Planul de redresare pentru CFR Marfă propus împreună cu CITR a fost omologat. Reechilibrarea companiei intră în linie dreptă.

logo-citr

Dimensiune font:

| 13-03-2020 17:16

 București, 12 martie 2020 – Planul de redresare prin concordat preventiv al CFR Marfă a fost omologat astăzi de către judecătorul sindic, după aprobarea de către creditorii care dețin peste 75% din totalul creanțelor, conform prevederilor legale.

CFR Marfă a parcurs deja în mod accelerat primele etape premergătoare restructurării datorită experienței și eforturilor echipei multidisciplinare a CITR, o companie Impetum Group. Cei 20 de ani de experiență ai administratorului concordatar au facilitat depunerea în mai puțin de 30 de zile a planului de redresare, efectuarea negocierilor cu creditorii și omologarea planului.

Planul de redresare prevede eficientizarea companiei, astfel încât să genereze profit operațional din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat preventiv și obținerea de venituri prin valorificarea și darea în plată a unor active, cu scopul capitalizării sale și al achitării creanțelor.

Planul de redresare aprobat se bazează pe analiza activității curente a societății, respectiv a raportului dintre activele aflate în patrimoniul CFR Marfă S.A., inclusiv din perspectiva gradului de utilizare a acestora, și datoriile înscrise în evidențele contabile. „Accesarea concordatului preventiv a luat în considerare încă de la început și contextul iminentei decizii a Comisiei Europene cu privire la recuperarea ajutorului de stat acordat CFR Marfă de către Statul Român, chiar dacă nu era cunoscut cuantumul sumei datorate. Omologarea concordatului preventiv creează contextul favorabil redresării CFR Marfă și deblochează relațiile sale cu partenerii de business. Înțelegem provocările operatorului feroviar și suntem pregătiți să folosim experiența noastră și toate instrumentele juridice  în beneficiul restructurării CFR Marfă.”, a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.

Analiza realizată prin planul de concordat arată că activul societății este mult superior pasivului, chiar în condițiile în care societatea trebuie să acopere integral ajutorul de stat. Astfel, datoriile totale ale companiei, luând în calcul chiar și decizia Comisiei, sunt mult sub  activul companiei care este de 5,1 miliarde de lei, așa cum arată evidențele contabile și evaluările avute în vedere la depunerea planului concordatar.  În plus, conform comunicărilor oficiale ale Comisiei Europene, se pot depune inclusiv cereri de acceptare a recuperării prin mijloace alternative, cum ar fi recuperarea în natură sau compensarea creanțelor ajutor de stat cu creditele existente deținute de beneficiarul ajutorului de stat. Analizăm, așadar, și formularea unor astfel de cereri către Comisie, iar cadrul instituit de procedura de concordat poate favoriza acceptarea acestora.

Următorul pas în procedură este implementarea planului de redresare omologat de către judecătorul sindic. Suntem optimiști și credem în posibilitatea de redresare a CFR Marfă, societatea împreună cu administratorul concordatar urmând să propună măsuri alternative de recuperare și a ajutorului de stat, cu păstrarea activității într-o structură mai suplă, măsuri care să fie agreate cu Comisia Europeană și pentru care există cadru legal.

 

Contact de presă: Ana Ilinca Macri, Corporate Communication Manager CITR, ilinca.macri@citr.ro

https://www.citr.ro/ https://sales.citr.ro/ https://impetumgroup.com/

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Comarna, cu sediul in sat Comarna, comuna Comarna, Str. Dreptatii nr. 465, judetul Iasi, telefon/fax 0232.238.900, e-mail: comarnaiasi @yahoo.com, cod fiscal 4540640. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -cladire in suprafata de 69 mp si teren aferent in suprafata de 250 mp, situat in T42, Parcela CC 1867-1868, nr. cadastral 63013, CF 63013, in intravilanul satului Comarna, comuna Comarna, nr. 112, judetul Iasi, ce apartine domeniului privat al Comunei Comarna, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comarna nr. 39/31.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se poate consulta pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria comarna.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Secretariat din cadrul Comunei Comarna, sat Comarna, comuna Comarna, Str. Principala nr. 197, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 30Lei/exemplar, ce se achita la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 24.07.2024, ora 16.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 01.08.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Comarna, sat Comarna, comuna Comarna, Str. Principala nr. 197, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.08.2024, ora 10.00, Sala de sedinte a Comunei Comarna, sat Comarna, comuna Comarna, Str. Principala nr. 197, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Raducaneni, comuna Costuleni, sat Cozia, judetul Iasi -sediu temporar, telefon 0232.292.315, fax 0232.273.999, e-mail: judecatoria- raducaneni-gref @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 10.07.2024
România ia foc!
14/07/2024 17:05

Valul de căldură sufocantă continuă şi in următoarele zile, codul roşu de caniculă fiind prelungit pentru aproape toată ţara, pană miercuri, 17 iulie. Excepţie fac judeţele Maramureş, Sălaj, Clu ...

Fermele de vite, vinovate de încălzirea globală
14/07/2024 14:27

Vitele sunt ruminante, ceea ce inseamnă că au un sistem digestiv adaptat pentru a descompune celuloza din plante prin fermentatie. Acest proces are loc in primul compartiment al stomacului, numit rumen. &Icir ...

  “Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL”
14/07/2024 09:00

   “Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL”

Numărul firmelor care s-a închis a crescut cu o treime
13/07/2024 13:52

Numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea in primele cinci luni din 2024 a fost de 9.057, in creştere cu 31,28% comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform datelor publicate de Oficiul ...

 “Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL”
13/07/2024 09:00

  “Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL”  

Salariul mediu net a scăzut în luna mai
12/07/2024 11:19

Caştigul salarial mediu net a scăzut la 5.118 lei in luna mai a acestui an, mai mic cu 99 lei (-1,9%) faţă de luna aprilie 2024, potrivit datelor publicate vineri de Institutul Naţional de statistică (INS ...

12 la sută dintre români muncesc în agricultură
12/07/2024 10:45

Populaţia ocupată din Romania, in 2023, era de 7,697 milioane de persoane, iar 11,9% dintre acestea lucrau in ramurile agricole, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Anul ...

SC KINEGO SRL – „DEZVOLTAREA ACTIVITATII SI CONSOLIDAREA POZITITI PE PIATA A SC KINEGO SRL, PRIN ACHIZITIONAREA DE ECHIPAMENTE SPECIFICE”.
12/07/2024 10:05

 COMUNICAT DE PRESĂ  Data: 12.07.2024 TITLUL PROIECTULUI: „DEZVOLTAREA ACTIVITATII SI CONSOLIDAREA POZITITI PE PIATA A SC KINEGO SRL, PRIN ACHIZITIONAREA DE ECHIPAMENTE SPECIFICE”. cod ...

“Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL”
12/07/2024 09:57

 “Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL”

Din cauza caniculei, trenurile vor circula cu viteză redusă
12/07/2024 09:18

Traficul feroviar se va desfăşura in condiţii speciale la nivel naţional, prin reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20 - 30 km/oră, ca urmare a avertizărilor actualizate de Administraţia Naţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei