Statul virează bani pe 20 mai. Cine sunt românii care primesc ajutoare

8_11zon

Dimensiune font:

| 19-05-2025 06:16

Data de 20 mai aduce vești importante pentru anumite categorii de cetățeni români care se află în situații vulnerabile sau beneficiază de drepturi speciale garantate prin lege. Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a anunțat că în această zi vor fi virate în conturile beneficiarilor mai multe tipuri de prestații sociale și ajutoare financiare. Banii vor fi livrați direct pe card, iar pentru cei care au optat pentru plata prin mandat poștal, distribuirea va începe tot din 20 mai.

Cine sunt românii care primesc bani de la stat pe 20 mai

Potrivit informațiilor transmise de ANPIS, patru mari categorii de beneficiari urmează să primească sume importante de bani în această tranșă de plată.

Acești beneficiari primesc o alocație lunară de hrană, un sprijin financiar esențial pentru asigurarea unui regim alimentar adecvat stării lor de sănătate. Sumele vor fi transferate automat în conturile bancare ale acestora pe 20 mai. În cazul celor care au optat pentru mandat poștal, distribuirea banilor începe tot din această dată.

Bolnavii de TBC

O altă categorie importantă este reprezentată de persoanele afectate de tuberculoză (TBC). Și aceștia beneficiază de o indemnizație lunară, menită să acopere o parte din costurile tratamentului și ale îngrijirii zilnice. Ca și în cazul pacienților cu HIV/SIDA, banii intră direct în conturile bancare pe 20 mai, iar ulterior pot fi ridicați și prin mandat poștal.

Sprijin pentru familiile vulnerabile și pensionarii din afara țării

Pe lângă pacienții care suferă de boli grave, statul oferă sprijin și altor categorii de cetățeni aflați în situații delicate.

Beneficiarii de ajutor pentru susținerea familiei și incluziune socială

Familiile cu venituri mici vor primi ajutorul pentru susținerea familiei, o formă de sprijin financiar cunoscută și sub denumirea de Venit Minim de Incluziune (VMI). De asemenea, se virează și ajutorul de incluziune propriu-zis, care are ca scop reducerea riscului de excluziune socială. Plata acestor beneficii are loc pe 20 mai, direct pe card sau prin mandat poștal, în funcție de opțiunea beneficiarilor.

Pensionarii români din străinătate

O altă categorie importantă vizată de această rundă de plăți este cea a pensionarilor români care trăiesc în afara țării. Pentru aceștia, sumele vor fi transferate tot în data de 20 mai, prin intermediul Citi Bank, banca desemnată pentru acest tip de plăți internaționale.

În paralel cu aceste plăți sociale, Guvernul continuă și programul voucherelor de vacanță pentru salariații din sistemul public. În 2025, fiecare beneficiar va primi suma de 800 de lei, bani care vor fi virați pe cardurile speciale de vacanță și care pot fi utilizați pentru achitarea serviciilor turistice în România. Astfel, angajații din sectorul public vor avea posibilitatea de a sprijini turismul intern, bucurându-se în același timp de un mic concediu binemeritat.

Corina Oprea puterea.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Grumazesti, spatiu 12,90 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Licitatie com. Grumazesti, teren intravilan 850 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren in suprafata de 850 mp, situat in intravilanul satului Curechistea, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, identificat cu nr.cadastral 50232 si cartea funciara nr. 50232 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 73/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 8,62 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 69/06.06.2025 si OUG nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 04.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 14.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Andrei Caramitru avertizează: „Societatea e în implozie accelerată”
09/07/2025 06:48

Economistul Andrei Caramitru sustine că tinerii devin tot mai radicali politic, iar cauzele tin de criza locuintelor, de lipsa unei educatii orientate spre piata muncii si de dezechilibrele sociale apărute in ...

Scandal în Guvern pe Legea Austerității! Bolojan lovește în pensionari și săraci, dar păstrează facilitățile pentru păcănele
08/07/2025 09:42

Tensiuni fără precedent in Coalitia de guvernare, inainte de asumarea răspunderii pe Legea austeritătii. Ilie Bolojan a respins toate propunerile care vizau protejarea categoriilor vulnerabile, in timp ce a ...

Dan Șucu îl somează pe Ilie Bolojan să taie și mai mult cheltuielile de la stat: E nedrept să creștem TVA
04/07/2025 17:10

Apar primele reactii după ce premierul Ilie Bolojan a discutat cu sindicatele si patronatele privind măsurile de austeritate pe care guvernul le va impune prin angajarea răspunderii. Premierul Ilie Bolojan ...

Revoltă în Asistența Socială. Se strâng semnături pentru grevă națională! Mii de angajați din centre sociale, pregătiți să blocheze sistemul
04/07/2025 07:56

Federatia Natională Sindicală din Asistentă Socială si Protectia Copilului „PRO.ASIST” a declansat oficial procedura de strangere de semnături pentru sustinerea grevei in intregul sistem de asi ...

Viața lui George stă în mâinile noastre, doar cu ajutor el va putea beneficia în continuare de tratament!
03/07/2025 10:36

Viata lui George stă in mainile noastre, doar cu ajutor el va putea beneficia in continuare de tratament! George este un tanăr de 42 de ani care suferă de amiotrofie spinală tip 3 si dischinezie ciliară p ...

Scenariul concediilor fără plată, comentat de Bolojan
03/07/2025 06:18

Premierul Ilie Bolojan a declarat, miercuri, intrebat dacă se ia in calcul măsura concediilor fără plată timp de patru-cinci zile, că nu vede niciun fel de problemă ca la un moment dat să se recurgă la ...

Elena Udrea, eliberată condiționat pe perioada spitalizării
01/07/2025 09:37

Judecătoria Ploiesti a decis marti eliberarea conditionată a fostului ministru al Turismului, Elena Udrea, pe durata internării acesteia in spital. Decizia poate fi contestată de procurorii DNA, care au la ...

Bugetarii lăsaţi fără sporul de
01/07/2025 06:54

Bugetarii ameninţă că paralizează ţara şi ies in stradă pentru că guvernul le taie din bani. Peste un milion dintre ei caştigă, de maine, mai puţin. Sporul de antenă, care putea ajunge pană la 1.50 ...

Nicușor Dan a semnat: Legea așteptată de foarte mulți pensionari
27/06/2025 21:06

Presedintele Romaniei, Nicusor Dan, a semnat vineri, 27 iunie 2025, decretul pentru promulgarea legii de aprobare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 105/2024. Actul normativ introduce o serie de măsuri ...

Andrei Caramitru, după protestele studenților: 'Nu ai bani ? Muncești. Terminați cu mocangeala'
27/06/2025 16:34

Andrei Caramitru a postat un mesaj dur in mediul online după ce studentii au protestat azi in mai multe centre universitare din ţară, faţă de intentia Executivului de a reduce fondurile alocate pentru burs ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei