Schimbări pentru societățile pe acțiuni din România

00000   48644-10259338-5437

Dimensiune font:

| 06-12-2024 12:41

Din 6 decembrie 2024, intră în vigoare o serie de modificări la Legea Societăților 31/1990. Acestea vizează, în principal, flexibilizarea organizării și desfășurării adunărilor generale, precum și eliminarea unor formalități excesive legate de actele constitutive pentru toate formele de societăți.

Angajam agenti paza, cu sau fara atestat, pentru spatii comerciale din Iasi. Telefon: 0748102853 / 0747185751.

Cele mai importante modificări aplicabile societăților pe acțiuni includ:

Delegarea atribuțiilor privind sediile secundare. Atribuția de înființare sau desființare a sediilor secundare poate fi delegată consiliului de administrație sau directoratului prin hotărâre a adunării generale, chiar dacă această atribuție nu este prevăzută explicit în actul constitutiv în sarcina acestor organe de conducere.
Participarea la adunări pin mijloace de comunicare la distanță. Acționarii au dreptul de a participa la adunările generale prin mijloace de comunicare la distanță, dacă această opțiune este prevăzută în actul constitutiv sau aprobată prin hotărârea adunării generale extraordinare. Mijloacele utilizate trebuie să asigure:

identificarea participanților;
participarea efectivă la deliberări, inclusiv posibilitatea de a se adresa adunării;
retransmiterea continuă a discuțiilor;
exprimarea votului.
Exercitarea votului prin corespondență este, de asemenea, permisă în mod expres.

Modificarea convocatorului. Consiliul de administrație, respectiv directoratul, poate modifica convocatorul adunării generale a acționarilor în termen de 15 zile de la publicare, cu condiția ca acesta să fie republicat cu 10 zile înainte de data adunării generale. Această modificare trebuie să respecte aceleași formalități ca cele aplicabile completării ordinii de zi la cererea acționarilor.
Impactul practic al modificărilor privind convocarea adunării generale a acționarilor

Anterior, modificarea convocatorului din inițiativa consiliului de administrație sau a directoratului nu era posibilă, organul emitent fiind nevoit să recurgă la proceduri complexe precum:

solicitarea acționarilor cu o deținere mai mare de 5% din capitalul social să depună o cerere de completare a ordinii de zi; sau
convocarea unei noi adunări generale.
Aceste soluții implicau costuri suplimentare și, uneori, chiar amânări ale unor decizii sau pierderea unor oportunități de afaceri.

Nu putem însă să nu remarcăm faptul că, deși pentru societățile pe acțiuni, în general, modificarea convocatorului a devenit posibilă fără alte constrângeri decât cele referitoare la respectarea termenelor și formalități de publicare, pentru societățile ale căror acțiuni sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată, această facilitate ar putea fi restricționată în mod semnificativ.

Astfel, potrivit unui proiect de lege (disponibil la https://www.senat.ro/legis/PDF/2024/24L495FS.PDF?nocache=true) pentru modificarea și completarea Legii 24/2017 care se află, în prezent, în dezbatere la Camera Deputaților, consiliul de administrație/ directoratul va avea dreptul să completeze ordinea de zi (atribuție mai restrânsă decât cea de modificare permisă de Legea nr. 31/1990) doar în cazul în care „necesitatea completării a rezultat din acte sau fapte intervenite ulterior publicării convocatorului‟.

Anticipăm dificultăți de aplicare a prevederilor din legea specială, dacă acestea sunt adoptate în forma curentă a proiectului legislativ. Din formularea curentă, se poate ajunge la interpretarea potrivit căreia organul emitent al convocatorului poate să modifice conținutul acestuia (inclusiv ordinea de zi) fără alte restricții decât cele referitoare la termene și formalități de publicare; doar în cazul în care modificarea reprezintă completarea ordinii de zi ar trebui îndeplinită condiția ca necesitatea completării să rezulte din acte sau fapte intervenite după publicarea convocatorului. O altă interpretare ar fi aceea că, în cazul societăților ale căror acțiuni sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată, modificarea convocatorului se poate face doar prin completarea ordinii de zi și doar în condițiile prevăzute în Legea 24/2017.

Concluzie

Modificările intrate în vigoare la 6 decembrie 2024, aduse de Legea 299/2024, reprezintă un pas important în flexibilizarea reglementării societăților, mai ales pentru societățile pe acțiuni. Cu toate acestea, implementarea acestora și armonizarea cu alte reglementări speciale, precum modificările propuse la Legea 24/2017, vor necesita atenție pentru a evita confuzii și dificultăți practice. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Mogosesti-Siret, cu sediul in sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi, telefon/fax 0332/407.398, e-mail: primaria@ mogosesti siret.ro, cod fiscal 4541343. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -teren in suprafata totala de 15.400,00 mp si 5 constructii in suprafata totala de 4.015,16 mp, identificate astfel: C1 grajd, in suprafata de 794,03 mp; C2 grajd, in suprafata de 1.009,07 mp; C3 grajd, in suprafata de 745,61 mp; C6 fanar, in suprafata de 727,03 mp; C7 fanar, in suprafata de 739,42 mp, nr.cadastral 60896, situate in sat Mogosesti-Siret, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principesa Maria nr. 68, judetul Iasi, apartinand domeniului privat al Comunei Mogosesti-Siret, conform caietului de sarcini, H.C.L. Mogosesti-Siret nr. 13/30.03.2023 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Mogosesti-Siret. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 1.000 Lei/exemplar, ce se achita in contul RO75TREZ4072 1340250XXXXX, deschis la Trezoreria Pascani, cod fiscal 4541343. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.02.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: un exemplar in original sau in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.02.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, cod postal 700398, telefon/fax 0332/403.642, e-mail: tr-iasi-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.01.2025.
 Comune părăsite de locuitori ”mănâncă” 30 de miliarde de euro/an! Remus Borza, război cu ”armata de funcționărei”: Lumea să înțeleagă că nu mai putem
18/01/2025 11:39

Remus Borza a atras atentia asupra ”functionăreilor” care populează sistemul public, ocupand functii căldute pe salarii mari. ”Tare mi-e frică că nici actualul Guvern nu o să-si asume ceea ce aste ...

Ce se va întâmpla cu pensiile din septembrie? Ilie Bolojan critică discursul lui Marcel Ciolacu: 'Nu creezi așteptări...'
16/01/2025 18:12

Liderul PNL Ilie Bolojan a vorbit miercuri, la Europa FM, despre indexarea pensiilor, criticand voalat comunicarea premierului Marcel Ciolacu, care a spus că o decizie se va lua in septembrie la prima rectific ...

Kelemen Hunor anunță ajutor unic pentru pensionarii cu venituri mici, în 2025: Atât putem face!
16/01/2025 16:46

Pensionarii cu venituri mici vor primi o transă de bani in 2025. Este anuntul de ultimă oră făcut de Kelemen Hunor, liderul UDMR: „Atat putem face in acest an. Bugetul, anul trecut, a fost făcut varză ...

Urmează desființări de instituții? Cseke Attila, tranșant: 'Nu am nicio problemă de a propune măsuri ca în 2021'
15/01/2025 09:31

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a afirmat, marţi, la Ploieşti, că primele măsuri de eficientizare a administraţiei publice trebuie să vină de la nivel central, punctand că nu are o problemă să p ...

Supraviețuirea a devenit misiune imposibilă în România: 85% din venituri se duc pe taxe și cheltuieli
14/01/2025 08:48

Economiile sunt un vis frumos pentru romani, arată cele mai noi date care vin de la INS. O gospodărie din Romania a avut venituri medii de 8.255 lei pe lună in al treilea trimestru din 2024, dar a cheltuit 7 ...

Bolojan, despre indexarea pensiilor de la 1 septembrie: 'E greu de presupus că se va întâmpla'
14/01/2025 08:39

Presedintele PNL, Ilie Bolojan, a declarat luni că „este greu de presupus” că pensiilor vor creste de la 1 septembrie, asa cum a declarat premierul că si-ar dori să se intample. Intrebat cum comenteaz ...

Ministrul de finanțe face anunțul despre pensiile românilor: Ce se întâmplă cu indexarea; planuri pentru TVA
13/01/2025 18:02

Coalitia de guvernare pare că nu a ajuns să vorbească aceeasi limbă pe tema cresterii pensiilor. Indexarea prevăzută pentru 1 ianuarie 2025 a fost anulată, după ce a fost promisă tot anul 2024, potrivi ...

Ilie Bolojan anunță planul coaliției pentru majorarea pensiilor: Nu ar fi corect față de oameni
13/01/2025 17:29

Liderul PNL Ilie Bolojan a anuntat planul coalitiei privind majorarea pensiilor. Bolojan spune că nu ar fi cinstit fată de oameni ca PNL, PSD si UDMR să promită majorări care nu au acoperire la bugetul nat ...

Tramvaiele pictate din Iași ajung în Stuttgart: Expoziție inedită la Muzeul Tramvaiului din Stuttgart
12/01/2025 13:10

 COMUNICAT DE PRESĂ Iasi, 9 ianuarie 2025  În perioada 12 ianuarie – 16 martie 2025, Muzeul Tramvaiului din Stuttgart găzduieste o expozitie specială dedicată proiectului &bdquo ...

2025, un an pe placul patronilor: Angajații sunt terorizați să nu își piardă locul de muncă, așa că nu cer nici măriri
11/01/2025 22:57

Anul 2025 va fi unul pe placul patronilor. Cu angajati care muncesc si nu cer măriri de salarii, căci e frică mare să nu isi piardă locul de muncă. Anul 2024 s-a dovedit a fi un an complicat pentru intrea ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei