copil  54007559865_1943983356_n

Răceli la copii, recuperarea depinde de bacterile din nas

| 26-06-2019 16:39

Mortalitatea infantilă a scăzut în România

Răcelile la copii pot dura mai mult, în funcție de bacteriile care locuiesc în nasul acestora, arată noi cercetări. Tipurile de bacterii care trăiesc în nasurile bebelușilor ar putea oferi indicii privind motivul pentru care unii se recuperează rapid după la prima lor răceală sau tuse, în timp ce alții suferă mai mult timp.

Studiul sugerează că bebelușii care au o largă varietate de bacterii diferite, care trăiesc în nasul lor, tind să se recupereze mai repede după prima infecție cu virus respirator, comparativ cu cei care au mai puțină varietate și mai multe bacterii din familia Moraxellaceae sau Streptococcaceae.

Cercetătorii spun că descoperirile lor nu oferă o soluție imediată pentru a ajuta bebelușii să se recupereze mai repede după tuse și răceală. Cu toate acestea, rezultatele ar putea ajuta oamenii de știință să înțeleagă importanța bacteriilor care trăiesc în tractul respirator, precum și modul în care acestea influențează infecțiile și bolile pe termen lung, cum ar fi astmul.

"Este bine cunoscut faptul că diferite tipuri de bacterii trăiesc în intestinul nostru. Tractul respirator este, de asemenea, casă pentru o mare varietate de bacterii și începem să înțelegem că tipurile și numerele acestor bacterii, ceea ce noi numim microbiota, pot influența sănătatea noastră respiratorie. Știm că bebelușii suferă adesea de dureri de gât și infecții ale urechii, prezintă tuse, iar la unii copii simptomele par să țină câteva săptămâni. Am vrut să investigăm dacă microbiota nasului ar putea avea un rol în ceea ce privește durata simptomelor. Acest lucru este important și pentru că infecțiile respiratorii în primii ani sunt legate de dezvoltarea astmului în viața ulterioară", a declarat dr. Roland P Neumann, de la Spitalul Universitar de Copii din Basel, Universitatea din Basel, Elveția, unul dintre cercetătorii implicați în studiu.

Cercetarea a făcut parte dintr-un studiu mai amplu care urmărește un grup de copii de la naștere pentru a investiga interacțiunile complexe dintre factorii genetici și de mediu și influența lor asupra sănătății pulmonare. Părinții incluși în această parte a studiului au fost rugați să contacteze cercetătorii imediat ce copiii lor au dezvoltat simptome ale primei infecții respiratorii. Aceasta a inclus mai mult de două zile consecutive, când copiii lor tușeau, aveau un nas înfundat, semne de o infecție a urechii sau durere în gât. Cercetătorii au luat probe din nasul copiilor la acel moment și din nou la trei săptămâni mai târziu. Ei au analizat probele, prin testarea prezenței virusurilor respiratorii.

Probe de la 183 de copii

În medie, simptomele copiilor au durat aproximativ două săptămâni. Bebelușii care nu aveau simptome în momentul în care le-a fost luată proba, la trei săptămâni după aveau mai multe șanse de a avea un o varietae mai largă de bacterii în nas și o microbiotă care nu era dominată de bacterii din familia Moraxellaceae sau Streptococcaceae.

În rândul copiilor ale căror simptome au durat trei săptămâni sau mai mult, cercetătorii au descoperit mai puțină varietate în ceea ce privește tipurile de bacterii care trăiesc în nasurile lor și microbiota a fost dominată de bacterii din familia Moraxellaceae sau Streptococcaceae. Aceste familii includ tipuri specifice care sunt cunoscute ca fiind legate de boli respiratorii. Nu a existat o legătură clară între tipul de virus respirator și persistența simptomelor, potrivit Eurekalert.org.

Antibioticele și factorii de mediu, impact asupra sănătății

Cercetătorii au luat în considerare și alți factori despre care se știe că au un impact asupra sănătății respiratorii, inclusiv vârsta bebelușilor, sezonul anului, indiferent dacă au avut frați sau au participat la grădiniță și dacă au fost expuși la fumul de țigară.

Ei spun că acest studiu nu poate explica de ce există legătură, dar o posibilă explicație este că anumite tipuri de bacterii pot avea mai multe șanse de a provoca inflamații și o agravare a simptomelor. Sau, ar putea fi faptul că un set mai divers de bacterii oferă un efect protector. Potrivit profesorul Urs Frey, președintele Spitalului Universitar pentru Copii din Basel, antibioticele și factorii de mediu, cum ar fi sezonul și îngrijirea copiilor, pot modifica numărul și tipurile de bacterii din nasul bebelusului.

,,Nu știm încă ce combinație de bacterii ar fi "ideală" și acest lucru ar trebui să fie cunoscut înainte, ca să înțelegem cum putem manipula aceasta".

Președintele Societății Europene a Respiratorii, profesorul Tobias Welte, de la Universitatea Hannover, Germania a subliniat că există o asociere între simptomele respiratorii la copii în primul an de viață și dezvoltarea astmului după vârsta școlară.

,,Încă nu înțelegem complet această legătură, dar bacteriile care trăiesc în căile respiratorii superioare ar putea juca un rol. Trebuie să facem mai multe cercetări pentru a înțelege relația dintre aceste bacterii, infecțiile respiratorii și sănătatea pulmonară pe termen lung."

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..