default

Dimensiune font:

Distribuţia apelor minerale, la un „buton” distanţă

| 31-10-2017 05:33

* şefii administraţiei locale din Slănic Moldova vor relua discuţiile privind furnizarea apelor * Primăria a obţinut licenţa de exploatare a izvoarelor, însă echipamentul de distribuţie se află în clădirile fostului proprietar, societatea Flora SRL * pasul următor este amenajarea captărilor şi începerea exploatării apelor

După ce Primăria Slănic Moldova a obţinut licenţa de dare în administrare pentru exploatarea izvoarelor de apă minerală terapeutică din staţiune de la Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (ANRM), primarul Gheorghe Baciu a organizat o conferinţă de presă în care a prezentat situaţia la zi. La discuţii au participat şi preşedintele organizaţiei judeţene a PNL, deputatul Ionel Palăr, artistul plastic Alina Georgiana Teodorescu şi viceprimarul Benone Moraru. „Noi am semnat, practic, licenţa pentru resursele subsolului, reglementate de Legea minelor, care ne întăreşte autoritatea să putem acţiona asupra proprietarilor de teren”, a spus Gheorghe Baciu.

Accesul la izvoare nu mai poate fi oprit

În acest moment, administraţia locală are trei terenuri aferente izvoarelor, cumpărate la licitaţie, Perla Moldovei are două terenuri, iar societatea Flora două terenuri. „Flora mai are clădirile unde se află butoanele de distribuire a apelor. Tot pe 16 octombrie am făcut adresă către Flora, prin care le-am cerut accesul la izvoare, iar în această săptămână avem o întâlnire cu ei pe teren, să convenim suprafeţele şi minimul necesar”, a spus Gheorghe Baciu. Legea minelor obligă titularul de licenţă să aducă atingere minimă proprietăţii private. „Sper ca şi Flora să înţeleagă că nu mai pot opri accesul. Urmează ca în doi ani şi jumătate să facem efectiv explorarea apelor minerale, să amenajăm captările, să facem analizele fizico-chimice ale apelor, să facem documentaţia necesară exploatării apelor”, a completat primarul.

O preluare controversată

Primăria din Slănic Moldova a preluat, acum un an, trei dintre izvoare, prin licitaţie, proprietarul lor, societatea Flora, fiind în reorganizare judiciară, iar activele ei fiind scoase la vânzare. În staţiune sunt 11 izvoare, care în acest moment sunt oprite pentru că Flora cere o sumă mare de bani, circa 7.000 de euro lunar pentru repornirea lor. Semnarea documentelor pentru preluarea licenţei de dare în administrare pentru explorarea resurselor de apă minerală este considerată foarte important pentru localitate, pentru că ea s-a dezvoltat pe lângă această resursă naturală.

Licenţa de explorare a fost pierdută în luna mai 2016 de societatea Perla Moldovei. Şi Institutul de Balneologie a cerut preluarea licenţei, dar în aprilie 2017 Primăria a semnat o înţelegere cu Institutul şi ANRM, prin care s-a convenit ca ea să preia licenţa la toate izvoarele de apă minerală, mai puţin Izvorul 3 (pe care l-a dorit Institutul) şi gazul mofetic aferent. Pe 16 octombrie s-a semnat licenţa de administrare a izvoarelor. Licenţa de exploatare a izvoarelor se dă natural ca urmare a licenţei de explorare, fără alte condiţionări. „În acest moment izvoarele sunt oprite, pentru că Flora a cerut o sumă foarte mare de la noi, bani pe care primăria nu-i poate da. Însă acum suntem pe drumul cel bun şi în scurt timp izvoarele vor funcţiona. Flora este în reorganizare judiciară, iar noi negociem cu societatea care se ocupă de ea. Şi Primăria s-a înscris la masa credală a societăţii, dar are o cotă foarte mică, faţă de o bancă, de exemplu, care deţine 78%”, a mai afirmat primarul staţiunii.

Edilul a deschis şi o campanie de donaţii pentru refacerea zonei izvoarelor, în care până acum s-au adunat deja circa 60.000 de euro. „Am considerat că preluarea izvoarelor este o prioritate maximă. Ne dorim cât mai mulţi oameni de bine din

judeţ să vină alături de proiectul nostru, să susţinem financiar, dar şi cu idei, cu propuneri amenajarea izvoarelor. Deja avem, pe Programul Operaţional Regional, un proiect prin care ne propunem să modernizăm parcarea de la baraj, doar parcarea pentru că regimul juridic al căii de acces şi al terenurilor este încă incert”, a mai adăugat Gheorghe Baciu.

Florin CRĂCIUN

 

Preluarea izvoarelor este o prioritate maximă” - primarul Gheorghe Baciu. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

ANUNT LICITATIE. SC TOPCAR SRL- in faliment, prin lichidator judiciar CII Burcoveanu Laura Mihaela, cu sediul in Iasi, str. A.Panu nr. 13-15, mezanin, telefon 0741232516, e-mail laura.burcoveanu@yahoo.ro, in dosarul 3299/99/2017, anunta scoaterea la vanzare prin licitatie publica cu strigare, la data de 29.07.2020, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar din Iasi, strada Anastasie Panu nr. 13-15, mezanin, a bunului mobil AUTOTURISM MARCA BMW 740D BERLINA, culoare albastra, an fabricatie 2003, motorina, nr. locuri 5, capacitate cilindrica 3901 cmc, tapiterie scaune piele, stare buna de functionare. Bunul poate fi vazut in parcarea restaurantului La Castel. Valoarea pornire de licitatie - 22765 lei, fara TVA, reprezentand 100% din pretul de evaluare. Daca bunul nu va fi adjudecat, o a doua licitatie va avea loc la data de 30.07.2020 – ora 10.00, la acelasi sediu si la acelasi pret. Daca bunul nu va fi adjudecat, alte licitatii vor avea loc la 10.08.2020- ora 10.00 si la 11.08.2020 - ora 10.00, la 90% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 20488,5 lei, iar ulterior la 31.08.2020- ora 10.00 si la 01.09.2020-ora 10.00, la 80% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 18212 lei. Persoanele care pretind vreun drept real asupra bunului au obligatia, sub sanctiunea decaderii, sa faca dovada acestui fapt pana la data de 28.07.2020, ora 12, la sediul lichidatorului judiciar. Caietul de sarcini se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, in baza unei cereri prealabile formulate cu 24 de ore inainte, la pretul de 50 de lei. Garantia de participare este de 10% din valoarea de pornire. Informatii suplimentare la telefon 0741232516 sau la sediul lichidatorului judiciar.
ANUNT privind organizarea licitatiei publica-pasune domeniul public. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta: UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA MIRONEASA cu sediul administrativ in Mironeasa, cod postal 707300, judetul Iasi, cod fiscal 4540453, telefon 0232228600, fax: 0232228652, e-mail: contact@primariamironeasa.ro. 2. Informatii generale privind obiectul inchirierii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Proprietati publice, teren pasune, 2 loturi, identificate astfel: 1. Lotul I - 30.00 ha - CF 61847/1; 3. Lotul III - 0.45 ha CF 60701. Inchirierea se face conform art. 333, art. 335 din O.G. 57/2019 si conform HCL nr. 84/07.06.2020; 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Primariei Comunei Mironeasa. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul autoritatii contractante, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Primariei Comunei Mironeasa, comuna Mironeasa, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 lei, ce se achita cu numerar la casierie. 3.4. Data limita privind solicitarea clarificarilor: 31.07.2020, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data limita de depunere a ofertelor: 07.08.2020, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primaria Comunei Mironeasa, registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 07.08.2020, ora 10.00, Primaria Comunei Mironeasa, judetul Iasi. 5. Instanta competenta in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalulu Iasi, Strada Elena Doamna, nr. 1A, cod postal 700398, telefon: 0332403642, fax: 0332435700, email: tr-iasi-reg@just.ro. 6. Data transmiterii anuntului de licitatie catre instantele abilitate, in vederea publicarii: 16.07.2020.
Primăria Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi, scoate la vânzare în data de 14.08.2020, ora 10, la sediul său din Comuna Tomeşti, suprafaţa 268 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 10, Parcela Arabil 455/5, nr. cadastral 66629, la ora 10:30, suprafața de 247 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 47, Parcela Arabil 2489/8, nr. cadastral 66957, iar la ora 11, suprafața de 147 mp, situată în intravilan Sat Vlădiceni, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 5, Parcela Arabil 114. Terenurile se află în domeniul privat al Comunei Tomeşti. Documentația de atribuire se pune la dispoziție pe suport de hârtie, contra unui preț de 50 de lei. Ofertele se pot depune până la data de 13.08.2020, ora 15, la sediul Primăriei Tomești, într-un exemplar. Taxa de participare la licitaţie este de 50 lei. Garanţia de participare este de 3% din preţul de pornire la licitaţie pentru întreaga suprafaţă. Preţul de pornire al licitaţiei este de 7000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 268 mp,3000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 247 mp, și 3292 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 147 mp. Prezentul anunț se va transmite pentru publicare instituțiilor publice abilitate, în data de 14.07.2020. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi. Tel. 0232/290434, int.211.
Dumitru Buzatu, contracandidat pentru Vasile Dîncu în PSD: 'Importul de persoane care să ocupe funcții în partid nu face bine partidului'
03/08/2020 11:41

 Dumitru Buzatu, presedintele PSD Vaslui, critică cooptarea lui Vasile Dincu in functia de presedinte al Consiliului National al PSD si anuntă că va candida pentru această functia la Congresul partidul ...

Peste 100.000 de persoane au trecut pe la punctele de trecere a frontierei cu România, în ultimele 24 de ore
03/08/2020 10:41

În data 02.08.2020, prin punctele de frontieră de la nivelul intregii ţări au efectuat formalitătile de control aproximativ 100.600 persoane, cetăteni romani si străini, cu peste 28.700 mijloace de ...

Seara Grecească la Mamma Mia! Arome noi cu LIVE Cooking Show LUNI 3 August 18:00-21:00 la Terasa Mamma Mia
03/08/2020 07:00

Mamma Mia Restaurant & Catering te invită intr-o călătorie culinară nouă! Următoarea destinatie din circuit va fi GRECIA, locatia cu un magnetism unic pentru romani. Restaurantul din inima orasului de ...

Ajutor de agent de Rutieră, la doar 3 ani şi jumătate
03/08/2020 00:36

 În una din zilele trecute, doamna Surugiu din Budăi căuta innebunită şi intrigată uscătorul de păr. Ordonată din fire, femeia ştia foarte bine unde-l pusese, dar aparatul nu mai era acolo. ...

Alţi angajaţi CTP Iaşi, loviţi de COVID-19
03/08/2020 00:00

    După cele 26 de persoane din cadrul personalului TESA, infectate cu noul virus (doar două dintre ele au mai rămas in spital, restul aflandu-se in izolare la domiciliu), alţi trei angajaţi a ...

Reguli noi în Primăria Iaşi
03/08/2020 00:00

  Începand de astăzi, activitatea in spatii inchise a angajatilor Primăriei Municipiului Iasi, directiilor, societătilor comerciale si institutiilor subordonate va fi organizată in asa fel i ...

Zeci de pompieri militari ieșeni au fost avansați în grad
03/08/2020 00:00

  În fiecare an, in ziua de 1 august, cadrele militare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne care au indeplinit stagiul minim in grad sunt avansate in gradul următor. Este şi cazul a 59 d ...

Primarul, iritat de situaţia din pieţe!
03/08/2020 00:00

  Romania se confruntă cu o creştere alarmantă de cazuri de COVID-19, iar  Iaşul nu face excepţie de la această situaţie generală. În acest context, autorităţile locale au decis c ...

Dezastru ecologic la confluenţa Bahluiului cu Jijia
03/08/2020 00:00

  După ce, luna trecută, mii de peşti morţi au fost găsiţi in acumularea Ezăreni, incident semnalat de angajati ai Sistemului de Gospodărire a Apelor Iaşi din cadrul Administraţiei Bazinale ...

Hoţul a scăpat. Complicele, nu
02/08/2020 22:55

 Aşa au stat lucrurile şi in după-amiaza zilei de 14 februarie a.c., cand au dat o lovitură in pasajul de la Hala Centrală. Domnul Mihai S. tocmai ieşise de la Judecătorie, trebuia să ajungă in Tg ...