default

Dimensiune font:

„Administraţia actuală nu vede Iaşul ca pe un actor regional relevant”

| 27-11-2018 08:22

 

Cei 320 kilometri ai noii Autostrăzi Iaşi – Târgu Mureş, care ar duce la realizarea unei mai bune legături între localităţi urbane şi rurale din această zonă a ţării, au stârnit nenumărate dispute politice. Ca membru al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor, liberalul ieşean Marius Bodea s-a implicat activ în ultima perioadă în proiectul acesta, care vizează una dintre cele mai complexe opere constructive de interes public. Concluzia sa este cât se poate de clară: proiectul Autostrăzii Unirii este împotmolit din cauza nepăsării PSD-ALDE faţă de Moldova.

 

- Domnule deputat, în ultima perioadă au fost descoperite adevărate „tezaure” ascunse în nişte… valize. Inclusiv dumneavoastră aţi prezentat un document „care face parte dintr-o valiză de alte documente despre activitatea la limita legii a primarului Iaşului”, după cum aţi precizat... Fiecare politician cu valiza sa?

- Fiecare politician are valiza sa… Valiza mea conţine ce am făcut eu pentru Iaşi cât am fost manager al Aeroportului. E burduşită cu investiţiile europene de acolo, care au oferit Iaşului o şansă extraordinară de a se dezvolta. Valiza domnului primar, din păcate, e burduşită cu promisiuni şi nerealizări, cu activităţi de favorizare a unor grupuri de interese, mai ales din zona imobiliară.

Ideea realizării Autostrăzii A8 prin parteneriat public-privat este absurdă”

- Autostrada A8 este cerută cu insistenţă de mai multe ONG-uri, şi s-a aflat în aproape toate programele electorale ale partidelor în ultimii ani. Aţi spus, la un moment dat, că dezbaterile au o concluzie clară: din cauza actualului Guvern, acest proiect este blocat. S-a votat legea, dar scepticismul a rămas, mai ales că se insistă asupra variantei parteneriat public-privat...

- Promovarea de către Guvern a propunerii de parteneriat public-privat pentru această autostradă înseamnă, în traducere directă, că proiectul nu va fi niciodată finalizat. Nu există niciun exemplu de proiect public din România realizat prin parteneriat public-privat. Iar această soluţie este cu atât mai absurdă cu cât, în nenumărate rânduri, comisarul european pentru Dezvoltare Regională, colega celor din PSD, doamna Corina Creţu, a spus că „există fonduri, dar nu există proiecte”! Acest proiect este blocat din cauza actualului Guvern pentru că, din 2016, nici măcar nu au reuşit să finalizeze reactualizarea studiilor de fezabilitate. Proiectul este împotmolit din cauza nepăsării PSD-ALDE faţă de Moldova.

- De ce politicienii nu înţeleg întotdeauna importanţa colaborării între partide? La dezbaterea de la Iaşi, de acum două săptămâni, care a vizat acest proiect, au participat puţini parlamentari ieşeni…

- Am făcut apel la colaborarea cu toţi parlamentarii ieşeni, în repetate rânduri. Şi, în câteva rânduri, am reuşit să îi coalizez. Amintiţi-vă că la bugetul pentru anul 2018 am reuşit să îi conving să susţină amendamentele pentru alocarea de fonduri pentru autostradă. După, din păcate, la votul final în plen, a prevalat supunerea faţă de decizia partidului de guvernământ de a nu susţine niciun amendament. Eu sunt convins că în forul lor lăuntric, parlamentarii PSD şi ALDE susţin acest proiect, doar că, din ce observ, prevalează obedienţa faţă de partid.

- La începutul anului se spunea despre caietele de sarcini că „sunt prost făcute, valorile estimate sunt mult mai mici decât cele reale, contractele încheiate cu instituţiile de stat sunt în defavoarea celor care lucrează”. Nici studiile de fezabilitate nu mai sunt actuale... Cum stau lucrurile, de fapt?

- Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere spune că autostrada Târgu Mureş - Iaşi este blocată pentru că DNA a cerut CNAIR nişte informaţii despre studii de fezabilitate. Totuşi, ce legătură are o investigaţie a Parchetului cu blocarea unui proiect de infrastructură critic pentru România? Această scuză este aberantă pentru că, dacă DNA cere nişte informaţii pentru un anumit dosar, atunci e în regulă ca instituţia publică respectivă să nu mai facă nimic pe orice are legătură tangenţială cu subiectul dosarului? Este, de fapt, o încercare jenantă de a ascunde incompetenţa şi dezinteresul prin aruncarea vinei asupra DNA. Acum, proiectul este blocat şi nici reactualizarea studiilor de fezabilitate nu a fost reluată. Motivele sunt absolut nejustificate. Este, de fapt, o premeditare pentru ca acest proiect să fie îngropat.

Cetăţenii Moldovei plătesc taxe şi impozite mai mult decât primesc prin subvenţii, de la Guvern”

- Având în vedere dificultăţile create de natura vulcanică a Carpaţilor Orientali, consideraţi că studiile geotehnice au fost corect alcătuite? Nu uitaţi că în situaţii mai puţin complicate, din zona dealului Aciliu, de lângă Sibiu, de exemplu, s-au făcut greşeli grave, care au condus la demolarea ulterioară a unor porţiuni întregi de autostradă...

- O autostradă montană presupune să mergi în detalii foarte, foarte amănunţite atunci când realizezi studiile geotehnice, ca să ştii costul real. Pentru că o mică abatere de la costul Studiului de fezabilitate poate însemna o creştere a costurilor de peste 10 ori. Luaţi exemplul autostrăzii care este în curs de realizare Lujoj-Deva, în zona Şoimuş. Studiul geodezic realizat acolo spunea că Şoimuşul este un deal din gresie foarte stabilă. Ori, am văzut că lucrurile nu stau deloc aşa şi a avut loc o surpare tocmai pentru că studiul nu a mers până la cele mai mici detalii. Exemplul oferit de dumneavoastră se încadrează în aceeaşi categorie. CNAIR a reluat licitaţia pentru reactualizarea studiilor de fezabilitate şi a venit Curtea de Conturi şi a întrebat „de ce mai faceţi reactualizare dacă aveţi deja un studiu de fezabilitate?”. Şi cei de la CNAIR s-au blocat şi nu au fost în stare să le explice celor de la Curtea de Conturi că e vorba de alte studii, mult mai detaliate, pentru a se evita situaţiile de adiţionare a contractului de lucrări sau, mai grav, de alunecări de teren şi distrugere a ceea ce urmează să se construiască.

- De ce nu se ia în considerare construcţia unei autostrăzi cu taxă, care să fie încasată de constructor pentru o perioadă de timp, şi modificarea legii exproprierilor în sensul avantajării investiţiilor de acest gen, care ar necesita din partea statului român eforturi financiare minime?

- Statul român, prin însăşi Constituţia sa, trebuie să asigure dezvoltarea echilibrată a întregii Românii. Cei 4 milioane de cetăţeni din Moldova, Regiunea de Nord-Est, plătesc taxe şi impozite mai mult decât primesc prin subvenţii de la Guvern. În ultimii patru ani, noi, moldovenii, am contribuit cu un miliard de lei mai mult decât am primit de la Guvern. Asta înseamnă că noi avem dreptul la această autostradă, avem dreptul ca ea să fie realizată de către Guvern. Apoi, această autostradă este pe reţeaua TEN-T Core Network a Uniunii Europene, adică pe reţeaua principală de transport pan-europeană. Asta înseamnă că proiectul este finanţabil cu bani de la Comisia Europeană. Dacă există posibilitatea accesări de bani „gratis”, de ce să concesionăm realizarea acestei autostrăzi către un investitor privat?

Fiecare se implică aşa cum crede de cuviinţă”

- Ce şanse sunt pe termen mediu de dezvoltare a relaţiilor comerciale pe ruta Iaşi - Kiev şi Iaşi - Lvov, în condiţiile în care aceste două oraşe mari ucrainene se află pe traseul reţelei intercontinentale Belt and road Initiative, pe care statul chinez o desfăşoară în acest moment?

- Acest nou Drum al Mătăsii are şansa să devină un „proiect al secolului”, de mare interes inclusiv pentru România. Însă, este necesară o atentă coordonare a implicării noastre cu agenda Uniunii Europene şi cea transatlantică. Şansele, în contextul actual, sunt minime, pentru că administraţia actuală nu vede Iaşul ca pe un actor regional relevant, nu vede posibilitatea ca Iaşul să devină un adevărat stakeholder la graniţa de Est a Uniunii Europene, un pivot în relaţia cu Asia. Din păcate!

- De ce impun partidele de la centru în funcţii de senatori sau deputaţi de Iaşi oameni care nu au nicio legătură cu realităţile judeţului nostru? Câţi dintre reprezentanţii judeţului Iaşi în Parlament sunt cu adevărat cunoscuţi de populaţia judeţului?

- Fiecare se implică aşa cum crede de cuviinţă. Indiferent că au fost în funcţii oameni care au ajuns în Parlament „impuşi” de la Centru, eu am încercat să colaborez şi să încerc să valorific atuurile fiecăruia pentru oraşul nostru. Pentru că, în fond, noi asta facem, servim comunitatea şi interesele Iaşului.

- Este parlamentarul român un personaj de la care se aşteaptă, înainte de orice, obedienţă faţă de şefii politici?

- Poate aşa este la PSD-ALDE, dar la PNL vă asigur că există o democratizare reală a activităţii grupului de parlamentari. Avem multe dezbateri şi puncte de vedere diferite în cadrul întâlnirilor din cadrul grupului, însă, într-un final, ajungem la un consens şi încercăm cu toţii să respectăm deciziile majorităţii.

Iaşul merită o administraţie vizionară”

- Care a fost cea mai mare provocare în calitate de reprezentant în Parlamentul României?

- Cea mai mare provocare este aceea de a promova, în calitate de deputat în Opoziţie, proiectele atât de necesare Iaşului şi Moldovei, dar care nu se regăsesc pe agenda celor de la Putere. Cred că am reuşit, de la tribuna Parlamentului, în Comisia de Transport din Camera Deputaţilor şi în toate intervenţiile mele publice, să promovez proiectele importante pentru Iaşi şi Moldova: Autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş, Spitalul Regional de Urgenţă sau Şoseaua de Centură a Iaşului.

- Conduceţi organizaţia municipală a PNL Iaşi. Veţi candida şi pentru funcţia de primar al Iaşului, la alegerile din 2020?

- În mod cert, oraşul merită o altă administraţie, o administraţie vizionară, competentă şi cinstită. Şi eu, alături de colegii mei, alături de specialişti, ce nu sunt neapărat membri de partid, suntem pregătiţi să venim în faţa ieşenilor cu o astfel de ofertă. Însă, toate la timpul lor.

A consemnat Florentina SANDU

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
INTERVIU - „Este important ca imunizarea populaţiei să nu se facă prin trecerea prin boală, ci prin vaccinare”
07/04/2020 22:10

  * dialog cu prof. univ. dr. Doina Azoicăi, coordonatorul disciplinei de Epidemiologie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr.T.Popa” Iasi, presedinte al Societătii Rom ...

INTERVIU îSoţii nu mai pot conveni divorţul doar prin încheierea unui acord de mediere
03/03/2020 20:42

Cuplurile care doreau să divorţeze şi aveau puse la punct toate aspectele legale, puteau apela la un mediator pentru o procedură simplificată. Însă, decizia de săptămana trecută a Înaltei C ...

„Va fi dificil ca oraşul să se dezvolte cu voturi pe criterii politice în Consiliul Local”
02/03/2020 00:00

- Domnule Botez, incheiaţi, in curand, un mandat de patru ani, care se adaugă celor 16 ani de activitate in slujba administraţiei ieşene. Dacă e să faceţi bilanţul acestor ultimi patru ani, cum i-a ...

10 REGULI de urmat în caz de CORONAVIRUS
25/02/2020 11:11

Departamentul pentru Situatii de Urgentă (DGSU) a transmis atentionări cu privire la posibila aparitie a Coronavirusului in Romania. "În materialele informative de mai jos, vă prezentăm măsuril ...

„În Iaşi mai există cel mult 20 de arheologi, în instituţiile de cercetare ale statului”
01/02/2020 00:22

La Facultatea de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, studenţii au posibilitatea de a opta intre a studia activităţile umane din trecut, aplicate prin recuperarea ...

MARICEL POPA: „La toţi investitorii le spun că nu avem bani, dar o să ne descurcăm...”
22/01/2020 08:09

    * dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi     - Domnule preşedinte, ce a pierdut şi ce a caştigat Iaşul odată cu schimbarea guvernului? - A ...

MIHAI CHIRICA VIDEO-Poluarea a dublat, la Iaşi, numărul cazurilor de boli cronice respiratorii şi al celor de astm bronşic
20/01/2020 13:01

  * dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, aţi reuşit să puneţi in dezbatere naţională – să-i spunem aşa, proiectul privind interzicerea inmatriculării a ...

„E necesar ca aşa-numiţii conducători ai unui stat să ştie carte şi să stăpânească ştiinţele politice”
12/12/2019 09:26

* dialog cu scriitorul Cassian Maria Spiridon, unul dintre iniţiatorii mişcării revoluţionare conspirative de la Iaşi, din 14 decembrie 1989 Se implinesc, peste două zile, trei decenii de cand Cassian Ma ...

„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”
14/09/2019 12:05

  * dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate in Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Est ...