Autostrada Unirii, în pericol!
Dimensiune font:
* preşedintele Consiliului de Administraţie al Companiei Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), ieșeanul Cătălin Urtoi, anunţă că proiectul autostrăzii A8 a ajuns într-un impas pe tronsonul dintre Leţcani şi Ungheni * fără a da nume, Urtoi a lăsat să se înţeleagă că în cadrul CNIR sunt anumite animozităţi care împiedică buna desfăşurare a lucrărilor pentru Autostrada Unirii
Cătălin Urtoi a organizat, duminică, o conferinţă de presă pentru a-şi manifesta nemulţumirea asupra faptului că Executivul CNIR întârzie prea mult cu predarea către Consiliul de Administraţie a documentaţiei pentru tronsonul cuprins între Leţcani şi Ungheni. Din această cauză, spune Urtoi, este întârziată scoaterea la licitaţie a proiectării şi execuţiei acestui tronson de autostradă. „Toate loturile montane au trecut prin Consiliul de Administraţie şi au ajuns la SEAP. În momentul de faţă avem o situaţie mai complicată pe tronsonul Leţcani - Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu”, spune Urtoi.
Mai mult, atunci când a văzut că nu există o deschidere de a se livra acest proiect către CA, în condiţiile în care se livrau alte proiecte, Urtoi spune că a considerat că este necesar să facă publică acest demers public. „În momentul în care am văzut cu ochii mei că documentaţia era pregătită, avizată de toate direcţiile încă de pe data de 17 decembrie, iar directorul financiar şi-a pus semnătura pe data de 17 ianuarie, atunci am considerat că este o problemă. Din punctul meu de vedere, aşa cum a declarat şi ministrul Grindeanu, din punct de vedere financiar nu sunt probleme. Avem inclusiv finanţarea prin Program Transport 2021-2027, prin bugetul de stat. Singura aşteptare ar fi fost ca proiectul acesta să meargă în acelaşi ritm cum au mers şi celelalte. Pentru mine, întrebarea este de ce celelalte proiecte au mers, dar la un moment dat a apărut acest blocaj”, a declarat Cătălin Urtoi.
Urtoi exclude întârzierea din motive tehnice și spune că deja toată documentaţia a fost finalizată de cei de la Direcţia Tehnică. „Aici ţine strict de decizia directorului general. De aceea insist ca şi acest tronson să intre pe un făgaş normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului şi să le vedem cât mai repede pe SEAP”, a spus Cătălin Urtoi.
El speră ca în cât mai scurt timp acest impas să fie depăşit. „Aşteptăm documentaţia pentru aprobarea în Consiliul de Administraţie”, a spus Cătălin Urtoi.
Fără a da nume, Urtoi a lăsat să se înţeleagă că în cadrul CNIR sunt anumite animozităţi care împiedică buna desfăşurare a lucrărilor pentru Autostrada Unirii. „Luptele, aşa-zis interne, din Consiliul de Administraţie al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt nişte oameni care îşi fac treaba foarte bine. Mă refer la oamenii din direcţii, specialişti care şi-au făcut treaba foarte bine. Documentaţia trebuie să vină de la Executivul CNAIR. Adică, directorul general, care este şi membru al CA, trebuie să fie interesat”, a spus Cătălin Urtoi.
Pe de altă parte, din această săptămână ar trebui să înceapă lucrările pe tronsonul Leghin - Târgu Neamţ, din Autostrada Unirii. Contractul, în valoare de 1,56 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin PNRR. „Pe data de 3 februarie începe construcția secțiunii Leghin - Târgu Neamț parte a Autostrazii A8. Am emis Ordinul de începere a lucrărilor, iar Spedition UMB trebuie să finalizeze construcția celor aproximativ 30 km pănă la finalul anului 2026”, a anunţat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Pe traseu vor fi construite 24 poduri și pasaje, două viaducte, două spații de servicii tip S1 și unul tip S3, inclusiv parcare securizată, un centru de întreținere și coordonare, două noduri rutiere la DN15B și la DN15C.
Laura RADU, Cristian ANDREI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau