IRO Iaşi are nevoie de o schimbare radicală

2IRO

Dimensiune font:

| 19-08-2023 07:58

 * „Spaţiul din ambulator este foarte aglomerat, climatizarea nu mai face față, cabinetele sunt insuficiente. Am introdus în structura noastră specialităţi noi, precum endocrinologie, internare continuă pentru tratament cu iod, laborator pentru gastroenterologie, care sunt foarte solicitate. Echipamentele medicale deja dau semne de uzură fizică şi morală...”, a declarat managerul IRO Iaşi, Mirela Grosu 

Institutul Regional de Oncologie a obţinut aproape 10 milioane de lei pentru reabilitarea şi modernizarea spaţiilor ambulatoriului, banii fiind alocaţi prin PNRR.

Este vorba de reabilitatea şi dotarea ambulatoriului, care este necesară atât pentru reducerea mortalităţii, cât şi pentru facilitarea accesului la servicii medicale de bază pentru pacienţii oncologici, dar şi de oferirea de servicii medicale de înaltă calitate, îmbunătăţirea infrastructurii ambulatorii, precum şi optimizarea cheltuielilor pentru îngrijirea medicală şi gestionarea resurselor.

Proiectul care urmează să fie implementat de IRO Iaşi cu bani obţinuţi prin PNRR, în valoare de 9,93 milioane de lei. „O nemulţumire a pacienţilor noştri, dar şi a personalului medical, este zona foarte aglomerată a ambulatoriului, cabinetele nu sunt suficiente pentru personalul medical angajat la IRO. Avem peste 100 de medici primari şi specialişti care consultă pacienţi oncologici sau suspiciune de boală oncologică. Trebuie să asigurăm toate condiţiile în ceea ce priveşte spaţiul şi dotarea. IRO are deja 12 ani de funcţionare. Spaţiul din ambulator este foarte aglomerat, climatizarea nu mai face față, cabinetele sunt insuficiente. Am introdus în structura noastră specialităţi noi, precum endocrinologie, internare continuă pentru tratament cu iod, laborator pentru gastroenterologie, care sunt foarte solicitate. Echipamentele medicale deja dau semne de uzură fizică şi morală. Aşadar, ne-am gândit să accesăm şi fonduri prin PNRR. Din banii obţinuţi, 40 la sută sunt dirijate pentru lucrări de igienizare- modernizare a ambulatoriului, iar 60 la sută sunt pentru dotarea cu aparatură medicală”, a declarat managerul IRO Iaşi, Mirela Grosu. 

Scopul proiectului este de a dezvolta o distribuţie echitabilă şi eficientă a serviciilor de îngrijire în afara şi interiorul spitalului, cu accent pe asistenţa medicală primară, secundară, terţiară, şi cu atenţia centrată pe pacient.

36.512 consultaţii la IRO, în acest an

 Toate acestea sunt necesare mai ales în condiţiile în care de la un an la altul numărul pacienţilor este tot mai mare.

Astfel, de la începutul acestui an, la IRO au fost acordate 36.512 consultaţii, spre comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2022, când au fost date 33.318 consultaţii. De asemenea, a crescut şi numărul internărilor de zi, de la 26781, cât erau în primul semestru din anul 2022, la 29.605, cât au fost înregistrate în primul semestru al acestui an. „Reabilitatea, modernizarea şi dotarea constă în refacerea unor circuite, schimbarea CTA care sunt subdimensionate şi care nu mai asigură ventilaţia încăperilor, uzura tâmplăriei interioare şi tavanelor din rigips de pe holuri, refacerea şi extinderea instalaţiei de curenţi slabi, a instalaţiilor sanitare şi a pavimentelor, cât şi dotarea atât cu echipamente medicale cât şi a non medicale care să deservească secţiile din ambulatoriul integrat, a declarat managerul de proiect, Liliana Adam.

Autorităţile locale cât şi prefectul judeţului Iaşi, Bogdan Petru Cojocaru şi-au anunţat susţinerea IRO în derularea şi accesarea de noi proiecte. „Indiferent că vorbim de spitalele care de Ministerul Sănătăţii sau de spitalele care ţin de Primărie sau Consiliul Judeţean, de fiecare dată, ca reprezentant al guvernului în teritoriu, încercăm soluţii şi bineînţeles finanţările necesare. Iaşiul este un mare centru medical şi universitar şi de aceea avem nevoie de investiţii în educaţie şi personal. Atenţia noastră trebuie să fie din ce în ce mai mare atât pe zona educaţională dar şi pe zona de sănătate publică, unde avem lucruri importante de făcut, mai ales investiţii, a declarat prefectul Bogdan Petru Cojocaru. Laura RADU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:06

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Un proiect de anvergură din Bacău s-a împotmolit în mocirla birocrației și a fostei albii a Bistriței
27/04/2024 13:46

Pe 12 mai 2024, băcăuanii ar fi trebuit să circule pe jos sau cu bicicleta pe traseul Parcul Cancicov - Stadionul Municipal-Bazin de Inot- Universitatea ”Vasile Alecsandri”, proiect de anvergură denumit ...

Aqua Park de la Insula de Agrement din Bacău, investiție eșuată, nefuncțională și nerecepționată de aproape 10 ani
27/04/2024 13:30

Modernizarea Insulei de Agrement din Bacău poate fi considerată esecul ultimelor trei administratii locale, desi s-au cheltuit peste 12 milioane de euro si s-au pierdut fondurile europene in proiectul incă n ...

„Frumosul vine din oameni, iar copiii sunt și ei niște oameni mici, pe care noi ne străduim să-i facem mari”
27/04/2024 10:53

  „Frumosul vine din oameni, iar copiii sunt niste oameni mici pe care noi ne străduim să-i facem mari” * dialog cu Daniela Anghelescu, profesor de Limba si literatura romană la Liceul Teo ...

Pelerinaje de Florii în județele Moldovei
27/04/2024 10:43

In această zi, vor avea loc mai multe pelerinaje organizate in Arhiepiscopia Iaşilor cu prilejul sărbătorii Floriilor. Astfel, la Piatra Neamţ va avea loc pelerinajul Fiul lui Dumnezeu – Izvorul Vietii. ...

La Iași, tradiționalul Pelerinaj de Florii va începe astăzi, de la ora 15, la Biserica Bărboi
27/04/2024 10:26

Purtătorul de cuvant al arhiepiscopiei Iasului, Lucian Apopei, a precizat că cei 60 de slujitori ai sfintelor altare vor străbate, ca si in anii precedenti, traseul Biserica „Sfintii Petru si Pavel” – ...

BCU Iași: Stagiu de formare profesională în Oslo și activități de mentorat pentru angajați
27/04/2024 10:09

În luna aprilie, Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” (BCU Iasi) si Asociatia Ready to Open Intercultural Spaces (ROIS) au derulat activităti cu profil international prevăzute ...

BCU Iași încheie lucrările și activitățile prevăzute în proiectul RO-CULTURA
27/04/2024 09:57

Luni, 29 aprilie, Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” (BCU Iasi) si Asociatia Ready to Open Intercultural Spaces (ROIS) ii invită la Palatul Fundatiei Universitare „Regele Fer ...

Numărul autorizațiilor de construire, în creștere la Iași
27/04/2024 09:48

În luna februarie, in judetul Iasi s-au eliberat 161 autorizatii de construire pentru clădiri rezidentiale, cu 75,0% mai mult comparativ cu luna anterioară si cu 10,3% mai multe fată de luna corespun ...

Sânge pe șoselele din România! Accident mortal la Suceava: doi tineri au decedat, după ce au intrat într-un podeț
27/04/2024 09:28

Doi bărbati au murit după ce, in noaptea de vineri spre sambătă, au intrat cu un motoscuter intr-un podet intr-un sat din judetul Suceava. Potrivit ISU Suceava, echipajele au intervenit in cursul noptii la ...

Investiții de 4,7 milioane de euro pentru modernizarea rețelei de gaze a Iașului
27/04/2024 08:59

În acest an, in judetul Iasi sunt planificate opt proiecte de investitii in distributia de gaze naturale, cu o valoare de circa 23 milioane de lei, respectiv 4,7 milioane de euro, lucrările vizand modern ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei