Andrei Caramitru prezintă scenariul 'lumii noi': 'Cartele de mâncare și control total al populației. Deja s-a semnat dealul'

6

Dimensiune font:

| 05-06-2025 07:20

Andrei Caramitru, consultant economic și fost consilier guvernamental, lansează un avertisment extrem de dur pe rețelele sociale: viitorul apropiat va fi marcat de șomaj masiv, colaps financiar și un control digital fără precedent asupra populației. El își bazează analiza pe predicțiile recente ale liderilor din industria inteligenței artificiale și pe evoluțiile deja în curs în marile economii ale lumii.

„Vă spun una clară și nu foarte pozitivă. Șeful Anthropic AI (care are al doilea sistem de AI din lume după ChatGPT) spune clar: în 2-3 ani va fi un șomaj de minim 10-15%, cu șomaj în rândul tinerilor de nivel apocaliptic. Și îl cred 100% – cine folosește sistemele astea înțelege foarte bine că e inevitabil”, afirmă Caramitru într-o postare virală pe Facebook.

Acesta subliniază că fenomenul va fi amplificat de alți factori structurali: îmbătrânirea populației, deficite fiscale uriașe și incapacitatea statelor de a susține modele sociale tradiționale. „Treaba asta – cuplată cu îmbătrânirea populației și deficite fiscale imense – înseamnă un singur lucru: că statele nu vor mai fi stabile financiar”, avertizează el.

Caramitru desființează și ideea unui venit universal de bază (UBI):

„Cine visează la UBI îl întreb simplu – din ce bani? Și de ce cineva ți-ar da ție bani să stai degeaba și nu i-ar ține el în buzunarul lui?”

In lipsa unor soluții sociale viabile, el prevede o tranziție spre un regim de „haos controlat”: „Imprimarea de bani fără acoperire, cartele de mâncare, și controlul populației. De facto – moartea democrației și a valorii banului.”

Cel mai îngrijorător avertisment vine însă în contextul implementării unui proiect masiv de supraveghere în SUA. Potrivit lui Caramitru, compania Palantir, fondată de Peter Thiel, ar fi primit deja un contract pentru crearea unei baze de date naționale integrate, capabilă să urmărească în timp real fiecare cetățean.

„În SUA – deja s-a semnat dealul. Palantir (Thiel ăla cu dark MAGA / contra democrației) a primit contractul pentru a face o mega bază de date pe toată populația – care să comaseze tot, absolut tot – documente, venituri, active, cheltuieli live, locație de la rețele mobile, documente medicale, tot. Integrarea tuturor bazelor de date. Și analiză AI pe bază de date. Înțelegeți ce înseamnă asta, da? Și de ce se face, da?”

Postarea sa se încheie cu o comparație tulburătoare:

„Chestia asta există deja în China. De ce? Pentru că va fi nevoie de instrumente pentru a ține în mână populația când lovește valul. Și pentru a trimite jandarmii, drone și robodogs AI (ca alea care au lovit avioanele rusești – nu erau pilotate de nimeni) pentru a calma populimea.”

„Nu zic că e bine. Deloc, e horror. Dar, din păcate, ăsta e scenariul de bază. Și chiar nu am idee cum să îl evităm”, conchide Caramitru.

Nicoleta Nicolau stiripesurse.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
1. INFORMATII generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si /sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Urecheni, cu sediul in comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon /fax 0233784005, e-mail: primaria _urecheni @yahoo.com, cod fiscal 2614260. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Parcele de teren, apartinand domeniului public al Comunei Urecheni, situate in comuna Urecheni, avand destinatia de pajiste -pasune natural, dupa cum urmeaza: Sat Ingaresti: -Parcela 1, Lot Putul Dediului, CF -52716 -Urecheni -12,35 ha; -Parcela 2 Lot Putul Dediului, CF -52716 -Urecheni -12,35 ha; Sat Urecheni: -Parcela 1, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -30 ha; -Parcela 2, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -30 ha; -Parcela 3, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -15 ha; -Parcela 4, Lot Andrei-Cioate, CF -52714 -Urecheni -35ha; Sat Ingaresti: -Parcela 1, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -3 ha; -Parcela 2, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -5 ha; -Parcela 3, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -7 ha; -Parcela 4, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -6,88 ha; -Parcela 5, Lot Rupturi, CF -52715 -Urecheni -2 ha; Sat Urecheni: -Parcela 1, Lot Zavoiul Moldovei- CF -52717 -Urecheni -18,41 ha; -Parcela 2, Lot Zavoiul Moldovei- CF -52717 -Urecheni -23,59 ha si CF -52720 -Urecheni -1,45 ha. Concesiunea se face conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019, Hotararii Consiliului Local Urecheni nr. 37/04.06.2025 si a caietului de sarcini. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere de la sediul Comunei Urecheni. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 25 Lei/exemplar, la Casieria Comunei Urecheni. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20/06/2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30/06/2025, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 (un) exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01/07/2025, ora 09.00, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 05/06/2025.
Alimentul românesc, devorat de americani, nu mai poate ajunge pe mesele consumatorilor de peste Ocean. Cum s-a ajuns la această situație nemaiîntâlnită
16/06/2025 05:27

Gripa aviară a făcut ravagii in Statele Unite, astfel că americanii s-au orientat către alte piete pentru a importa ouă. Cum Romania are printre cele mai mici preturi la ouă din Uniunea Europeană, cerere ...

Gospodarii care își ridică un solar în grădină pot primi amenzi chiar şi de 100.000 de lei, dacă nu sunt atenţi la o serie de norme banale
16/06/2025 05:26

Autoritătile au reglementat mult mai dur activitatea pe care gospodarii o efectuează in propriile lor grădini. Asadar, chiar şi la tine in curte trebuie să te supui unor legi In caz contrar, statul amenin ...

În premieră mondială, România lansează un AI bullied
10/06/2025 11:01

Pentru a evidentia impactul profund si adesea invizibil al bullyingului asupra copiilor, Salvati Copiii lansează campania „Vorbeste cu ALEX”, primul experiment social care utilizează inteligenta ...

Analizăm și alte opțiuni pentru reducerea prețului la energie electrică
09/06/2025 05:47

Burduja a oferit date la privind consumul energiei electrice pentru consumatorii casnici la nivel de tară. „Din 8,7 milioane de locuri de consum casnic, peste 4 milioane, adică 46% din total, consumă in m ...

Salvați Copiii: Peste 1.800 de cazuri de abuz sexual asupra copiilor în 2024. Este esențială protejarea victimelor în timpul anchetelor
07/06/2025 11:07

Organizatia Salvati Copiii Romania face un apel public către autoritătile statului pentru extinderea la nivel national a modelului Barnahus, menit să protejeze copiii victime ale abuzului sexual si ale altor ...

Percheziții la medici vizați în dosarul deceselor suspecte de la Spitalul „Pantelimon”
05/06/2025 10:02

Procurorii de la Parchetul de pe langă Tribunalul Bucuresti, impreună cu politistii de la Serviciul Omoruri si sprijinul luptătorilor de la Serviciul pentru Actiuni Speciale, au efectuat joi perchezitii domi ...

Există bani pentru despăgubiri după inundații? Ce spun asiguratorii
03/06/2025 05:39

In urma inundatiilor severe care au afectat mai multe comunităti din Romania in ultimele zile, Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID) a emis o declaratie prin care isi reafirmă angajamentu ...

Anca Alexandrescu: Nu mai e campanie electorală, românii afectaţi de inundaţii lăsaţi de izbelişte de autorităţi
30/05/2025 06:27

Anca Alexandescu, moderatoarea emisiunii „Culisele Statului Paralel” de la Realitatea PLUS, a criticat dur, joi, lipsa de implicare a autoritătilor de la Bucuresti privind situatia dezastruoasă din locali ...

Primul primar care anunță concedieri masive după alegerile prezidențiale: ”Nu pot sacrifica viitorul unui oraș pentru 150 de persoane care nu vor să muncească”
28/05/2025 06:42

Primarul unui oras din Teleorman anuntă concedieri in administratia locală. El spune că toate fondurile primăriei merg pe salarii si nu mai răman bani pentru investitii. Primul edil care anuntă concedier ...

Statul virează bani pe 20 mai. Cine sunt românii care primesc ajutoare
19/05/2025 06:16

Data de 20 mai aduce vesti importante pentru anumite categorii de cetăteni romani care se află in situatii vulnerabile sau beneficiază de drepturi speciale garantate prin lege. Agentia Natională pentru Plă ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei