarcinilor până în 2030. Capacitatea tehnologiei de a lucra continuu fără oboseală sau erori face ca această profesie să fie deosebit de vulnerabilă la automatizare, arată sursa citată.

2. Contabili

Există platforme de contabilitate bazate pe inteligență artificială care se ocupă din ce în ce mai mult de sarcini financiare de rutină, cum ar fi contabilitatea, calculele fiscale și raportarea financiară.

Astfel de sisteme pot procesa reglementări fiscale complexe mai eficient decât oamenii, minimizând în același timp erorile.

Tehnologia folosește o combinație de inteligență artificială generativă, automatizare a proceselor robotice și software specializat de contabilitate pentru a transforma fluxurile de lucru financiare.

Cca 20% din locurile de muncă contabile ar putea fi automatizate până în 2030, arată proiecțiile pentru acest sector, rolurile entry-level și de rutină confruntându-se cu cel mai mare risc.

Chiar dacă eliminarea completă a contabililor este puțin probabilă, mulți profesioniști trebuie să treacă la funcții de consultanță sau strategice care să valorifice capacitățile umane distincte, cum ar fi construirea de relații și judecata complexă.

Predicțiile arată că până în 2030, 100% din pregătirea fiscală de bază ar putea fi finalizată 100% cu software AI.

3. Asistenți administrativi

Asistenții virtuali bazați pe inteligență artificială care folosesc procesarea limbajului natural pot înțelege contextul, prioritiza informațiile și gestiona fluxurile de lucru cu o implicare umană minimă.

Forumul Economic Mondial estimează, până în 2030, scăderi semnificative ale rolurilor administrative.

Microsoft Copilot este doar unul dintre instrumentele care demonstrează deja capacitatea AI de a gestiona eficient sarcinile de birou de rutină.

Asistenții executivi de nivel înalt umani care gestionează munca complexă bazată pe relații pot fi în continuare căutați de angajatori, dar multe poziții administrative standard vor dispărea probabil.

4. Reprezentanți ai serviciului clienți

De la depanare la vânzări de bază, chatbot-urile AI și asistenții virtuali se ocupă acum de multe întrebări ale clienților. Astfel de sisteme funcționează 24/7 și se îmbunătățesc continuu prin învățarea automată prin analizarea modelelor în interacțiunile cu clienții. Procesarea limbajului natural le permite să înțeleagă și să răspundă din ce în ce mai inteligent la intrările de text și voce.

Până la 30% din sarcinile de servicii pentru clienți ar putea fi automatizate până în 2030.

Problemele complexe care necesită inteligență emoțională și judecată mai nuanțată vor necesita în continuare intervenție umană, însă rolurile de rutină ale serviciului pentru clienți dispar treptat pe măsură ce capacitățile AI avansează.

5. Designeri grafici

Instrumentele AI generative permit neexperților să producă rezultate de înaltă calitate fără pregătire specializată.

Progresele AI remarcabile în crearea de imagini, logo-uri și materiale de marketing de calitate profesională bazate pe solicitări simple de text amenință multe joburi.

Deja multe aspecte ale creării și editării imaginilor sunt automatizate de instrumente precum funcțiile Ideogram, Midjourney și Canvas AI .

Este de așteptat ca până în 2030, rolurile de design entry-level și repetitive să dispară. Designerii umani se vor concentrează pe lucrări cu concept înalt, cu rezonanță emoțională, care necesită o înțelegere mai profundă a contextului cultural și a psihologiei umane.

6. Juriști care efectuează sarcini de rutină

Instrumentele AI analizează contracte, sortează documente, cercetează jurisprudența și chiar redactează documente juridice standard cu o sofisticare din ce în ce mai mare. Modelele de învățare automată pot procesa baze de date juridice și pot identifica informații relevante mai repede decât oamenii.

Activitatea juridică strategică va rămâne însă condusă de oameni, însă sarcinile de rutină se vor confrunta cu o automatizare semnificativă până în 2030.

7. Analiști care fac cercetare de piață

Pentru multe funcții de bază ale analiștilor care fac cercetare de piață, AI pare să aibă performanțe mai bune. Inteligența artificială excelează în procesarea seturilor mari de date, identificarea tendințelor și prezicerea comportamentului consumatorilor

Algoritmii de învățare automată pot detecta modele în datele consumatorilor care ar putea scăpa atenției umane, în timp ce instrumentele de sondaj bazate pe inteligență artificială simplifică procesele de colectare și analiză a datelor, mai arată New Trader U,

Instrumentele de analiză AI vor domina cercetarea de piață, până în 2030, nevoia de analiști umani în roluri de rutină urmând să scadă substanțial.

8. Analiști financiari

Deja algoritmii de tranzacționare automatizați și robo-advisorii demonstrează capacitatea AI de a analiza piețele și de a face recomandări de investiții fără intervenție umană.

Peste jumătate din sarcinile actuale ale analiștilor financiari ar putea fi automatizate până în 2030, potrivit proiecțiilor făcute pentru acest domeniu.

Totuși, pozițiile de consiliere strategică care necesită managementul relațiilor și o judecată etică complexă vor avea în continuare nevoie de analiști financiari umani.

9. Cei care execută activități de scriere tehnică (redactare tehnică)

Scrierea tehnică implică crearea de documentație, manuale de instrucțiuni și ghiduri, activități pe care și AI generativă le poate îndeplini.

Raportul Forrester din 2023 arată că cei care activează în acest domeniu se confruntă cu o vulnerabilitate foarte mare în fața sistemelor AI, care demonstrează capacitatea de a produce documentație precisă și consecventă în mai multe formate.

Până în 2030, posturile de redactare tehnică rămase se vor concentra probabil pe documentație complexă sau foarte specializată care necesită o expertiză profundă în domeniu.

10. Operatori de telemarketing

Una dintre cele mai automatizabile profesii ale clasei de mijloc este telemarketingul. Roboții vocali bazați pe inteligență artificială pot gestiona apelurile de ieșire și pot procesa răspunsurile mai eficient decât telemarketerii umani, printre multe alte sarcini

Interacțiunile cu clienții folosind tehnologii AI conversaționale și de sinteză vocală se prefigurează a fi viitorul în acest domeniu până în 2030.

Concluzie

Deși AI va perturba semnificativ aceste profesii din clasa de mijloc până în 2030, peisajul general al ocupării forței de muncă este mai complex.

Forumul Economic Mondial estimează că, în ciuda faptului că AI va înlocui aproximativ 92 de milioane de locuri de muncă până în 2030, va crea aproximativ 170 de milioane de noi roluri în domenii precum dezvoltarea AI, știința datelor și colaborarea om-AI.

Cristina Stancu adevarul.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
 Comunicat de presă - FINALIZARE PROIECT  „DEZVOLTAREA SOCIETATII DERMACLAS.CLINIC SRL PRIN ACHIZITIA DE ECHIPAMENTE“ - cod SMIS: 316901
16/05/2025 14:14

 Comunicat de presă - FINALIZARE PROIECT „DEZVOLTAREA SOCIETATII DERMACLAS.CLINIC SRL PRIN ACHIZITIA DE ECHIPAMENTE“ - cod SMIS: 316901  

Cursul valutar anunțat joi de BNR: Euro a fost cotat la 5,1032 lei
16/05/2025 13:05

 Leul s-a apreciat foarte putin joi, in raport cu euro, care a fost calculat de Banca Natională a Romaniei (BNR) la 5,1032 lei, fată de 5,1036 lei cu o zi in urmă. În schimb, leul a pierdut t ...

Scădere puternică a preţurilor petrolului, joi, pe fondul posibilului acord nuclear dintre SUA şi Iran
16/05/2025 12:33

Cotaţiile petrolului au inregistrat joi o scădere accentuată, după ce preşedintele american Donald Trump a anunţat progrese semnificative in negocierile pentru un acord nuclear cu Iranul. Investitorii ant ...

Culmea birocrației, la ANAF: „Fiscul îți cere să mergi la ei, la sediu, cu copii după documentele depuse online!”
16/05/2025 12:27

* „Toate documentele depuse online au fost semnate digital cu certicat emis de ANAF! Totusi, a trebuit să stau la 2 ghisee. O coadă pentru Declaratia 150, o altă coadă pentru Declaratia SPV. La ghiseu ...

Probleme la cel mai mare combinat siderurgic din România!
16/05/2025 12:17

Probleme la cel mai mare combinat siderurgic din Romania! Unitatea din Galati la care lucrează aproximativ 4.000 de oameni a intrat intr-o procedură juridică protectoare, adică o procedură de protectie leg ...

Cum să amenajezi un birou acasă? Alege un birou de calitate, reglabil pe înălțime
16/05/2025 09:38

 Să lucrezi de acasă sună minunat – in teorie. Cafeaua e mereu la indemană, pijamalele sunt un standard vestimentar acceptabil si nimeni nu te judecă dacă tastezi cu pisica in brate. Dar după ...

 Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”   COMPLEX ONYX S.R.L.
16/05/2025 09:00

   Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”  COMPLEX ONYX S.R.L.     

Avertisment dur pentru Romania. Nu se vor mai putea tine lucrurile sub control:Nu va fi bine...
16/05/2025 06:54

Profesorul de economie Mircea Cosea avertizează că efectele instabilitătii politice rezultate in urma primului tur al alegerilor prezidentiale se resimt deja in economie. Luni dimineată, bursa a deschis pe ...

Cutremur financiar in Romania.Apocalipsa economica este deja aici.
16/05/2025 06:50

Economia Romaniei, la pămant! „Instabilitatea economică este deja aici si nici măcar cu cresteri de taxe nu se vor mai putea tine lucrurile sub control”, avertizează profesorul de economie mondială Chr ...

Loto. Rezultatele tragerilor de joi, 15 mai, 2025. Report de 3,64  milioane de euro la Joker
15/05/2025 20:39

  Numere extrase joi, 15 mai 2025 Loteria 6/49: 26, 30, 5, 7, 19, 36 Loteria 5/40: 40, 37, 29, 33, 38, 9 Joker: 44, 9, 26, 3, 2, +12 Noroc: 5, 5, 1, 9, 8, 7, 1 Noroc Plus:&nb ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei