Noi reguli la controlul rutier! Este obligatoriu pentru toți șoferii!

politist

Dimensiune font:

| 13-05-2025 12:05

Noi reguli la controlul rutier! Atunci când un conducător auto este oprit în trafic, indiferent de natura opririi, acesta are obligația să prezinte câteva documente esențiale. Conform Codului Rutier din 2025, șoferii care nu prezintă documentele obligatorii riscă o amendă între 6 și 8 puncte de amendă, echivalentul a până la 1.600 de lei. Iată ce este obligatoriu pentru toți șoferii la fiecare control rutier!


Noi reguli la controlul rutier!

La orice control rutier din trafic, șoferii trebuie să prezinte câteva documente obligatorii: permisul de conducere, cartea de identitate, certificatul de înmatriculare (talonul auto) și asigurarea RCA. Pentru mulți șoferi, faptul de a rămâne la zi cu documentele auto poate deveni o provocare. Unii șoferi nu dețin în mașină toate documentele, iar alții riscă să fie sancționați pentru că circulă pe drumurile publice chiar dacă au pierdut talonul auto sau certificatul de înmatriculare.


Acest document, esențial pentru circulația pe drumurile publice, este obligatoriu la fiecare control al autorităților. Atunci când un șofer român este oprit în trafic, trebuie să prezinte obligatoriu permisul de conducere, cartea de identitate sau pașaportul, certificatul de înmatriculare și asigurarea auto obligatorie (RCA). Toate trebuie să fie originale, cu excepția asigurării, care poate fi prezentată și în format digital.

Conform Codului Rutier din 2025, șoferii care nu prezintă documentele obligatorii riscă o amendă de între 6 și 8 puncte de amendă, echivalentul a până la 1.600 de lei. Sancțiunea este aplicată atât pentru lipsa talonului auto, cât și pentru alte documente necesare în circulație. Conducătorii auto trebuie să știe că certificatul de înmatriculare este obligatoriu. În caz de pierdere sau furt al certificatului de înmatriculare, dacă nu a fost obținut duplicatul, se vor reține plăcuțele de înmatriculare. Dacă documentul a fost reținut de poliție sau este suspendat, riscurile devin mai mari, iar sancțiunile pot include chiar închisoare, în funcție de circumstanțe. De asemenea, plăcuțele pot fi reținute dacă vehiculul nu are RCA valid sau are probleme tehnice majore.


Încălcarea regulilor de circulație de către un șofer se sancționează cu amendă contravențională și aplicarea unor puncte de penalizare. Când un conducător auto acumulează 15 puncte, permisul este suspendat automat. Important de știut este că punctele de penalizare rămân pe permis timp de 6 luni de la data când a fost aplicată sancțiunea. Totodată, punctele de penalizare se anulează individual, în 6 luni din momentul în care a fost aplicată sancțiunea contravențională. Penalizarea este ștearsă automat din sistem, iar conducătorii auto nu trebuie să facă vreun demers.


Șoferii pot verifica online câte puncte de penalizare au pe permis. Există două portaluri care au acces la baza de date a poliției rutiere:

hub.mai.gov.ro (unde, pentru obținerea datelor de logare este necesară o deplasare la poliție);
ghiseul.ro (nu este nevoie de deplasare la autorități).
Astfel, șoferii pot afla pe loc ce amenzi rutiere au primit și câte puncte de penalizare au acumulat.

Șoferii trebuie să mai știe 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
VIDEO/ Gigantul Toyota a prezentat motorul care funcționează cu apă: Ani de zile au lucrat 'în secret' la el
13/06/2025 19:12

Producătorul auto japonez, Toyota, a făcut public un proiect la care a lucrat pe modul „silentios” vreme de mai multi ani: motorul alimentat cu hidrogen, obtinut prin electroliză – procesul ...

5 Bentley, 4 Rolls-Royce, 3 Ferrari şi 2 Lamborghini, printre maşinile de lux şi supersport noi cumpărate de români în luna mai
12/06/2025 22:40

În mai apetitul romanilor pentru maşini de lux şi modele supersport nu s-a infranat, iar luna trecută a venit cu zeci de inmatriculări atat de maşini noi, dar mai ales second-hand, produse de Aston M ...

Aston Martin a anunțat piloții pentru Marele Premiu de F1 al Canadei/Clasamentul piloților după cursa de la Barcelona
11/06/2025 20:03

 Lance Stroll va reveni in monopostul Aston Martin cu ocazia Marelui Premiu al Canadei de Formula 1 de pe circuitul de la Montreal. Canadianul va fi pe pistă alături de coechipierul Fernando Alonso Lanc ...

Veste bună pentru șoferi: pot obține permisul pentru noi categorii mult mai ușor. Parlamentul a adoptat un nou proiect de lege
11/06/2025 18:27

 Soferii care au permis auto vor obtine mai usor permisul pentru o categorie superioară. Acestia nu vor mai fi obligati să sustină examenul teoretic dacă au promovat deja această probă pentru o categ ...

Șoferii vor fi taxați în plus! Se întâmplă de pe 15 iunie 2025
09/06/2025 13:05

De pe data de 15 iunie 2025, soferii in Romania vor fi taxati in plus. După o perioadă de doi ani in care tarifele RCA au fost strict reglementate, urmează o etapă de liberalizare a pietei din Romania. A ...

Ce se va întâmpla cu prețurile automobilelor dacă se oprește programul RABLA
09/06/2025 11:27

 Siguranta pietei auto si moto este serios amenintată de lipsa de predictibilitate a Programului RABLA 2025, avertizează Asociatia Importatorilor si Distribuitorilor de Motociclete si Motocicluri din Rom ...

Volvo anunță cea mai sofisticată centură de siguranță dezvoltată vreodată. Ce poate face în caz de accident
05/06/2025 15:06

 Volvo, companie auto faimoasă pentru sistemele de sigurantă prezente pe masinile sale, anuntă o centură de sigurantă despre care spune că reprezintă un „moment de referintă”, fiindcă ...

Drive Green revine la Iași! A doua ediție are loc în acest weekend la Casa Auto
05/06/2025 14:46

Drive Green revine la Iasi! A doua editie are loc in acest weekend la Casa Auto Iasi, 5 iunie 2025 – În acest sfarsit de săptămană, iesenii sunt invitati să ia parte la a doua editie Drive ...

Examenul pentru permisul auto ar putea deveni mai dificil. Noua probă care ar putea deveni obligatorie
03/06/2025 20:32

 Examenul pentru permisul auto ar putea include din nou mai multe probe practice. Astfel, pe langă traseu, s-ar putea reintroduce si proba din poligon, eliminată in Romania la inceputul anilor 2000. Ace ...

ANAF dă tonul unei veri fiscale cu activitate intensă. Fiecare cursa Uber și Bolt, verificate
02/06/2025 10:54

Începand cu acest an, operatorii platformelor digitale de transport alternativ – precum Uber, Bolt sau Black Cab – sunt obligati să depună lunar Formularul 397. Acesta contine informatii de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei