„Dacă vom avea autostradă, aceasta va trece prin Bacău şi doar după anul 2030!”

ovidiu_laicu

Dimensiune font:

| 10-02-2020 12:40

 

* dialog cu Ovidiu Mugurel Laicu, fost director general al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi

- Domnule Laicu, Iaşul a început să viseze la o bucată de autostradă de vreo două decenii şi se pare că visul se poate transforma într-un adevărat coşmar, dacă ar fi să ne luăm după zvonurile că Autostrada Unirii poate deveni istorie. Cât adevăr este în varianta aceasta, că nu se va construi A8 şi noi, ieşenii, vom fi nevoiţi să mergem către graniţa de vest prin Bacău şi Braşov, nicidecum pe ruta „consacrată” şi aşteptată: Iaşi – Ditrău – Târgu Mureş?

- Din punctul meu de vedere, ca să ieşim din izolarea aceasta economică şi să ne putem dezvolta, ne trebuie o autostradă în judeţul Iaşi, una care să meargă de la Ungheni către Paşcani, iar acolo să facă legătura cu A7, Ploieşti - Focşani - Bacău - Paşcani - Suceava – Siret. Apoi, de la Paşcani se va putea, cu timpul, continua fie pe Autostrada A8, spre Târgu Neamţ - Târgu Mureş, fie pe A 13 Bacău – Braşov. Cu tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, din A8, avem deja o problemă, în sensul că analizele multicriteriale făcute de experţi internaţionali spun foarte clar că sunt acolo 53.000 ha de Situri Natura 2000 (Parcul Naţional Ceahlău - monument protejat UNESCO). Doar un nebun îşi poate închipui că ne va da cineva avize de mediu acolo. Păi, astăzi, pentru un simplu gândac croitor s-a blocat autostrada Sibiu – Piteşti, deşi se dăduse iniţial aviz de mediu acolo. Acum, la centura Bacăului vor să anuleze finanţare pentru că au găsit pe acolo nişte plopi şi unele mlaştini cu nişte mormoloci, deşi nu sunt monumente naturale, nici pe departe... Oare cum îşi poate închipui cineva că vom avea aviz pentru tronsonul Târgu Neamţ – Târgu Mureş, care să traverseze direct Parcul Naţional Ceahlău?

Experţii internaţionali au făcut un studiu de impact privind A 13 şi A8 şi s-a constatat că pe Autostrada Braşov - Bacău avem 8 la sută situri naturale, iar pe A8 Târgu Mureş – Târgu Neamţ avem 55 la sută arii protejate!”

- Este acesta un argument suficient de solid pentru a bloca o investiţie de interes naţional major?

- E părerea mea, iar eu am venit cu argumente.... în 2018, când ministrul Transporturilor era Lucian Şova (că el e din Bacău, e altă treabă), dar el a comandat la experţii internaţionali un studiu de impact privind A 13 şi A8 şi s-a constatat aceste diferenţe. Dacă pe Autostrada Braşov - Bacău avem 8 la sută situri naturale, pe A8 Târgu Mureş – Târgu Neamţ avem 55 la sută arii protejate! Părerea mea sinceră este că, în cazul în care vom avea autostradă, aceasta va trece prin Bacău şi doar după 2030!

- În principiu, va fi dificil...

- În principiu, vom cheltui bani aiurea cu A8, doar ca să aducem capital electoral la trei personaje de prin Iaşi. Hai să lăsăm politica la o parte şi să nu ne mai batem joc de ieşeni, să ne luptăm să avem autostradă în judeţul Iaşi. O autostradă ar salva multe chestii aici, dacă ne gândim doar că, venind de la Ungheni, va trece prin faţa aeroportului, pe cealaltă parte a terminalelor, unde s-ar putea ridica un terminal cargo, apoi, de la Cotul Morii se poate face o bretea către viitorul Spitalul Regional de Urgenţă. De la Bogonos, de lângă Leţcani, vom avea 17 km de bretea, la profil de autostradă, către Vânători - Cotul Morii. Apoi, nu trebuie să uităm că vom ocoli zone cu o mare aglomeraţie de trafic, cum ar fi Podu Iloaiei şi Târgu Frumos! În final, se va ajunge la Soci, lângă Paşcani, de unde se va face joncţiunea către autostrada spre Bacău, sau cu cea spre Târgu Neamţ, în cazul în care se va face.

- Măsura anulării construirii Autostrăzii A8 prin parteneriat public-privat a fost o mişcare inspirată? 

 

- Nicidecum! Noi, în loc să ne luptăm pentru treaba asta - care, nu că era făcută de PSD, dar era foarte avansată - noi ne ţinem de tâmpenii electorale. Acum am fi putut avea proiectarea, până în toamnă terminam proiectarea, dar am anulat tot ceea ce s-a făcut bine.

 

  Guvernul actual nu a avut 25 la sută bani pentru cofinanţarea proiectului autostrăzii A8, tronsonul de la Iaşi la Târgu Neamţ. De asta au anulat parteneriatul public-privat!”

- S-a considerat că nu era tocmai un lucru util acest parteneriat public-privat...

- S-a anulat pentru că Guvernul actual nu au avut 25 la sută bani pentru cofinanţarea proiectului autostrăzii A8, tronsonul de la Iaşi la Târgu Neamţ. De asta au anulat parteneriatul public-privat! E clară treaba! Încearcă ei să facă altceva. Dar oare nu-s sătui oamenii de refacerea studiilor de fezabilitate, că s-au cheltuit foarte mulţi bani cu asta? Îmi garantează mie vreun parlamentar dintre cei care se tot bat cu pumnul în piept că se dedică trup şi suflet pentru autostradă, îmi garantează că dacă refacem studiul de fezabilitate pe tot traseul, peste doi sau trei ani, că atât durează refacerea, vom avea surse de finanţare? Garantează cineva? Trec 5 ani şi iar trebuie să refacem studiile acestea de fezabilitate, că doar cinci ani au valabilitate.  

- Şi ce interes ar avea unii politicieni să ne facă cheltuim banii fără să indicăm exact sursa de finanţare? Şi fostul comisar european, Corina Creţu, spunea că erau bani să se fi făcut măcar studiile de fezabilitate, iar în exerciţiul financiar viitor să putem începe lucrările...

- Lucrurile trebuie corelate, nu să facem acum studiul de fezabilitate şi abia apoi să ne gândim la sursa de finanţare. Această finanţare din fonduri europene nu este un panaceu universal. În Mastreplanul general scrie foarte clar că fondurile europene sunt doar una dintre sursele de finanţare, dar mai există BERD, BEI şi multe alte surse. Îşi închipuie, oare, cineva că toată reţeaua asta rutieră din ţara asta va fi finanţată de Uniunea Europeană? Văd că ei şi-au rezolvat problemele cu infrastructura rutieră în Uniunea Europeană şi când a venit vremea să facem şi noi autostrăzi, s-a închis robinetul, nu mai sunt bani!

- E atât de greu să trecem munţii cu o şosea, în ziua de astăzi?

- Dar există vreo autostradă care traversează munţii, la noi? De ce oare, nu ne punem anumite întrebări? Nici Sibiu - Piteşti, nici Comarnic – Braşov... Te pomeneşti că o vom face noi, aici, unde sunt 53.000 ha de situri Natura 2000! Aici nu avem decât oameni care vor să facă din A8 capital electoral, nu vor altceva. Eu, însă, îi invit pe aceştia şi pe toţi cei care vor să afle adevărul, la o dezbatere publică, dar una serioasă, cu argumente, nu cu demagogii.

Erau nu mai puţin de patru investitori interesaţi de tronsonul de autostradă Iaşi – Târgu Neamţ: un chinez, un francez, un italian şi un ceh. Cei patru aveau scrisori de intenţie depuse, iar în decembrie urma să se deschidă scrisorile lor”

- Deci, să înţelegem că nu vom avea A8...?

- Părerea mea sinceră este că nu vom avea A8. Eu cred că a venit momentul ca toate forţele politice să se concentreze pe construirea unei autostrăzi în judeţul Iaşi. Asta este esenţial, acum. Atunci când construieşti o casă, porneşti de la fundaţie.... De ce nu dă noul ministru al Mediului aviz pentru podul de la Ungheni, că acolo este blocată treaba? E blocat de un peşte cu capul roşu, la cotul lui Ivan!

- Va da, probabil...

- Nu are cum să dea aviz, vă spun eu, că sunt nişte condiţii foarte drastice de mediu. Ei vor să mute podul, dar ăia de dincolo de Prut au făcut deja bypass-ul şi vor trebui să se mute şi ei acum vreo 50 de kilometri. Problema este că nu ne concentrăm să ne rezolvăm problema autostrăzii în judeţul Iaşi, să ajungem la Paşcani, iar până ajungem noi acolo, vom mai vedea ce şi cum. Să nu credeţi că e aşa uşor; vom ajunge în vreo cinci ani acolo.

- Dacă ar fi să terminăm noul studiu de fezabilitate, în câţi ani credeţi că vom putea pleca din Iaşi spre Paşcani cu autoturismul?

- Ştiu doar că în varianta parteneriat public-privat eram gata mult mai repede, cam prin 2027 eram gata cu autostrada. Parteneriatul public-privat prevedea un pachet, cu studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi de execuţie şi se mergea foarte rapid.

- Dar s-a pus problema că nu există parteneri, că nu e nimeni interesat de o asemenea investiţie, extrem de costisitoare...

- Erau nu mai puţin de patru investitori interesaţi de tronsonul de autostradă Iaşi – Târgu Neamţ: un chinez, un francez, un italian şi un ceh. Cei patru aveau scrisori de intenţie depuse, iar în decembrie urma să se deschidă scrisorile lor. Dar Guvernul a văzut că nu are bani de cofinaţare, că era un impact financiar deosebit, şi a anulat parteneriatul public-privat, susţinând că nu e bun, că e făcut, vezi Doamne, de PSD, de Dragnea, de Vâlcov... Păi, după logica lor, nici pe A2 n-ar trebui să mai mergem, că tot de PSD e făcută, de Mitrea şi de Berceanu! E o nebunie!

Câştigătorul va cere culoar liber în totalitate, altfel nu se va apuca de treabă. Şi atunci, va solicita daune, că nu-şi poate face şantier pe întregul traseu. Vom plăti ca proştii, aşa cum am plătit miliarde la Bechtel. Asta se vrea acum, oare?”

- Dar fără parteneriat public-privat, în câţi ani va fi gata tronsonul Iaşi – Paşcani?

- Guvernul vrea acum să refacă studiul de fezabilitate de la Târgu Neamţ spre Iaşi, căci celălalt, de la Târgu Mureş la Târgu Neamţ, pe care ei tot spun că-l vor face, l-am semnat noi deja anul trecut, în luna mai, la Iaşi. Studiul acela e în lucru, va fi finalizat anul viitor şi e făcut pe finanţare europeană. Tronsonul Târgu Neamţ - Iaşi va dura, că sunt necesare proceduri de licitaţie, cu tot ce trebuie, cel puţin doi ani jumătate. Dacă studiul de fezabilitate va fi gata în 2023, vor dura exproprierile.

- Dar cu sau fără parteneriatul public-privat, exproprierile tot ar fi trebuit puse în practică...

- Trebuie făcute, însă noi scoteam un pachet, în studiul de fezabilitate, pe care-l făceau cei ce ar fi câştigat, era inclus totul. Nu se apuca nimeni de lucru până ce nu era gata culoarul, expropriat. Ne trebuiau avize de la mediu, utilităţi, plus exproprierile, dar în paralel lucra şi statul. Acum, însă, aici va interveni o mare problemă. Aici se va lucra rapid, cu caiet de sarcini făcut pe genunchi, iar în momentul în care se va scoate la licitaţie lucrarea, se va descoperi că nu sunt făcute exproprierile şi câştigătorul va cere culoar liber în totalitate, altfel nu se va apuca de treabă. Şi atunci, va solicita daune, că nu-şi poate face şantier pe întregul traseu. Vom plăti ca proştii, aşa cum am plătit miliarde la Bechtel. Asta se vrea acum, oare?

- Una peste alta, vom avea până în 2020 autostradă dată în folosinţă până măcar la Paşcani?

- În condiţiile de faţă, nu cred! O autostradă până la Paşcani va dura cel puţin un deceniu. Ne-a tras înapoi cu trei ani prostia pe care au făcut-o acum guvernanţii, anulând parteneriatul public-privat. Şi unii continuă să folosească acest obiectiv foarte important pentru ieşeni cu scop strict electoral. Strigau cândva prin Piaţa Unirii că vor Autostradă, dar de ce nu mai ţipă astăzi? Oare n-au folosit A8 în scopuri electorale? A iniţiat domnul Movilă Legea A8, dar de ce oare nu o pun în aplicare, astăzi?

Domnul Flutur vrea încă trei centuri, la Fălticeni, apoi la Gura Humorului şi Vatra Dornei, care vor fi parte componentă a Autostrăzii Nordului. Şi întreb: oare nu cumva au lăsat mai moale finanţările la Bacău ca să ducă banii pe centurile de la Suceava?”

- Ce se va întâmpla cu centura Bacăului, căci au intervenit probleme şi lucrările sunt în impas?

- Acolo, s-au sesizat cei de la Comisia Europeană că s-a descoperit pe nu ştiu unde nişte plopi seculari, nişte mlaştini cu anumite specii de broaşte , dar nu vede nimeni că sunt făcute de mâna omului, nu naturale, ca la podul de la Ungheni sau cele de prin Parcul Ceahlău.

- Credeţi că şi Centura Bacăului va fi blocată, că nu se va mai continua nici acolo mult timp?

- La Bacău sunt şi alte lucruri... Acolo, proiectul e de vreo 760 milioane de lei. Noi, anul trecut am decontat 250 de milioane de lei, iar anul acesta am făcut calculele cu constructorul, cu Umbrărescu, şi am zis că ne mai trebuie vreo 450 de milioane. Am solicitat suma aceasta, banii erau prinşi în buget, dar nu au plătit.

- Cât s-a alocat?

- Doar 64 milioane de lei! Dincolo, la Rădăuţi, unde tot Umbărescu e constructor, ne mai lipseau vreo 300 de milioane să terminăm. Au dat doar 16 milioane de lei.

- E oarecum ciudat că, deşi nu s-a terminat nici un metru de autostradă, discutăm acum de Autostrada Nordului, de exemplu...

- Voi urmări şi eu... am fost la domnul Flutur cu directorul general CNAIR, chiar înainte de a mă schimba pe mine, pe 12 decembrie, şi au fost acolo unele discuţii. Noi am terminat centura Sucevei, am lăsat-o pe cea din Rădăuţi cam la 60 la sută... Acum, domnul Flutur vrea încă trei centuri: centura Fălticeniului, unde tot noi am făcut proiectul şi e deja în faza procedurilor de licitare a studiului de fezabilitate, vrea centura Gura Humorului, centura Vatra Dornei, care vor fi parte componentă a Autostrăzii Nordului. Şi întreb: oare nu cumva au lăsat mai moale finanţările la Bacău ca să ducă banii pe centurile de la Suceava? Iar dacă facem Autostrada Nordului - care nu spun că nu este utilă - Suceava - Vatra Dornei – Dej - Satu Mare, să se iasă din ţară pe la Petea, locuitorii din Botoşani vor merge, bănuiesc, prin Suceava, cei din Neamţ vor avea drum expres şi vor intra pe centura Bacăului, deci vor merge prin Braşov, vasluienii în mod clar nu vor veni prin Iaşi... Vom rămâne noi, cei din Iaşi, izolaţi, cu câţiva politicieni care se bat pentru A8...

 

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Traficanți de droguri, arestați la Bacău
29/03/2024 15:02

Două persoane au fost arestate preventiv pentru 30 zile sub acuzaţia de trafic de droguri de risc, a informat, vineri, Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Bacău. ‘S-a reţinut că, in mod repeta ...

A fost inaugurat noul Terminal T4 al Aeroportului Internațional Iași
29/03/2024 14:57

Astăzi, a fost inaugurat noul Terminal T4 de la Aeroportul International Iasi. Constructia are trei niveluri, sapte porti de imbarcare si 20 de birouri check-in. Este singurul terminal din regiune prevăzut cu ...

Concurs de produse tradiționale - valorificarea producțiilor agroalimentare obținute în fermele de mărime medie și mică
29/03/2024 14:37

Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV), Facultatea de Ingineria Resurselor Animale si Alimentare (FIRAA), in parteneriat cu Directia pentru Agricultură Judeteană ...

Festivalul International de șah „Suflet de român
29/03/2024 11:21

Asociatia Împreună pentru Miroslava in parteneriat cu Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” Iasi , Federatia Romană de Sah, Iasah, Clubul Sportiv Micul Sahist din Iasi, ...

Botoșani – încă un drum județean se piatră va fi asfaltat
29/03/2024 11:20

Un nou sector de drum este modernizat de Consiliul Judetean prin intermediul Directiei Judetene de Drumuri si Poduri. O asociere condusă de firma botosăneană Transasfalt Prod a primit ordinul de incepere si ...

„Imunologia este o cheie care poate deschide multe mecanisme ce ajută la înțelegerea altor domenii din medicină”
29/03/2024 11:19

Imunologia, o ramură distinctivă a stiintelor biologice, reprezintă studiul sistemului imunitar al organismelor si modul in care răspunde la agentii patogeni si alte substante străine. În medicină, ...

Accident grav la Prisaca Dornei.Un microbuz s-a răsturnat în afara șoselei
29/03/2024 11:18

Un microbuz in care se aflau şase persoane s-a răsturnat, in această dimineată, la Prisaca Dornei, in judeţul Suceava, la locul accidentului fiind trimise mai multe echipaje de intervenţie. Cinci dintre ...

Astăzi are loc primul zbor de pe terminalul T4. Pasagerii vor tăia panglica
29/03/2024 11:10

Astăzi, 29 martie, are loc deschiderea oficială a terminaluli T4 de la Aeroportul Iasi. Primii ieseni care vor avea ”onoarea” de a păsi prin noul terminal sunt pasagerii zborului TAROM RO704, ca ...

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!
29/03/2024 11:05

Industria regională de TECH se pregăteste să celebreze o nouă serie de recunoasteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai 2024, la Centrul de evenimente Agora. Evenimentul, se va bucura de ...

MARȘUL PENTRU VIAȚĂ se va desfășura la Iași, sâmbătă, 30 martie
29/03/2024 10:59

   Departamentul Pro Vita din cadrul Sectorului de Misiune al Arhiepiscopiei Iasilor, in parteneriat cu Primăria Municipiului Iasi, organizează sambătă, 30 martie, „Marsul pentru viată&rdq ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei