Cristian Cisleanu:Bugetarii, pe cale să afle că nu vor mai avea loc de muncă chiar înainte de Crăciun. Restructurări majore în sistem, în lipsa reformei fiscale

12_11zon

Dimensiune font:

| 13-12-2024 00:24

Preşedintele Blocului Naţional Sindical (BNS), Dumitru Costin, a declarat, joi, că ar putea avea loc restructurări ”semnificative” de personal în sistemul bugetar, dacă nu se va pune în practică o reformă fiscală ”consistentă”.

”Dacă nu facem o reformă consistentă în plan fiscal şi rămânem ancoraţi în acelaşi scenariu. Singurul drum de urmat pentru cei din sectorul public este acela al unor restructurări semnificative de personal. Avem această problemă, a unor angajamente clar asumate pe relaţia cu Comisia Europeană”, a spus Dumitru Costin, la lansarea studiului ”Salarizarea în sectorul public din România. Reforme pe fondul marilor aşteptări”

Potrivit studiului BNS, realizat şi prezentat de Radu Soviani, jurnalist şi consultant financiar, şi de Laura Braşoveanu, profesor universitar la ASE Bucureşti, Pilonul III (noua lege a salarizării Reforma 7 din Planul Bugetar Naţional) ar avea ca rezultat reducerea cheltuielilor cu personalul de la 9,3% din PIB la 8,9% din PIB în 2025 şi la 8,3% din PIB în 2031. De asemenea, se va avea în vedere revizuirea coeficienţilor de ierarhizare pentru familiile ocupaţionale, reintroducerea grilelor salariale pentru administraţia locală, limitarea sporurilor la 20% din salariul de bază (în prezent 30%, aplicat când la salariul de bază, când la fondul întreg de salarii al instituţiei publice).

Preşedintele BNS a mai afirmat că ”s-a ajuns la cel mai înalt nivel de angajare de persoane ocupate în administraţia publică” şi că există o mare problemă în ceea ce priveşte ”structura lucrătorilor”.

”În ultima lună şi jumătate am avut ocazia să interacţionez cu una dintre cele mai bogate administraţii publice din România. Am constatat cu amărăciune că aproape un etaj întreg dintr-o clădire venea la muncă după ora 10:00. Am văzut cea mai mare expoziţie de poşete de top, care costă o mulţime de bani şi am văzut un număr impresionant de oameni care veneau la muncă şi probabil că nu făceau aproape nimic. Acolo va trebui să existe o analiză temeinică”, a arătat Dumitru Costin.

Excese în ocupare și salarizare

El a menţionat că în zona administraţiei publice sunt excese ”atât în ocupare, cât şi în salarizare”. Conform liderului sindical, există în sistemul bugetar deficite cronice de forţă de muncă, acesta oferind ca exemplu administraţia penitenciarelor.

”Am identificat în structura salariilor în plată nişte inadvertenţe în care, pentru corectarea lor, vor trebui luate nişte decizii. În schimb, rămânem deficitari investiţiilor în modernizarea administraţiei publice. Sistemul care administrează pensiile din România este, în continuare, rudimentar, cu un software care nu funcţionează, cu volume uriaşe de muncă de 12-14 ore/zi, cu oameni care nu sunt plătiţi pentru efortul suplimentar”, a spus Costin.

El a menţionat că noul guvern trebuie să facă o analiză împreună cu sindicatele şi ”să taie de acolo de unde trebuie tăiat”.

Potrivit liderului BNS, trebuie implementată o reformă fiscală pentru că, altfel, ”banii care ar trebui să ajungă ca şi venituri bugetare se duc în alte buzunare şi vom rămâne impasibili la această problemă cronică a economiei româneşti”.

Dumitru Costin a mai afirmat că sunt ”probleme cu salariile în plată, încadrarea unor salariaţi din sectorul public”. ”Proiectul de lege al salarizării există. Este finalizat, dar n-a fost băgat în coaliţie. Această lege ar trebui în primul rând să facă unele corecţii pentru un număr semnificativ de persoane, dar care ar însemna creşteri de anvelopă salarială. Pe lângă aceasta, ar trebui făcute corecţii în interiorul macro sistemului, pentru că au apărut din haosul generat de ultima lege de salarizare în sectorul public, şi alte dezechilibre care au dus la zeci de mii de procese. Nu trebuie uitat că Guvernul a blocat, cu multă vreme în urmă, printr-o ordonanţă, o multitudine de procese în instanţele de judecată”, a precizat Costin.

Blocul Naţional Sindical a lansat joi studiul ”Salarizarea în sectorul public din România. Reforme pe fondul marilor aşteptări”. Reforma salarizării, introdusă în PNRR ca obiectiv strategic, urmăreşte să elimine discrepanţele salariale, să restabilească ierarhiile funcţiilor şi să asigure o politică salarială echitabilă şi sustenabilă, conform BNS.

Material de Cristian Cisleanu dcnews.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Mogosesti-Siret, cu sediul in sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi, telefon/fax 0332/407.398, e-mail: primaria@ mogosesti siret.ro, cod fiscal 4541343. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -teren in suprafata totala de 15.400,00 mp si 5 constructii in suprafata totala de 4.015,16 mp, identificate astfel: C1 grajd, in suprafata de 794,03 mp; C2 grajd, in suprafata de 1.009,07 mp; C3 grajd, in suprafata de 745,61 mp; C6 fanar, in suprafata de 727,03 mp; C7 fanar, in suprafata de 739,42 mp, nr.cadastral 60896, situate in sat Mogosesti-Siret, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principesa Maria nr. 68, judetul Iasi, apartinand domeniului privat al Comunei Mogosesti-Siret, conform caietului de sarcini, H.C.L. Mogosesti-Siret nr. 13/30.03.2023 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Mogosesti-Siret. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 1.000 Lei/exemplar, ce se achita in contul RO75TREZ4072 1340250XXXXX, deschis la Trezoreria Pascani, cod fiscal 4541343. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.02.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: un exemplar in original sau in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.02.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, cod postal 700398, telefon/fax 0332/403.642, e-mail: tr-iasi-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.01.2025.
 Comune părăsite de locuitori ”mănâncă” 30 de miliarde de euro/an! Remus Borza, război cu ”armata de funcționărei”: Lumea să înțeleagă că nu mai putem
18/01/2025 11:39

Remus Borza a atras atentia asupra ”functionăreilor” care populează sistemul public, ocupand functii căldute pe salarii mari. ”Tare mi-e frică că nici actualul Guvern nu o să-si asume ceea ce aste ...

Ce se va întâmpla cu pensiile din septembrie? Ilie Bolojan critică discursul lui Marcel Ciolacu: 'Nu creezi așteptări...'
16/01/2025 18:12

Liderul PNL Ilie Bolojan a vorbit miercuri, la Europa FM, despre indexarea pensiilor, criticand voalat comunicarea premierului Marcel Ciolacu, care a spus că o decizie se va lua in septembrie la prima rectific ...

Kelemen Hunor anunță ajutor unic pentru pensionarii cu venituri mici, în 2025: Atât putem face!
16/01/2025 16:46

Pensionarii cu venituri mici vor primi o transă de bani in 2025. Este anuntul de ultimă oră făcut de Kelemen Hunor, liderul UDMR: „Atat putem face in acest an. Bugetul, anul trecut, a fost făcut varză ...

Urmează desființări de instituții? Cseke Attila, tranșant: 'Nu am nicio problemă de a propune măsuri ca în 2021'
15/01/2025 09:31

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a afirmat, marţi, la Ploieşti, că primele măsuri de eficientizare a administraţiei publice trebuie să vină de la nivel central, punctand că nu are o problemă să p ...

Supraviețuirea a devenit misiune imposibilă în România: 85% din venituri se duc pe taxe și cheltuieli
14/01/2025 08:48

Economiile sunt un vis frumos pentru romani, arată cele mai noi date care vin de la INS. O gospodărie din Romania a avut venituri medii de 8.255 lei pe lună in al treilea trimestru din 2024, dar a cheltuit 7 ...

Bolojan, despre indexarea pensiilor de la 1 septembrie: 'E greu de presupus că se va întâmpla'
14/01/2025 08:39

Presedintele PNL, Ilie Bolojan, a declarat luni că „este greu de presupus” că pensiilor vor creste de la 1 septembrie, asa cum a declarat premierul că si-ar dori să se intample. Intrebat cum comenteaz ...

Ministrul de finanțe face anunțul despre pensiile românilor: Ce se întâmplă cu indexarea; planuri pentru TVA
13/01/2025 18:02

Coalitia de guvernare pare că nu a ajuns să vorbească aceeasi limbă pe tema cresterii pensiilor. Indexarea prevăzută pentru 1 ianuarie 2025 a fost anulată, după ce a fost promisă tot anul 2024, potrivi ...

Ilie Bolojan anunță planul coaliției pentru majorarea pensiilor: Nu ar fi corect față de oameni
13/01/2025 17:29

Liderul PNL Ilie Bolojan a anuntat planul coalitiei privind majorarea pensiilor. Bolojan spune că nu ar fi cinstit fată de oameni ca PNL, PSD si UDMR să promită majorări care nu au acoperire la bugetul nat ...

Tramvaiele pictate din Iași ajung în Stuttgart: Expoziție inedită la Muzeul Tramvaiului din Stuttgart
12/01/2025 13:10

 COMUNICAT DE PRESĂ Iasi, 9 ianuarie 2025  În perioada 12 ianuarie – 16 martie 2025, Muzeul Tramvaiului din Stuttgart găzduieste o expozitie specială dedicată proiectului &bdquo ...

2025, un an pe placul patronilor: Angajații sunt terorizați să nu își piardă locul de muncă, așa că nu cer nici măriri
11/01/2025 22:57

Anul 2025 va fi unul pe placul patronilor. Cu angajati care muncesc si nu cer măriri de salarii, căci e frică mare să nu isi piardă locul de muncă. Anul 2024 s-a dovedit a fi un an complicat pentru intrea ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei