Veste bună pentru șoferii români! Legea nu îi mai obligă să aibă asta în mașină

00000 breaking news PE GALBEN

Dimensiune font:

| 05-02-2025 12:07

Veste bună pentru șoferii români! Codul Rutier 2025 precizează echipamentele esențiale pe care un șofer este obligat să le dețină în autoturism. Recent, a fost anunțat faptul că din acest an roata de rezervă nu mai este obligatorie în mașină, deși aceasta este utilă mai ales când se pleacă la un drum lung cu vehiculul. Legea nu îi mai obligă să aibă roata de rezervă în mașină, iar șoferii nu pot fi sancționați.


Veste bună pentru șoferii români!
Legislația rutieră din România impune anumite echipamente obligatorii pe care șoferii trebuie să le aibă în vehicul atunci când pleacă la drum. Aceste elemente fac parte din kit-ul de siguranță al mașinii. În schimb, alte echipamente sunt doar recomandate, iar lipsa lor nu atrage sancțiuni pentru șoferi. Este și cazul roții de rezervă. Conform legislației rutiere actuale, roata de rezervă nu mai este obligatorie în 2025, iar șoferii nu pot fi amendați.

 

Codul Rutier precizează obiectele obligatorii pe care un șofer trebuie să le aibă la îndemână atunci când pornește la drum, precum trusa de prim-ajutor, stingătorul de incendiu și triunghiurile reflectorizante. La aceste echipamente se adaugă vesta reflectorizantă și lanțurile antiderapante, dar numai în cazul vehiculelor de peste 3.5 tone.


 
Din acest an, șoferii nu mai sunt obligați să aibă în mașină roata de rezervă, dar conducătorii auto sunt sfătuiți să aibă roata în mașină pentru a fi pregătiți în cazul în care fac pană.

Ce echipamente nu trebuie să lipsească din mașina personală


Siguranța rutieră rămâne o prioritate, iar începând cu 2025, șoferii trebuie să respecte noi cerințe privind dotările obligatorii ale autoturismelor. Autoritățile au stabilit o listă clară de echipamente esențiale, menite să reducă riscurile din trafic. Lipsa acestor dotări poate atrage sancțiuni financiare semnificative, iar Poliția Română avertizează că verificările în trafic vor fi riguroase. Șoferii trebuie să fie atenți și la data de expirare a echipamentelor. În cazul în care șoferul este oprit de poliție și constată că nu există trusă sanitară, stingător sau 2 triunghiuri reflectorizante, conducătorul auto va primi 4 sau 5 puncte de amendă, ceea ce înseamnă o amendă cuprinsă între 660 de lei și 825 de lei.


Deși nu sunt impuse prin lege, anumite echipamente suplimentare pot fi extrem de utile în cazul unor situații neprevăzute. Șoferii sunt încurajați să le păstreze în autoturism pentru a evita complicațiile în caz de defecțiuni sau alte probleme tehnice. Printre aceste accesorii se numără cablu de tractare, cablu de încărcare a bateriei, bandă adezivă și sfoară, lichide auto esențiale, precum ulei de motor, lichid de frână sau lichid de spălat parbrizul și consumabile de bază, cum ar fi apă, șervețele sau o cârpă uscată.

Noutatea din Codul Rutier 2025 este aceea că șoferii români nu mai pot fi amendați în situația în care nu au roata de rezervă în mașină. Aceasta nu mai este obligatorie ca până acum, însă echipamentele care nu trebuie să lipsească din mașină sunt trusa de prim-ajutor, stingătorul de incendiu, două triunghiuri reflectorizante și vestă reflectorizantă. Deși nu mai este obligatorie roata de rezervă, polițiștii recomandă șoferilor să o aibă în mașină când merg la drum lung, împreună cu un cric și o cheie de deșurubat, pentru a putea schimba roata în caz de pană. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Cotusca, cu sediul in sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231.561.946, fax 0231.561.936, e-mail: primariacotusca@yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -Teren in suprafata totala de 922 mp, compus din teren in suprafata de 364 mp si teren in suprafata de 558 mp, situat in intravilanul satului Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 73, avand CF 62465, Parcela Cadastrala 918, apartinand domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Cotusca nr. 24/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita in contul concedentului: RO60TREZ1195 006XXX000330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 01.04.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original si 1 exemplar in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.04.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Cotusca, sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231.511.739, fax 0231.531.832, e-mail: tr-botosani-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.03.2025.
Toți șoferii români vor fi supravegheați în trafic! Ce este noua tehnologie LPR
18/03/2025 14:39

Toti soferii romani vor fi supravegheati in trafic! Politia Romană a anuntat că va cumpăra un sistem de camere vidoe fixe pentru a recunoaste rapid numerele de inmatriculare ale masinilor aflate in mers. Ace ...

A7: filmare din dronă – Lotul 2 Bacău-Pașcani, progres la șase săptămâni, pe  vreme capricioasă: 23%
17/03/2025 22:34

 Asociatia Moldova Vrea Autostradă (MVA) a publicat o nouă firmare aeriană privind evolutia lucrărilor pe Autostrada Moldovei, A7, pe tronsonul Bacău-Pascani.        Lo ...

Cel mai scump SUV din lume are preţ de pornire de 1,85 milioane de dolari
14/03/2025 22:56

Karlmann King Cand vine vorba de modele de lux, constructorii de maşini, indiferent că sunt de volum sau nu, incearcă să impingă limitele şi să ofere clienţilor cea mai spectaculoasă experinţă din t ...

Taxa auto poate reveni și toți cei care au o mașină o vor plăti.
14/03/2025 20:25

Putine taxe au starnit atat de multe controverse si au enervat asa de multă lume in ultimii 20 de ani, cum s-a intamplat cu celebra „taxă auto”. A avut multe forme, s-a modificat adesea fără log ...

Top 4 mașini care își păstrează valoarea. Rareori au nevoie de reparații
10/03/2025 19:21

 Cumpărarea unei masini poate fi atat distractivă, cat si coplesitoare. Pentru a vedea dacă un nou vehicul se incadrează in bugetul tău, probabil incerci să calculezi nu doar cat costă să il repari ...

Densitatea mașinilor din România pe număr de kilometri. Cum stăm față de Bulgaria și de Ungaria – date oficiale
09/03/2025 18:42

 Cati kilometri punem la dispozitie soferilor nostri in functie de numărul de masini pe care il avem in tară? Ne referim la autostrăzi si drumuri expres.  Articol realizat in cadrul proiectu ...

Câte autostrăzi vom avea gata în 2030? Cum va sta Iașul? Lista completă, cu termene de finalizare
08/03/2025 17:47

 Cum va arăta infrastructura de drumuri de mare viteză peste 5 ani? Scenariul in care nu se va intampla nimic grav, si că fondurile PNRR vor veni asa cum sunt acum programate, arată că Romania va avea ...

Poliția nu va putea folosi camerele fixe de rovinietă pentru amenzi de viteză
08/03/2025 10:41

 Soferii  pot răsufla, momentan, usurati: desi Politia a anuntat un parteneriat cu CNAIR pentru a folosi camerele de rovinietă, acestea nu sunt pregătite să functioneze si pe post de radar.  ...

Legea care se aplică tuturor șoferilor din România! Autoritățile ridică mașina pe loc
07/03/2025 11:58

 Legea care se aplică tuturor soferilor din Romania se referă la locurile de parcare! În 2025, parcarea neregulamentarăse sanctionează nu doar cu o amendă, ci si cu retinerea vehiculului. Iată ...

Programul Rabla 2025: Ce tip de mașini nu vor mai primi finanțare - Anunțul venit de la Guvern
06/03/2025 13:50

Guvernul a anuntat că, incepand din acest an, romanii nu vor mai primi fonduri din partea statului pentru achizitionarea de vehicule diesel. Programul Rabla reprezintă unul dintre cele mai vechi si mai cunos ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei