Curtea de Apel a decis: în cazul juristului de la Socola, fapta nu există!

1avocat

Dimensiune font:

| 04-11-2024 07:14

Corneliu P. a fost consilier juridic al Institutului de Psihiatrie „Socola” între 26 octombrie 2015 şi 16 august 2022, fiind concediat disciplinar pe motiv că nu şi-a îndeplinit atribuţiile de serviciu. În primăvara lui 2023, conducerea spitalului i-a făcut plângere penală pentru săvârşirea infracţiunii de neglijenţă în serviciu în formă continuată.

Fostului angajat i s-a reproşat că, în mod deliberat, nu şi-a îndeplinit atribuţiile de serviciu prevăzute în fişa postului. Mai precis, a apărat drepturile şi interesele institutului, „nu a reprezentat şi nu a susţinut interesele Institutului de Psihiatrie „Socola” Iaşi în faţa instanţelor de judecată, nu a formulat niciun act procedural şi nu a depus niciun înscris/probă în apărare (întâmpinări, excepţii, probe), încălcând astfel interesele legitime ale institutului şi producând un prejudiciu în cuantum total de 114.355,24 lei, plus dobânzile aferente la data plăţii, reprezentând debit înregistrat în contabilitate”.

Mai spun cei din institut că juristul, acum intrat în Baroul Iaşi, ar fi ţinut documentele incriminatoare încuiate în fişetul său personal şi a refuzat să le predea în momentul concedierii. La rândul său, pârâtul a negat că dosarele ar fi fost găsite în fişetul său şi a afirmat că nu i s-a cerut predarea bunurilor la momentul concedierii. De asemenea, a menţionat că managerul i-a limitat atribuţiile doar la internările voluntare şi răspunsurile la petiţii. Şi, într-adevăr, are dreptate. Într-o notă de serviciu emisă de către spital în vara lui 2019 reise că, din acel moment, Corneliu a avut doar sarcini juridice specifice, precum gestionarea internărilor nevoluntare şi alte activităţi juridice, de reprezentarea instituţiei în instanţă ocupându-se alt coleg.

Văzând toate aceste înscrisuri, procurorul de caz a soluţionat dosarul cu propunerea de clasare, întrucât faptele lui Corneliu nu sunt prevăzute de legea penală: „angajaţii – consilieri juridici răspund patrimonial (civil – contractual) în situaţia în care produc pagube angajatorului în exercitarea atribuţiilor lor din cauza neglijenţei, neprofesionalismului sau lipsei de diligenţă necesară pentru a atinge un scop bine determinat (de exemplu, câştigarea unui proces), pentru daunele plătite de autoritatea sau instituţia publică, în calitate de comitent, unor terţe persoane, în temeiul unei hotărâri judecătoreşti definitive”.

Conducerea spitalului a contestat la Curtea de Apel această soluție, dar a pierdut şi aici. Seria de inacţiuni ce i se impută pârâtului  nu poate fi apreciată ca angajând răspunderea penală, ci, cel mult, pe cea civilă-contractuală. Aşa că, prin sentinţa dată joia trecută, judecătorii au respins, ca nefondată, plângerea Institutului de psihiatrie. Decizia nu poate fi atacată. Claudiu CONSTANTIN

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
UN HUB MEDICAL ROPHARMA SE DEZVOLTĂ ÎN BUCȘINESCU
12/12/2024 11:39

UN HUB MEDICAL ROPHARMA SE DEZVOLTĂ ÎN BUCSINESCU Medical Hub Ropharma, situată pe Strada Smardan, reprezintă o solutie inovatoare pentru profesionistii din domeniul sănătătii care caută spat ...

PNRR: Comuna Tutova anunta finalizarea proiectului ”Dotarea cu mobiler, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale nr. 1 și a structurilor școlare arondate din comuna Tutova, jud. VASLUI”
12/12/2024 10:59

Comunicat de presă   PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformata !" Comuna Tutova anunta finalizarea proiectului ”DOTAREA CU MOBILER, MATERIALE DIDACTICE SI ECHIPAMENTE DIGITALE A ...

„L-am visat pe Moș Crăciun
12/12/2024 08:01

  Pe afisul Teatrului „Luceafărul”, titlul preferat in aceste zile este L-am visat pe Mos Crăciun, o productie pentru publicul de toate varstele. Anticipand cu mijloacele teatralit ...

Nevoia îmbunătățirii reglementării conceptului de înstrăinare părintească în contextul protecției drepturilor copiilor
12/12/2024 07:55

Presedintele Asociatiei „Justitie pentru minori” Iasi, avocat Geta Lupu, a participat la editia a VII-a a Conferintei internationale de drept civil cu tema „Familia intre evolutia ca nevoie si ...

Sfântul Spiridon, ocrotitorul vindecării
12/12/2024 07:43

În tumultul istoriei si in forfota lumii moderne, există figuri sfinte care aduc lumină, vindecare si sperantă, chiar si peste veacuri. Printre acestia, Sfantul Spiridon, episcopul Trimitundei, este o ...

Jale mare pe piaţa ieşeană a muncii. E ca în pandemie!
11/12/2024 22:36

Ceea ce se prefigura deja la sfarşitul lunii septembrie a fost validat miercuri, de centralizatorul remis presei de către AJOFM Iaşi. Contracţia pieţei muncii a ajuns la paroxism, acum mai sunt disponibile ...

Un hârlăuan a fost condamnat, după ce a fost înjurat în rafale
11/12/2024 22:34

În fapt, Daniel B., un cetăţean al unui sat de langă Hărlău, n-a făcut altceva decat să-şi apere onoare, dar treaba asta i-a adus un dosar penal, o condamnare şi, pe deasupra, obligaţia de a pl ...

Ieşean, arestat după a 17-a partidă de sex total cu partenera sa de doar opt ani
11/12/2024 22:30

 Vreme de doi ani, ieşeanul Cătălin C. a trăit numeroase momente de desfătare intimă in compania micuţei D.I. Anchetatorii au reuşit să strangă probe privind 17 asemenea episoade, incepand din se ...

Hoţul era chiar copilul vecinilor. Prins în flagrant, minorul a scos cuţitul
11/12/2024 22:28

 În loc să sesize autorităţile, ieşeanul Ionel P. a dorit să demonstreze că e un foarte bun detectiv şi că poate depista de unul singur pe cel care-l fura sistemativ. Asta după ce, ani la ra ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei