Senatul TUIASI a decis cum vor fi reluate cursurile din toamnă

generica_TUIASI

Dimensiune font:

| 09-09-2020 11:48

* în primul semestru vin la Iași studenții din anii I și II de la licență, I de la master și VI de la Arhitectură

Senatul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) a validat în unanimitate astăzi, miercuri, 9 septembrie, propunerea Consiliului de Administrație cu privire la felul în care se vor desfășura în acest an universitar cursurile la Politehnica ieșeană, în contextul pandemiei COVID-19.

Astfel, în primul semestru al noului an universitar vor veni la Iași pentru a desfășura activități didactice onsite (în amfiteatrele și laboratoarele universității) studenții tuturor facultăților proaspăt înmatriculați în anul I licență, toți studenții din anul al II-lea și studenții din anul al VI-lea de la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino”. Aceștia vor continua activitatea didactică în același regim pentru toată durata anului universitar. Ceilalți vor desfășura activități didactice exclusiv online.

În semestrul al II-lea, studenții din anul al II-lea, de la licență, care au fost în primul semestru la Iași pentru a desfășura activități onsite, se vor muta cu activitatea în online. Totodată, la Iași vor veni și studenții din anii al III-lea și al IV-lea, cât și cei din anul al V-lea de la Facultatea de Arhitectură. Aceștia se vor alătura studenților din anul I și celor din anul al VI-lea de la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino” până la finalul anului universitar.

În ceea ce privește studiile de master, se va începe și aici în etape: în semestrul I vor învăța la Iași, onsite, în amfiteatrele și laboratoarele celor 11 facultăți, doar studenții înmatriculați în primul an al studiilor de masterat, în timp ce studenții din anul al II-lea vor studia în același regim din semestrul al II-lea. În primul semestru, studenții din anul al II-lea de master vor desfășura activități doar în sistem online.

Cum doctoratul prevede un registru special de activitate și nu presupune participarea în număr mare în spații închise a mai multor persoane, doctoranzii își vor desfășura activitatea la sediul facultăților, fizic, pe toată durata anului universitar.

Indiferent dacă studenții vor fi sau nu prezenți fizic în campusul didactic, cursurile, seminariile și proiectele se vor desfășura online, doar aplicațiile de laborator fiind prevăzute onsite pentru studenții prezenți. Aș fi dorit să pun educația pe primul loc și să nu conteze nimic altceva, însă acum vorbim despre viață, la modul cel mai strict și concret, și nu cred că vreunul dintre noi se poate juca cu viața lui și a celor din jur”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul TUIASI.

Acesta a explicat că au fost luate în calcul opt scenarii pentru începerea noului an universitar, inclusiv cel integral online și cel privind întoarcerea la activitatea de dinainte de pandemie, dar că varianta asupra căreia s-a convenit permite cel mai mult reluarea activității cât mai aproape de normalitate, minimizând pe cât posibil riscurile. Rectorul explică și faptul că au existat solicitări inclusiv din partea studenților ca activitățile să nu se mai desfășoare exclusiv online și să se reia cursurile, într-o formă sau alta, cu prezența lor la Iași.

„Suntem perfect conștienți de riscuri și încercăm să le ținem cât mai departe de noi, de tot ceea ce înseamnă universitatea noastră. Din păcate, acel dom din cărțile lui Stephen King, care poate izola o comunitate de lumea exterioară și de timp, nu este decât o iluzie. Chiar și în aceste condiții, nu putem suspenda rolul universității în formarea profesională a studenților noștri. Este esențial ca studenții să cunoască universitatea în mod real, nu virtual (cei din anii I licență și master), pentru ca apoi să capete încredere în universitate în ceilalți ani de studiu. Este esențial ca studenții noștri să simtă că suntem responsabili atunci când luăm o decizie și că dintre toate variantele posibile nu am ales-o pe cea mai comodă pentru noi, ci pe cea care respectă cât poate de mult acum viața și educația deopotrivă”, a completat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

Tot astăzi s-a decis și felul în care vor fi cazați studenții în noul an universitar. Prin respectarea restricțiilor sanitare impuse de OUG 141 și OM 5487, în Campusul „Tudor Vladimirescu” se pot caza cel mult 5.400 de studenți. Statistic, numărul anual al solicitărilor este de 6.500-6.600, doar de la studenții politehniști. De aceea, anul acesta TUIASI nu va mai putea primi în căminele din campus studenți de la celelalte universități din Iași, așa cum a făcut în anii anteriori.

Capacitatea scăzută de cazare e cauzată și de faptul că un cămin - T16 - este rezervat pentru cazuri de izolare sau carantinare a studenților în eventualitatea în care situația epidemiologică o impune, în timp ce hotelul T20 este rezervat pentru solicitări similare, de izolare sau carantinare, a angajaților universității care au situații deosebite în familie.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei MEGA EDILE IAȘI SRL – societate în faliment, dosar nr. 2517/99/2019 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele active : Nr. crt. Denumire activ Buc Preț de pornire 90% (lei-fără TVA) 1. Mobilier 1 2.507 2. Bena cu descarcare centrala 1 1.877 3. Masina de curatat panouri 1 4.981 4. Masina de taiat 1 2.864 5. Masina de taiat caramida 1 2.951 6. Masina de fasonat 1 9.470 7. Aparat suduraMAX 403 1 10.434 8. Compresor de aer AB 300/808F 1 3.667 9. Masina de sudat carcase tip PILEMASTER IIIDF200/1500/12 si accesoriile aferente 1 554.088 10. Masina de confectionat etrieri tip TWINMASTER 12S, Model 031 si accesoriile aferente 1 355.857 11. Masina de fasonat 1 9.743 12. Compresor trifazat stationar AB300/808F 1 3.574 13. Masina de legat fier RB441T 1 8.228 14. Pistol sudura MIG,DC-00020 1 4.393 15. Radiocomanda macara 1 5.401 16. Bos furca macara auto 1 4.066 17. Uscator de aer prin refrigerare QNOM=900 L/M 1 3.001 18. Bena 1000 l descarcare centrala cu tub 1 3.646 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 03,17.06.2022 respectiv 01 și 15.07.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine :  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO25PIRB2400776062003000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Cererile de participare se vor depune cu cel târziu cu 1 zi înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termen de 30 zile, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţiei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel:0744520508,0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei RESIDENT EST COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 5539/99/2020 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Autoutilitară marca Ford, model Transit, fabricat în anul 2002, capacitate cilindrică 2.402 cmc, putere 66 kw, 90 CP, norma de poluare E3 - Preț de pornire 2.000 Euro reprezentând 100% din valoarea de piață/de lichidare stabilită prin raportul de evaluare. Licitațiile vor avea loc în zilele de 27.05.2022 respectiv 03, 10 și 17.06.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO54PIRB2400764684002000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau la: tel:0744520508, 0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Peste 50 de directori generali administrativi ai universităților din țară, reuniți la Iași pentru dezbateri la o ședință de lucru organizată de Politehnica ieșeană
27/05/2022 17:12

 Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) organizează in perioada 27 - 29 mai, in premieră pentru centrul universitar din capitala Moldovei, intalnirea Adunării Generale a ...

Patru ani de facultate în loc de trei. Studenții care vor face un an în plus
27/05/2022 08:55

Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a anuntat că anul universitar următor vine cu schimbări majore pentru o anumită categorie de studenti. Mai exact, studiile de licentă vor dura patru ani in loc de trei ...

Premiile pentru olimpicii naționali, majorate până la 1.000 de lei
26/05/2022 15:04

Alocatia zilnică pentru participantii la olimpiadele nationale scolare a fost dublată, iar premiile pentru olimpicii nationali majorate pană la 1.000 de lei Cresc premiile pentru elevii care caştigă oli ...

Schimbare în Educație. Tabla clasică din școli va fi înlocuită cu una digitală
25/05/2022 15:15

Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei, anuntă că are in plan ca un număr de 100.000 de cadre didactice să urmeze cursuri de pedagogie digitală. Pe langă asta, ministrul propune inlocuirea tablei clasice ...

Profesorii, indignați de interzicea meditațiilor
24/05/2022 13:15

Profesorii nu prea acceptă interzicerea meditatiilor.  Pană in acest moment, interdicţia figura intr-un ordin de ministru din 2018, dar nu era aplicată. Aceasta ar putea fi aplicată din anul şcolar ...

Lecţii de spaimă de la Satana
23/05/2022 12:02

Un editorial scris cu cava timp in urmă, insă cu multe realităti... Am răsfoit de curand un vraf de ziare in căutarea modificărilor aduse la Legea invăţămantului in ultimii 20 de ani. Au fost multe, m ...

Bacalaureat 2022. Astăzi încep înscrierile
23/05/2022 08:40

Începand de luni, 23 mai, elevii din clasele a XII-XIII pot să se inscrie la examenul national. Pentru sesiunea iunie - iulie, candidatul poate completa documentele-tip in perioada 23 - 27 mai 2022. Prim ...

Sorin Cîmpeanu anunță revoluție în educație: se schimbă bacalureatul din temelii
22/05/2022 10:24

Ministrul Educaţiei, Sorin Cimpeanu, a declarat că cei care vor intra in clasele a IX-a şi a V-a in anul şcolar următor vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor in Programul &r ...

Adio table cu cretă și burete. Ministrul Educaţiei anunţă table interactive în toate sălile de clasă din România
21/05/2022 21:03

Ministrul Educaţiei, Sorin Cimpeanu, a declarat că se doreşte schimbarea tablelor şcolare clasice, cu cretă, cu table interactive, in toate cele peste 80.000 de săli de clasă din Romania. Cu ajutorul ace ...

Încep înscrierile la grădiniță
20/05/2022 18:20

Părinţii işi pot inscrie incepand de astăzi copiii cu varste intre trei şi cinci ani, la grădiniţă, in anul şcolar 2022 2023, in cazul celor care se reinscriu. Astfel, pot fi depuse actele pentru re ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei