Padocul de la Tomeşti, arhiplin!

1padoc

Dimensiune font:

| 02-08-2023 08:59

Capacitatea adăpostului a fost deja depăşită cu 100 de exemplare, ajungând în prezent la 1.100 de patrupede faţă de cele 700 din 2019 * principala explicaţie o constituie faptul că ieşenii, în special cei localităţile apropiate municipiului, îşi abandonează animalele pe domeniul public, mizând pe faptul că acestea vor intra în grija autorităţilor

La nivel naţional, abandonul animalelor de companie este o reală problemă. Acest lucru este resimţit şi în Iaşi, unde fenomenul a luat amploare în ultimii ani. Din această cauză, padocul de la Tomeşti este, de ceva timp, neîncăpător. Conform conducerii Salubris S.A., în acest moment, în padoc se află peste 1.100 de căței, capacitatea fiind de o mie de locuri. Conform conducerii Salubris SA, câinii care sunt duși la adăpostul de la Tomești sunt abandonați pe stradă de către oameni. De multe ori, aceștia sunt aduși în municipiul Iași din localitățile de lângă oraș, mizându-se pe faptul că vor intra în grija autorităților. ,,Padocul are un număr limitat de locuri, avem adăpost pentru o mie de căței. Avem în jur de 1.100 de căței, pentru că facem foarte multe acțiuni de strângere pe străzi. Deviza noastră este că nici un câine nu trebuie ucis. Astfel, padocul s-a umplut, de la 700 la 1.100 de câini în patru ani. Am avut acțiunea de conștientizare a cetățenilor. Am găsit curți în care trăiau 15 căței nesterilizați, necipați. Aceștia ieșeau pe domeniul public și agresau trecătorii. Lucrăm foarte bine și cu Poliția Animalelor. Când găsim câini cu aparținător pe domeniul public, Poliția Animalelor ia măsuri în legătură cu acel cetățean care are câinele. Ei au instrumentul legal de a lua măsuri”, a precizat Cătălin Neculau, director al Salubris S.A.
Peste o mie de câini au fost strânşi de pe străzi în 2022
Conducerea companiei de salubrizare subliniază faptul că în cursul anului trecut, de pe străzile Iaşului au fost strânşi peste 1.400 de câini, dintre aceştia 800 fiind daţi spre adopţie. ,,De multe ori, când aducem un câine la adăpost, se întâmplă să vină anumite persoane și să îl adopte a doua zi, spunând că este al lor. Îngrijorător este că dintre acești câini, care pleacă acasă pe numele cuiva, sunt regăsiți pe domeniul public. Fenomenul câinilor fără stăpân este sub control dar recomandăm ca atunci când suntem agresați de câini, să rămânem calmi, să nu fugim să nu îi întărâtăm. Trebuie să arătăm că nu ne este frică și să ne îndepărtăm cu pași mici, să nu le întoarcem spatele”, adaugă Cătălin Neculau, director al Salubris S.A.
Cum putem preveni abandonul animalelor
Conform specialiştilor, există câteva aspect de care trebuie să ţinem cont atunci când dorim să ne alegem animăluţul de companie. „Este bine ca atunci când cineva îşi cumpără un câine, să consulte un specialist pentru nevoile pe care acesta le are.
Un câine nu este o pereche de pantofi, un câine îl ai cel puţin zece ani. Dacă acesta nu este compatibil cu tine, rişti să ai un duşman în casă. Aici nu ne referim neapărat la faptul că te va muşca, dar va provoca stricăciuni în locuinţă. Astfel, există anumite criterii după care să ne ghidăm atunci când luăm o astfel de decizie”, precizează Valeriu Andronic, instructor canin, preşedinte la Asociaţia Chinologică Metropolitană Iaşi, preşedinte al Clubului de Dresaj Canin pe zona Moldovei şi deţinător al canisei şi şcolii de dresaj Von Bismack. Cristian ANDREI

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
PNRR:COMUNA STĂNILEȘTI – „Înființarea unui centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar în comuna Stănilești, județul Vaslui”
24/05/2024 13:08

 Data: 24.05.2024 Comunicat de presă la inceperea proiectului „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” C3 - Managementul deseurilor Beneficiar: COMUNA STĂNILESTI   ...

„Povești muzicale” – atelier de lectură pentru copii, la Palatul Culturii
24/05/2024 11:15

Atelierele de lectură pentru copii „Povesti muzicale” continuă sambătă, 25 mai 2024, de la ora 16.00, in Sala „Stefan Procopiu” de la Palatul Culturii, cu o nouă editie. Coordonate ...

Zeci de locuri de parcare, scoase la licitație
24/05/2024 10:49

  Directia de Exploatare Patrimoniu organizează in perioada următoare 2 licitatii publice cu strigare pentru inchirierea unui număr de 58 de locuri de parcare situate pe strada Vasile Lupu numărul 98A ...

„Bătălia Cărţilor”, la Biblioteca Județeană „Gh. Asachi”
24/05/2024 10:48

Biblioteca Judeteană „Gh. Asachi” Iasi, in calitate de organizator si Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga” Cluj, in calitate de initiator, lansează o nouă editie a Concurs ...

Fostul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă
24/05/2024 10:46

Fostul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă "Mavromati" Botoşani, medicul Monica Adăscăliţei, a fost pusă in libertate, după ce magistraţii Curţii de Apel Suceava au decis inlocuirea m ...

„Muzica va fi definiția carierei mele”
24/05/2024 10:06

În inima orasului, intr-o sală mică si luminoasă, sunete delicate incep să danseze in aer. Mainile mici ale copiilor se miscă gratios pe clapele pianului, creand o simfonie plină de emotie si profun ...

La Iași, certificatele de deces pot fi obținute în format digital!
24/05/2024 09:45

Începand din această lună, iesenii pot obtine in format digital, dar si fizic, la cerere, certificatele de deces eliberate de Oficiul Stării Civile din cadrul Directiei Locale de Evidenta Persoanelor ( ...

Se închid pieţele agroalimentare
24/05/2024 09:28

* pentru inceput, vor fi inchise Piata Sudului – Tătărasi (duminică, 2 iunie, incepand cu ora 14, si luni 3 iunie), urmată de cele de la Bazar si Targul de masini (duminică, 9 iunie, de la ora 14, si ...

Iaşul, unul dintre pionierii „oraşelor sustenabile” din România
24/05/2024 09:00

* „Sustenabilitatea include mai mulţi indicatori care, cumulat, conduc la ceea se se numeşte starea de bine a locuitorilor unui oraş. Noi, la Iaşi, am decis să stopăm industrializarea şi să o duce ...

Cine este producătorul local care vinde cireșe cu doar 2 lei kilogramul. Ce condiție impune acesta
24/05/2024 08:46

Un producător local a luat decizia de a-si vinde productia la un pret surprinzător. Astfel, pentru un kilogram de cirese, romanii pot scoate din buzunar suma de 2 lei. Decizia tanărului producător este o ad ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei