Universităţile ieşene, în febra alegerilor

2USAMV

Dimensiune font:

| 21-01-2020 00:26

* mâine, la USAMV se vor desfăşura alegeri pentru cele 10 funcţii de director de Departament şi pentru membrii în Consiliul departamentului, precum şi pentru desemnarea reprezentanţilor în Consiliul facultăţii şi în Senat * la UAIC au demarat ieri alegerile privind viitorii reprezentanţi ai studenţilor în Consiliu şi Senat, care se suprapun cu cele ale cadrelor didactice şi cercetătorilor

Ieri, la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi a avut loc prima zi de depunere a candidaturilor pentru reprezentarea studenţilor în Consiliile facultăţilor şi Senat, în concordanţă cu norma de reprezentare (la nivel de facultate, specializare şi ciclu de studii) a studenţilor-doctoranzi în Consiliile Şcolilor doctorale şi în Consiliul Studiilor Universitare de Doctorat. Acestea vor continua până joi, pe 23 ianuarie.

Deocamdată au fost depuse doar 9 candidaturi, în total, pentru alegerea membrilor în consilii, 3 dintre aceştia în cadrul Şcolii Doctorale de Ştiinţe Inginereşti (SDSI), 3 dosare în cazul Şcolii Doctorale de Medicină Veterinară (SDMV) şi alte 3 în Consiliul pentru Studii Universitare de Doctorat (CSUD).

De asemenea, miercuri, 22 ianuarie, la USAMV se vor desfăşura alegeri pentru funcţia de director de Departament şi pentru membrii în Consiliul departamentului, precum şi pentru desemnarea reprezentanţilor în Consiliul facultăţii şi în Senat.

Universitatea este alcătuită din 10 departamente, însă doar la 2 dintre acestea s-a înscris mai mult decât un candidat pentru funcţia de director. Mai exact, în cazul Departamentului de Tehnologii Horticole, unde candidează prof. univ. dr. Mihai Tălmaciu şi conf. univ. dr. Elena Liliana Chelariu, actual prodecan al Facultăţii de Horticultură, şi de Departamentul Clinici, unde candidaţii sunt prof. univ. dr. Petru Roşca şi prof. univ. dr. Vasile Vulpe. În total, la cele 10 departamente, s-au înscris 112 candidaţi la funcţiile de membri.

Alegerea reprezentanţilor studenţilor în Consiliile facultăţilor şi Senat, conform normei de reprezentare, va avea loc pe data de 30 ianuarie.

La UAIC au demarat alegerile studenţeşti

Şi la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi au început ieri alegerile studenţeşti privind viitorii reprezentanţi ai intereselor studenţilor la nivelul Universităţii, în Consiliu şi Senat, care se suprapun cu cele ale cadrelor didactice şi cercetătorilor, mandatul 2020-2024.

Luni, în primul tur al scrutinului alegerilor, în cadrul Adunărilor Generale ale facultăţilor s-au ales membrii Consiliului Studenţesc, iar astăzi, 21 ianuarie, în cel de-al doilea tur de scrutin organizat pentru stabilirea definitivă a membrilor Consiliului vor fi confirmate şi propunerile pentru reprezentanţii studenţilor în Senatul Universităţii. Fiecare facultate va propune un număr dublu de candidaţi în raport cu numărul reprezentanţilor în Senat (conform Metodologiei de organizare a alegerilor). Lista cu persoanele propuse pentru Senat este înaintată Biroului Electoral Central în termen de 48 de ore de la data scrutinului şi conţine numărul de voturi pentru fiecare candidat. În cazul acestor alegeri, toţi studenţii înmatriculaţi la studii în cazul UAIC sunt eligibili pentru a-şi exercita dreptul de vot.

Peste o săptămână, pe 27 şi 28 ianuarie, vor avea loc cele două tururi de scrutin la nivel de Universitate, moment în care în cadrul Adunării Generale ale studenţilor vor fi aleşi reprezentanţii acestora în Senat.

În aceeaşi perioadă se vor desfăşura şi Adunările Generale ale facultăţilor în vederea alegerilor membrilor Consiliului, Comitetului ştiinţific şi persoanelor propuse pentru Senat la nivelul cadrelor didactice şi cercetătorilor ştiinţifici. Membrii Senatului la nivel profesoral vor fi aleşi în Adunarea Generală a personalului didactic şi de cercetare pe Universitate pe data de 5 februarie 2020, iar pe 19 februarie va fi ales Preşedintele noului Senat. Daiana SFREDEL

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:45

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
Examen de evaluare fără triaj şi pereţi din plexiglas
14/06/2021 00:00

    Prezent sambătă la Iaşi, ministrul Educaţiei, Sorin Cimpeanu, a declaratcă a transmis mai multe recomandări Inspectoratelor şcolare in privinţa organizării Evaluării Naţionale, menţi ...

În ce scenarii vor funcționa școlile din Iași săptămâna viitoare?
12/06/2021 10:15

Comitetul Judetean Pentru Situatii de Urgentă Iasi a aprobat astăzi scenariile in care vor functiona scolile din judet in următoarea săptămană (14-18 iunie 2021). Comparativ cu săptămana in curs vom av ...

Elevii de clasa a VIII-a încheie vineri cursurile gimnaziului. Festivități cu restricții
11/06/2021 10:13

Elevii de clasa a VIII-a termină vineri cursurile ciclului gimnazial, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Părintii copiilor pot participa la festivitătile de sfarsit de an scolar dacă ...

 Autoritatea şi autonomia universitară, călcate în picioare de Guvern
11/06/2021 09:45

  Membrii Consorţiului Universitaria afirmă că, potrivit autonomiei universitare, nu vor accepta prevederile legii privind unele măsuri pentru continuarea activităţii de către persoanele care indep ...

Tabloul dezastrului din învățământul superior: Nici o universitate din România in topul primelor 1000 de universitati realizat de QS World University Ranking
09/06/2021 20:30

În 2021, toate universitătile romanesti se situează sub primele 1000 din QS World University Rankings, intocmit de QS Quacquarelli Symonds, inclusiv Universitatea Babes-Bolyai si Universitatea din Bucur ...

Manualele vor întârzia și anul viitor
09/06/2021 13:45

Uniunea Editorilor din Romania susţine că Ministerul Educaţiei că a lansat licitaţia pentru manualele de clasa a III-a şi a IV-a tarziu şi că vor fi exista intarzieri la livrarea manualelor şi in anul ...

România nu mai are nicio universitate în top 1000, în prestigiosul QS World University  Ranking– ediția 2022. Universitatea din București și Babeș-Bolyai au coborât în grupa 1001-1200
09/06/2021 09:45

Romania nu mai este reprezentată de nicio universitate in primele 1000 de institutii de invătămant superior incluse in QS World University Rankings 2022, cel mai nou clasament dat publicitătii, marti, de ...

Bullying fără precedent într-un liceu din Timișoara. O adolescentă cu nevoi speciale a fost chinuită de două eleve
08/06/2021 14:30

Timisoara. O fată de doar 15 ani, cu nevoi speciale, a fost chinuită si batjocurită de două colege, iar incidentul a fost filmat de alti adolescenti ce s-au amuzat copios pe seama fetei. Conducerea liceulu ...

Luni începe examenul de Evaluare Națională
07/06/2021 07:15

Elevii de clasa a VIII-a se pot inscrie de maine la examenul de Evaluare Naţională. Ei pot depune dosarele timp de cinci zile. Anul acesta Evaluarea Naţională vine cu schimbări in programa şcolară, mod ...

Schimbări la examenul de Bacalaureat anunțate de Guvern: elevii vor avea acces mai ușor la universități cu profil tehnic
05/06/2021 12:23

PNRR prevede alocarea a 3,6 miliarde de euro pentru Romania Educată, printre reforme fiind incluse dezvoltarea unui sistem de educaţie timpurie incluziv şi de calitate, bacalaureat reformat, iar ca investiţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei