Primarul a lansat operațiunea „Curăţenia”, la volanul unei automăturători

1curatenie1
1curatenie

Dimensiune font:

| 02-03-2023 08:59

Primele acţiuni au loc în Păcurari, urmând ca pe în aceste zile echipele Salubris să se mute în Păcurari şi Moara de Foc * în săptămâna 6-13 martie vor fi salubrizate străzile din Canta, Socola şi Nicolina - CUG * în campania de curățenie de primăvară sunt angrenate nu mai puțin de 58 de utilaje ale Salubris SA și 194 de angajați * acestora li se adaugă utilajele şi angajaţii Servicii Publice, CTP Iaşi, Citadin Termo-Service, Direcției Exploatare Patrimoniu şi Poliţiei Locale

Primăria Iaşi și Salubris SA, împreună cu toate celelalte companii și direcții municipale, au dat ieri startul unei noi campanii a curățeniei de primăvară, denumită  „Iașul nostru curat”. Va fi mobilizat un număr impresionant de utilaje şi angajaţi astfel încât toate străzile din oraş să fie măturate şi spălate.

„Toate utilajele și echipele Salubris SA, precum și ale celorlalte companii, sunt mobilizate pentru amplul program de salubrizare. Intervenim pe bulevardele principale, dar și în toate cartierele orașului, iar campania de curățenie va continua până înainte de Paște. Totodată, sperăm că și cetățenii se vor implica direct în această campanie, dar mai ales în menținerea curățeniei. Mi-aș dori ca oameni de toate vârstele și din toate mediile sociale să participe alături de noi la curățenia de primăvară, pentru că astfel de acțiuni ne responsabilizează pe fiecare dintre noi și transformă Iașul într-un adevărat oraș european. Avem cea mai performantă companie de salubritate la nivel național, avem cea mai bună echipă de companii municipale și, împreună, facem din Iași cel mai curat oraș din țară!”, a declarat primarul Mihai Chirica. De altfel, edilul-şef a inspectat o parte din utilajele care vor fi angrenate în această acţiune, urcând chiar la volanul unei automăturători!

În campania de curățenie de primăvară sunt angrenate nu mai puțin de 58 de utilaje ale Salubris SA (6 automăturători, 4 autocisterne, 8 utilaje multifuncționale, 4 autobasculante, 4 încărcătoare frontale, 10 mopede electrice, 13 aspiratoare stradale și 9 autoutilitare Opel) și 194 de angajați.

Unde s-a intervenit

În acest an, campania de curățenie de primăvară „Iașul nostru curat” se desfășoară în perioada 1 martie - 12 aprilie, cu posibile modificări ale programului, în funcție de starea vremii. Primele acțiuni de salubrizare au început ieri pe str. Păcurari și șos. Păcurari, pe partea dreaptă de la intrarea în oraș către Niciman. Lucrările de curățenie continuă pe străzile Moara de Foc și Canta, bd. Socola și șos. Nicolina – CUG, iar activitatea se va desfăşura şi în timpul sărbătorilor legale. Pe lângă acțiunile pe străzile principale, echipele Salubris SA muncesc zilnic și în cartiere.

Este interzisă parcarea la bordură

Pe toată durata acțiunii, în zonele în care se va acționa cu automăturători și utilaje de spălat stradale se va interzice parcarea autovehiculelor pe carosabil. Aceste acțiuni vor fi anunțate cu 24 - 48 ore înainte de data programată pentru salubrizarea mecanizată atât în mediul online, cât și fizic în zonele respective, de către Salubris SA și Poliția Locală Iași, prin flyere și panouri stradale. Proprietarii de autovehicule parcate în zonă în perioada planificată pentru salubrizare trebuie să asigure eliberarea carosabilului pentru a facilita intervenția utilajelor de salubrizare. În caz contrar este posibil ca autovehiculele să fie ridicate.

Efort comun

În campania de curățenie de primăvară sunt implicate toate direcțiile și societățile municipale. Astfel, pe lângă curățenia și dezinfecția zilnice în mijloacele de transport, Compania de Transport Public SA a intensificat acțiunile de salubrizare a stațiilor, refugiilor și peroanelor. La rândul lor, angajaţii Servicii Publice SA lucrează în parcuri, spații verzi și locuri de joacă și continuă programul de plantări și montare de gazon.

Citadin SA continuă programul de plombări și pregătește acțiunile de reparații cu asfalt, pentru când vremea va fi suficient de caldă. În perioada 15 martie – 1 mai Citadin SA lucrează cu 17 formații de lucru (din care 12 pe șantierele de întreținere a străzilor, 3 la marcaje rutiere și 2 la construcții) și 116 muncitori și deține 84 de echipamente (autovehicule și utilaje).

Termo-Service SA, care dispune de 93 de îngrijitori, asigură în permanență măturarea și degajarea aleilor, căilor de acces, trotuarelor și scărilor din blocurile pe care le administrează, precum și curățarea spațiilor verzi și terenurilor. Acțiunile de curățare și întreținere a puieților și gardurilor vii și strângerea deșeurilor vegetale vor avea loc în perioada 6 martie – 28 aprilie, iar văruirea arbuștilor și arborilor în perioada 3 – 14 aprilie.

Direcția Exploatare Patrimoniu începe pregătirea bazelor de agrement, care vor fi deschise începând cu 1 mai, cu toaletarea arborilor și reparații la pietonal la Baza de Agrement Ciric, reparații la bolarzi, foișoare și grătare.

Pe lângă suportul oferit Salubris SA pentru eliberarea carosabilului, echipele Poliției Locale patrulează în permanență pentru a oferi ajutor societăților municipale și pentru a sancționa eventualele abateri. Lucian STATE

 Gazon în tot oraşul

În acest an, până în prezent, Servicii Publice SA a plantat 1.164 de arbori foioși, 215 de arbori rășinoși, 530 de arbuști rășinoși şi 5.107 de arbuști cu frunze persistente. În primele șase luni ale anului 2023 Servicii Publice SA va amenaja cu rulouri de gazon o suprafață totală de 44.652 mp: Str. Garabet Ibrăileanu – 6.895 mp, aleea Rozelor – 5.257 mp, aleea Decebal – 5.000 mp, str. Buridava – 5.000 mp, str. Stindardului – 5.000 mp, str. Hlincea – 3.000 mp, str. Vasile Lupu – 6.500 mp, str. Pantelimon Halipa – 3.000 mp, str. Moara de Foc – 3.500 mp şi str. Sălciilor – 1.500 mp

 

CITEŞTE ŞI 

A început campania de curățenie de primăvară în municipiul Iași (VIDEO)

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Un bărbat din Neamț a fost rănit grav de un taur. A făcut pe toreadorul și a ajuns la spital
22/05/2024 20:47

Un bărbat din judetul Neamt a fost transportat in stare gravă la spital, in urma unui incident la o stană. Bărbatul a incercat să ademenească un taur cu o haină. Incidentul a avut loc ieri, 21 mai, in j ...

 Asociaţia Agent Green a pierdut, definitiv, lupta cu Romsilva Iași!
22/05/2024 20:41

* doar in ultimul an, asociaţia a suferit şapte infrangeri, ultimele trei, chiar drastice * Romsilva – Direcţia Silvică Iaşi a caştigat fără drept de apel * partea reclamantă s-a e ...

Femeie din județul Iași, care locuia cu fiul bolnav psihic, dată dispărută
22/05/2024 20:12

O femeie din Valea Adancă, judetul Iasi, a fost dată dispărută de fiul său, care trăieste in Marea Britanie. Acesta a sesizat telefonic faptul că mama sa, care locuieste cu fratele său, bolnav psihic, n ...

Mama Mădălinei Cojocari, fetița dispărută în Carolina de Nord, și-a recunoscut faptele!
22/05/2024 14:42

Mădălina Cojocari a dispărut in urmă cu mai mult timp si de atunci a inceput o adevărată anchetă in familia ei. La aproape doi ani de la disparitia ei, mama fetei a pledat vinovată si si-a recunoscut fa ...

  Premieră la Teatrul Național Iași. Spectacol-lectură „Oglinda”
22/05/2024 14:36

Luni, 27 mai, de la ora 19:00, la Sala Teatru³ a Nationalului din Iasi, va avea loc, in premieră, spectacolul-lectură „Oglinda”, un text scris si montat de Nic Ularu, cunoscut scenograf, regi ...

Incendiu la un autoturism aflat într-o parcare / Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată supprafaţa corporală, fiind declarat decesul
22/05/2024 13:52

Pompierii au intervenit, miercuri, pentru stingerea unui incendiu care a cuprins un autoturism aflat intr-o parcare din judeţul Suceava. Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată suprafaţa corpo ...

Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor
22/05/2024 12:52

 Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor. Detalii pe www.rao-iasi.ro

Teatrul „Luceafărul” duce Iașul în Marea Britanie
22/05/2024 10:18

Zile foarte pline la Teatrul Luceafărul Iasi, care se pregăteste intens pentru un nou turneu international. La invitatia reprezentantelor noastre diplomatice si culturale din Regat, o parte a echipei arti ...

În județul Iași ar putea fi înființate noi centre de permanență
22/05/2024 08:00

* „Spitalele din administrarea Consiliului Judetean sunt nefunctionale si asta nu din vina personalului medical, care isi face datoria cu mult profesionalism, ci pentru că există disfunctionalităti in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei