Schimbare majoră pentru mașinile mai vechi de 15 ani: Noile reglementări date de Comisia Europeană pentru eliminarea acestora

000000  ULTIMA-ORA

Dimensiune font:

| 27-01-2025 13:20

 Schimbare majoră pentru mașinile mai vechi de 15 ani: Noile reglementări date de Comisia Europeană pentru eliminarea acestora

 

  •  

La nivel european și național, inițiativele privind eliminarea vehiculelor vechi din circulație continuă să genereze controverse în rândul șoferilor. O știre apărută în primăvara anului trecut a creat panică, susținând că mașinile mai vechi de 15 ani nu vor mai putea fi reparate.

Comisia Europeană a intervenit ulterior și a dezmințit informația, subliniind că proprietarii acestor vehicule au în continuare dreptul de a le repara. Deși regulamentul propus de UE nu interzice repararea mașinilor vechi, acesta introduce cerințe mai stricte pentru vehiculele defecte care nu mai pot fi readuse în stare de funcționare. Acestea trebuie eliminate în mod responsabil, fiind trimise la instalații specializate pentru casare, o procedură deja reglementată în statele membre.

Scopul măsurii este de a combate frauda legată de vânzarea ilegală a vehiculelor uzate și utilizarea pieselor contrafăcute, care pot reprezenta un risc pentru siguranța rutieră. Potrivit estimărilor oficiale, între 3 și 4 milioane de mașini vechi dispar anual din statisticile statelor membre ale Uniunii Europene. Multe dintre acestea sunt exportate ilegal și comercializate ca vehicule rulate, deși nu mai sunt utilizabile.

Această practică permite evitarea obligațiilor legale privind eliminarea corectă a vehiculelor uzate, ceea ce duce la probleme de mediu și siguranță. Într-un comunicat oficial, Comisia Europeană a precizat: "Vă puteți repara întotdeauna mașina, dacă doriți, chiar dacă acest lucru nu este rentabil. Dacă însă dețineți o mașină defectă care nu mai poate fi reparată, regulamentul propus ar specifica faptul că trebuie să o eliminați în mod responsabil, trimițând-o la o instalație de tratare în vederea casării. Acest lucru este similar obligațiilor existente la nivel național."

Una dintre marile probleme ale legislației actuale este lipsa unei definiții precise a unui vehicul „scos din uz", ceea ce permite operatorilor lipsiți de scrupule să ocolească reglementările UE. În multe cazuri, aceste mașini sunt abandonate sau ajung la gropile de gunoi, contribuind la poluarea mediului.

"În fiecare an, între 3 și 4 milioane de mașini vechi dispar din statisticile statelor membre ale UE. Multe sunt exportate ilegal și vândute ca „mașini rulate", deși de fapt nu mai sunt utilizabile, pentru a ocoli legislația UE în domeniul deșeurilor care obligă întreprinderile să elimine în mod corespunzător vehiculele uzate. Astfel de „mașini rulate" false ajung adesea la groapa de gunoi. Potrivit studiului nostru de evaluare a legislației actuale, lipsa de claritate cu privire la ceea ce constituie o mașină „scoasă din uz" este una dintre cele mai mari lacune utilizate de operatorii lipsiți de scrupule pentru a eluda legislația UE", se arată în comunicatul oficial al Comisiei Europene.

Deși șoferii pot continua să își repare vehiculele mai vechi de 15 ani, aceștia trebuie să respecte strict legislația în vigoare. Repararea trebuie să fie realizată cu componente omologate și să îndeplinească cerințele de siguranță pentru a proteja atât conducătorii auto, cât și ceilalți participanți la trafic. Aceste aspecte sunt verificate anual prin Inspecția Tehnică Periodică (ITP), care confirmă dacă un vehicul îndeplinește condițiile necesare pentru a circula pe drumurile publice.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

Continut: 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in sat Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote @yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -Lotul nr. 1 -teren situat in extravilanul comunei Sipote, sat Sipote, in suprafata de 41.880,00 mp, nr. cadastral 62525, identificat in T14, parcela 220/1/1; -Lotul nr. 2 -teren situat in extravilanul comunei Sipote, sat Chiscareni, in suprafata de 36.936,00 mp, nr.cadastral 61621, identificat in T53, parcela 843/1/43; -Lotul nr. 3 -teren situat in intravilanul satului Mitoc, comuna Sipote, F.N., in suprafata de 25.000,00 mp, nr.cadastral 61863, identificat in T81, parcela 1248/1/1; -Lotul nr. 4 -teren situat in extravilanul comunei Sipote, sat Halceni, in suprafata de 40.000,00 mp, nr. cadastral 61633, identificat in T77, parcela 1183, 1179/5, 1181/1; -Lotul nr. 5 -teren situat in extravilanul comunei Sipote, sat Halceni, in suprafata de 10.000,00 mp, nr.cadastral 61620, identificat in T77, parcela 1179/1, apartinand domeniului public al Comunei Sipote, judetul Iasi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 25/27.02.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Sipote. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Sipote, sat Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la casieria unitatii sau cu ordin de plata in contul: RO95TRE Z24A705000 200130X, deschis la Trezoreria Iasi, cod fiscal al concedentului 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.03.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.03.2025, ora 12.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Sipote, sat Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original si 1 exemplar in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 26.03.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Sipote, sat Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judet Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 28.02.2025.
Cel mai scump SUV din lume are preţ de pornire de 1,85 milioane de dolari
14/03/2025 22:56

Karlmann King Cand vine vorba de modele de lux, constructorii de maşini, indiferent că sunt de volum sau nu, incearcă să impingă limitele şi să ofere clienţilor cea mai spectaculoasă experinţă din t ...

Taxa auto poate reveni și toți cei care au o mașină o vor plăti.
14/03/2025 20:25

Putine taxe au starnit atat de multe controverse si au enervat asa de multă lume in ultimii 20 de ani, cum s-a intamplat cu celebra „taxă auto”. A avut multe forme, s-a modificat adesea fără log ...

Top 4 mașini care își păstrează valoarea. Rareori au nevoie de reparații
10/03/2025 19:21

 Cumpărarea unei masini poate fi atat distractivă, cat si coplesitoare. Pentru a vedea dacă un nou vehicul se incadrează in bugetul tău, probabil incerci să calculezi nu doar cat costă să il repari ...

Densitatea mașinilor din România pe număr de kilometri. Cum stăm față de Bulgaria și de Ungaria – date oficiale
09/03/2025 18:42

 Cati kilometri punem la dispozitie soferilor nostri in functie de numărul de masini pe care il avem in tară? Ne referim la autostrăzi si drumuri expres.  Articol realizat in cadrul proiectu ...

Câte autostrăzi vom avea gata în 2030? Cum va sta Iașul? Lista completă, cu termene de finalizare
08/03/2025 17:47

 Cum va arăta infrastructura de drumuri de mare viteză peste 5 ani? Scenariul in care nu se va intampla nimic grav, si că fondurile PNRR vor veni asa cum sunt acum programate, arată că Romania va avea ...

Poliția nu va putea folosi camerele fixe de rovinietă pentru amenzi de viteză
08/03/2025 10:41

 Soferii  pot răsufla, momentan, usurati: desi Politia a anuntat un parteneriat cu CNAIR pentru a folosi camerele de rovinietă, acestea nu sunt pregătite să functioneze si pe post de radar.  ...

Legea care se aplică tuturor șoferilor din România! Autoritățile ridică mașina pe loc
07/03/2025 11:58

 Legea care se aplică tuturor soferilor din Romania se referă la locurile de parcare! În 2025, parcarea neregulamentarăse sanctionează nu doar cu o amendă, ci si cu retinerea vehiculului. Iată ...

Programul Rabla 2025: Ce tip de mașini nu vor mai primi finanțare - Anunțul venit de la Guvern
06/03/2025 13:50

Guvernul a anuntat că, incepand din acest an, romanii nu vor mai primi fonduri din partea statului pentru achizitionarea de vehicule diesel. Programul Rabla reprezintă unul dintre cele mai vechi si mai cunos ...

Ce pățești dacă ești șofer și iei Nurofen
05/03/2025 12:06

Vicepresedintele Senatului Robert Cazanciuc a infirmat informatiile din spatiul public potrivit cărora Nurofenul ar avea efecte psihoactive si că soferii ar putea risca inchisoarea dacă au luat acest medicam ...

Sisteme de radare fixe in 3 judete de pe „drumul mortii” E85
03/03/2025 11:17

Sistemul de supraveghere rutieră e-Sigur, bazat pe radar fix, a devenit functional, introducand o nouă metodă de monitorizare a traficului. Primele sanctiuni au fost deja emise automat pentru soferii care au ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei